سائو پائولو ، موزه پاسیو دو کولِگیو

به گزارش گلچینی از بهترین ها، موزه زیبای پاسیو دو کولِگیو (Patio Do Colegio) از جمله نمادهای تاریخی شهر سائو پائولوی کشور برزیل می باشد که البته موزه پاسیو دو کولِگیو سائو پائولو از مهمترین جاذبه های گردشگری کل این کشور نیز بحساب می آید. این موزه که معنای نام آن در زبان پرتغالی ها حیاط مدرسه تلقی می گردد در اصل ساختمانی است، متشکل از یک مدرسه و یک کلیسای مسیحی که در برهه ای از تاریخ به شدت عقاید مسیحی در آن سرکوب شده است؛ اگر تمایل به شناخت بیشتری از موزه پاسیو دو کولِگیو در سائو پائولو، این جاذبه دیدنی کشور برزیل دارید حتما در ادامه این مطلب با مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید.

سائو پائولو ، موزه پاسیو دو کولِگیو

کمی با موزه پاسیو دو کولِگیو

موزه پاسیو دو کولِگیو سائو پائولو در اصل یک کلیسای قدمتی در این شهر می باشد که همزمان با تاسیس و بوجود آمدن این شهر، در کشور برزیل ساخته شده است. تاریخ دقیق تاسیس شهر سائو پائولو 25 ژانویه سال 1554 میلادی است و از روی این تاریخ می توان به قدمت زیاد این شهر و تمام اماکن قدیمی موجود در آن پی برد! کلیسای مسیحی پاسیو دو کولِگیو در ابتدای تاسیس خود همانند دیگر بناهای شهر با مصالحی طبیعی همانند چوب و شاخ و برگ درختان ایجاد شده بود تا اینکه در سال 1556 میلادی، مسیحیان شهر دست به بازسازی و بازسازی آن می زنند و در ساخت آن از متریال مستحکم تری استفاده می نمایند. با گذشت زمان در کنار این کلیسای تاریخی نیز یک مدرسه ساخته شد و در نهایت نیز با یک نظر جمعی، تصمیم بر این شد که در این مکان یک موزه به یاد بنیانگذار شهر سائو پائولو یعنی پدر ژوزه دِ آنچیتا تاسیس بشود که البته تاریخ افتتاح این موزه مربوط می شود به سال 1979 میلادی!

در موزه پاسیو دو کولِگیو در سائو پائولو تقریبا 600 شی با ارزش و گرانبها وجود دارد که در کنار جذابیت های بصری موزه سبب نگاهی اجمالی بر تاریخ گذشته در این مکان از سوی بازتماشامایندگان خود، می شود. از جمله اشیای قابل توجهی که در این موزه قرار گرفته است می توان به: نقاشی های قومی، پیکرنگاری ها، تابلوهای نقاشی و بعلاوه وسایلی مربوط به محراب کلیسا اشاره داشت. ناگفته نماند که این مکان فرهنگی-تاریخی از جمله امن ترین جاذبه های گردشگری کل کشور برزیل نیز محسوب می شود و در مورد مسائل ایمنی و امنیتی آن، مسئولان موزه از برترین و استانداردترین تجهیزات ایمنی جهان استفاده نموده اند. جالب است بدانید برزیلی ها تنها از این موزه به عنوان یک مکان تماشای بهره نمی گرند و با خوب شدن هوا موجی از کنسرت های فضای باز برزیلی در کنار کلی موسیقی ملی این کشور در مساحت موزه تاریخی پاسیو دو کولِگیو برگزار می شوند؛ علاوه بر کنسرت و نواختن موسیقی های محلی و ملی برزیلی، نمایشگاه های مختلفی در ساختمان های این موزه بسته به برنامه های زمانی خاصی، شروع به کار می نمایند!

نوع معماری و زیرساخت های گوناگونی که در بخش های متعددی از این جاذبه تماشای و تاریخی نیز به چشم می خورد، خود به تنهایی سبب جذابیت دو چندانی این موزه شده است و بدون تعارف باید بگوییم اگر روزی گردشگری به برزیل سفر کند و از این موزه فرهنگی-تاریخی بازدید بعمل نیاورده باشد، قطعا سفر به او به برزیل را نباید تمام شده بدانیم؛ سبک و سیاق ساختمان اصلی این موزه به گونه است که می توان با تماشا آن به آسانی متوجه نوع زندگی مسیحیان و آداب و رسوم معنوی آن ها شد. البته نباید از فاکتورهای تاریخی استعمارگونه ای که در عصر حکومت پرتغالی ها در برزیل گذشته است و بر تمامی معیارهای فرهنگی و تربیتی مردم سرزمین قهوه تاثیر گذاشته است نیز غافل شویم! ولی به هر حال باید این را در نظر داشته باشیم که تماشای موزه زیبای پاسیو دو کولِگیو یعنی به نظاره نشستن تمامی اقداماتی که بعد از اعلام استقلال کشور برزیل در قرن بیستم این کشور در شهر سائو پائولو به انجام رسیده است.

کلام آخر

به تازگی چهارصدمین جشن سالگرد تاسیس موزه تاریخی پاسیو دو کولِگیو با حضور جمعی از گردشگران و تعداد بیشماری از مردم بومی و غیر بومی شهر سائو پائولو برگزار گردید تا برای یکبار دیگر اتفاقات و حوادث تلخی که در دوران حضور پرتغالی ها در خاک برزیل در این شهر و این مکان فرهنگی و تاریخی اتفاق افتاده است؛ برای مخاطبان جوان بازگو شود و برای حاضران قدیمی تر جشن نیز مرور شود. در آخر نیز باید به وجود ساختمان هایی ساده با سبک و سیاق هایی کاملا گوناگون اشاره نمود که در کنار چشم نوازتر کردن نماهایی از موزه سبب جلب توجه بسیاری از گردشگران و گردشگر های سفر نموده به شهر سائو پائولوی برزیل نیز می شود.

منبع: همگردی

به "سائو پائولو ، موزه پاسیو دو کولِگیو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سائو پائولو ، موزه پاسیو دو کولِگیو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید