جاذبه های آکسفورد (شهر معروفترین دانشگاه های دنیا) را بشناسید

به گزارش گلچینی از بهترین ها، در جنوب شرقی انگلستان، شهری به نام آکسفورد واقع شده است که بیشتر افراد، این شهر را به خاطر دانشگاه های معروفی که دارد می شناسند. دانشگاه آکسفورد که در این منطقه قرار گرفته، جزو 10 دانشگاه برتر جهان است که دانشجویان فزونی همچون استیون هاوکینگ و اسکار وایلد در آن تحصیل نموده اند. ساختمان های این دانشگاه، به تنهایی یک جاذبه تاریخی و دیدنی را در شهر آکسفورد فراهم نموده اند. گفته می گردد که این ساختمان ها الهام بخش نویسنده هری پاتر بوده است و ساختمان کتابخانه فیلم های هری پاتر، از دانشگاه آکسفورد ایده گرفته شده است. با زیباترین جاذبه های آکسفورد آشنا شوید

جاذبه های آکسفورد (شهر معروفترین دانشگاه های دنیا) را بشناسید

زیباترین جاذبه های گردشگری آکسفورد

شهر آکسفورد بناهای تاریخی متعددی دارد و معماری مسکونی شهر نیز به گونه ای است که با قدم زدن در خیابان های آن، حس عجیب و غریبی را دریافت می کنید. گویی در دل تاریخ قدم می زنید. با زیباترین جاذبه های آکسفورد آشنا شوید.

باغ گیاه شناسی آکسفورد

قدیمی ترین باغ گیاه شناسی در سراسر بریتانیا، در آکسفورد قرار گرفته است. آرامشی که در این باغ گیاه شناسی دریافت می کنید، وصف ناشدنی است. حوضچه ای رمانتیک در کنار انواع گیاهان سر سبز و شگفت انگیز، قرار گرفته است که با تماشای آن گمان می کنید درون سرزمین عجایب قرار گرفته اید.

میدان رادکلیف

میدان رادکلیف بنایی تاریخی در شهر آکسفورد است که در آن بناهای تاریخی دیگری همچون کلیسای دانشگاه سنت مری ویرجین و کتابخانه بادلیان وجود دارد. این میدان سنگ فرش شده، مکانی است که هر روز مردم آکسفورد برای قدم زنی به آن جا می آیند.

کلیسای جامع مسیح

یکی از معروفترین جاذبه های آکسفورد که اتفاقا در مرکز شهر هم قرار گرفته است و از جمله نقاط دیدنی دانشگاه آکسفورد هم محسوب می گردد، کلیسای جامع مسیح است. این کلیسای با شکوه با معماری خارق العاده ای که دارد در میان چمنزاری سر سبز و دل انگیز قرار گرفته است. بسیاری از دانشجویان دانشگاه آکسفورد از درب کلیسای جامع وارد دانشگاه می شوند.

قلعه آنلاکد آکسفورد

برای تماشای چشم انداز 360 درجه ای از شهر آکسفورد به قلعه آنلاکد آکسفورد بروید. این قلعه که مجموعه ای از ساختمان های تاریخی است، به عنوان سردابه و زندان در گذشته های دور، کاربرد داشته است و امروزه، یکی از دیدنی های شهر آکسفورد شده اند.

کتابخانه بادلین

اگر دلتان می خواهد یکی از قدیمی ترین کتابخانه های اروپایی را ببینید، به کتابخانه بادلین سری بزنید. این کتابخانه در میدان رادکلیف واقع شده است و معماری جالب و شگفت انگیز آن حتی افرادی که علاقه ای به کتابخوانی ندارند را به سمت خود جذب می نماید. کتابخانه بادلین، کتابخانه اصلی بخش تحقیقاتی دانشگاه آکسفورد است.

گرند کافه

لذت خوردن یک فنجان چای یا قهوه را در گرند کافه آکسفورد به هیچ عنوان از دست ندهید. ستون های سنگی و آینه کاری های آن را نگاه می کنید که چقدر زیبا و هنرمندانه کنار هم قرار گرفته اند؟ این قهوه خانه قدیمی ترین قهوه خانه انگلستان است و در تمامی ساعات روز، مملو از مشتری است.

رودخانه چرول

رودخانه چرول محل تفریحی مردم آکسفورد است. مردم آکسفورد روزهای تعطیل خود را با اجاره کردن قایقی قدیمی که در دل آب های این رودخانه جریان دارد، سپری می نمایند. اگر به رودخانه چرول رفتید حتما نان خشک همراه خود داشته باشید تا به اردک هایی که در این رودخانه شناور هستند، غذا دهید و از تماشای آن ها، لذت ببرید.

پل هرتفورد

پل هرتفورد با این که پل ساده ای است اما لوکیشن بسیار خوبی برای عکاسی و فیلمبرداری است. این پل شباهت زیادی به پل حسرت ونیز دارد. از این رو به این پل، پل حسرت گفته می گردد. این پل، دو بخش از دانشکده هرتفورد را به هم متصل می نماید و جزو جاذبه های آکسفورد است که بسیاری از افراد از آن دیدن می نمایند.ج

سالن نمایش شلدون

سالن تئاتر شلدون، یکی از آثار هنری معمار معروف سر کریستوفر رِن است که در دانشگاه آکسفورد قرار گرفته است. این ساختمان برای دانشجویان آکسفورد، خاطره انگیز است چرا که بعد از اتمام دوران تحصیلی، مدارک خودشان را از این بخش تحویل می گیرند. سالن نمایش شلدون، علاوه بر این که برای دانشجویان کاربرد دارد، محلی برای برگزاری کنسرت ها و تئاترهای با شکوه است که برای تماشای آن ها باید بلیط تهیه کرد.

موزه تاریخ طبیعی دانشگاه آکسفورد

اگر دوست دارید که از نزدیک اسکلت های به جای مانده از گونه های مختلف دایناسورها را ببینید، به این ساختمان که در داخل دانشگاه آکسفورد واقع شده است، حتما سر بزنید. علاوه بر آن می توانید با گونه های دیگری از حیوانات که نسلشان منقرض شده است، آشنا شوید. ساختمان موزه تاریخ طبیعی دانشگاه آکسفورد، به سبک نئو گوتیک ساخته شده است و از جاذبه های آکسفورد محسوب می گردد.

کلیسای سنت مری

آکسفورد شهر معماری های شگفت انگیز تاریخی است. بی شک در بین جاذبه های آکسفورد و دیدنی هایش، کلیسای سنت مری حسابی می درخشد. این کلیسا که متعلق به دانشگاه آکسفورد است در قرن سیزدهم میلادی ساخته شده است. در بالای کلیسا می توانید چشم انداز زیبایی از این شهر را نظاره کنید.

منبع: سفرمی

به "جاذبه های آکسفورد (شهر معروفترین دانشگاه های دنیا) را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های آکسفورد (شهر معروفترین دانشگاه های دنیا) را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید