سدانی که در رقابت کم آورد

به گزارش گلچینی از بهترین ها، بعد از استقبال نشدن از رنو لتیتود، کمپانی نگین خودرو نمایندگی رسمی کمپانی رنو در ایران، تیپ های مختلف رنو سفران را با پیشرانه های مختلف به ایران وارد کرد. رنو سفران LE2.5 یکی از این تیپ ها بود که با پیشرانه 2.5 لیتری به بازار ایران عرضه شد. این خودرو دیفرانسیل جلو، با گیربکس 6 دنده اتوماتیک بین سال های 2014 تا 2016 وارد کشورمان شد. این خودروی 6 سیلندر مجهز به موتوری با قدرت 180 اسب بخار و حداکثر گشتاوری معادل 237 نیوتن متر نوید خودرویی قدرتمند و پیروز را می داد. مصرف سوخت این خودرو 9.7 لیتر در 100 کیلومتر بود و از امکاناتی نظیر کروز کنترل، سنسورهای عقب و جلو، سنسور باران، سنسور نقطه کور، ترمزهای ضدقفل و پارک برقی، چراغ های روشنایی روز و مه شکن عقب و جلو، نویگیشن، 6 ایربگ، سیستم ورود بدون کلید، سان روف و امکانات رفاهی دیگر بهره می برد. به نظر می آمد که این تیپ رنو سفران نسبت به تیپ PE از آپشن های بیشتری برخوردار بود.

سدانی که در رقابت کم آورد

خودروسازی از فرانسه

رنو یکی از معروف ترین و بزرگ ترین شرکت های خودروسازی جهانست که در سال 1899 در فرانسه تأسیس شد. لویی رنو، صنعتگر فرانسوی بود که در سال 1898 خودرویی به نام رنو تیپ ای ساخت و یک سال بعد با یاری برادرانش شرکت رنو را پایه گذاری کرد. این شرکت در طول دوران حیاتش خودروهای بسیاری در کلاس های مختلف سواری، کامیون، تریلر، ماشین های برقی، اتوبوس، تراکتور و وسایل نقلیه تجاری فراوری نموده است.

بیشتر بدانیم

کمپانی رنو سهام بسیاری از شرکت های بزرگ جهان ازجمله نیسان، سامسونگ موتورز، رنو پارس و تعدادی دیگر از شرکت ها را خریداری نموده و با همکاری آن ها خودروهای مختلفی را فراوری نموده است. یکی از این خودروها رنو سفران است که با همکاری شرکت نیسان و در قالب شرکتی با نام رنو ـ نیسان آلیانس ساخته شده. سفران در ابتدا با نام رنو لتیتود در سال های 2011 تا 2013 معرفی شده بود، اما از سال 2014 با نام جدید رنو سفران تیپ های مختلفی را به بازار خودرو عرضه نموده است. رنو سفران PE با پیشرانه 2.5 لیتری، رنو سفران PE با پیشرانه 2 لیتری، رنو سفران SE و رنو سفران LE، تیپ های مختلف رنو سفران هستند.

آنالیز بازار رنو سفران در ایران

از سال 2014 تا 2016 شرکت نگین خودرو به عنوان نماینده رسمی رنو در ایران 4 تیپ مختلف رنو سفران را به بازار خودروی کشور معرفی کرد. در همین دوران خودروهای مختلف کره ای، ژاپنی، اروپایی و حتی چینی بسیاری توسط شرکت های مختلف به کشور وارد شد. این خودروها اغلب نمونه هایی از برندهای بسیار معتبر و با امکانات و آپشن های فراوان انتخاب می شدند. نمونه های رنو سفران که وارد ایران شد از نظر امکانات رفاهی نسبت به خودروهای وارداتی دیگر خیلی قوی نبودند و همین یکی از دلایل ضعف فروش این خودروها محسوب می شد. چراکه در همان بازه قیمتی خودروهای آپشن دار و معتبر دیگر یافت می شد. به همین دلیل از سال 2016 واردات رنو سفران به ایران متوقف شد و امروز تنها نمونه های قدیمی این خودرو را می توانیم در بازار خودروهای کارنموده پیدا کنیم.

منبع: دیوار

به "سدانی که در رقابت کم آورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سدانی که در رقابت کم آورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید