طرز تهیه ناگت مرغ با پفک نمکی لذیذ و خوشمزه

به گزارش گلچینی از بهترین ها، ناگت مرغ با پفک نمکی یکی از انواع ناگت مرغ است که برای تهیه آن گوشت چرخ نموده مرغ را در مخلوطی از آرد سوخاری و پودر پفک نمکی می غلطانند تا کاملا به آن آغشته گردد، سپس در روغن داغ سرخ می نمایند.

طرز تهیه ناگت مرغ با پفک نمکی لذیذ و خوشمزه

گلچینی از بهترین ها | سرویس آشپزی - ناگت مرغ با پفک نمکی نوعی فست فود خوشمزه و پرطرفدار است که به صورت آماده در فروشگاه های مواد غذایی وجود دارد ولی برای اطمینان از سلامت آن بهتر است در منزل تهیه گردد. در این مطلب قصد داریم به آموزش تهیه ناگت مرغ با پفک نمکی بپردازیم.

طرز تهیه ناگت مرغ با پفک نمکی

مواد لازم
گوشت مرغ چرخ نموده500 گرم
سیر4-5 حبه
پیاز متوسط1 عدد
سس خردل2 قاشق غذاخوری
پودر پفک نمکی2 پیمانه
آرد سوخاری2 پیمانه
پنیر پارمزان100 گرم
فلفل قرمز1/2 قاشق مرباخوری
نمک1/2 قاشق مرباخوری
روغن مخصوص سرخ کردنبه میزان لازم

دستور تهیه

  1. پیاز را پس از پوست دریافت، رنده نموده و آب آن را بگیرید.
  2. مرغ چرخ نموده، پیاز رنده شده، سیر، سس خردل، پنیر پارمزان، نمک و فلفل را در غذاساز ریخته و آن ها را میکس کنید تا به شکل خمیری یکدست درآیند.
  3. خمیر حاصل را به مدت 10 دقیقه در یخچال قرار دهید تا طعم مواد با یکدیگر ترکیب گردد.
  4. آرد سوخاری و پودر پفک نمکی را مخطوط نموده و نیمی از آن را روی یک سطح صاف پهن کنید.
  5. خمیر ناگت را از یخچال خارج نموده، سپس آن را روی مخلوط آرد و پفک نمکی ریخته و سطح آن را صاف کنید تا به ضخامت یک سانتیمتر برسد.
  6. روی سطح خمیر را کاملا با بقیه مخلوط آرد و پودر پفک نمکی بپوشانید.
  7. 4-3 قاشق غذاخوری روغن در تابه نچسبی ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ گردد.
  8. ناگت را با قالب دلخواه برش زده و در روغن داغ سرخ کنید.
  9. پس از سرخ شدن یک طرف، ناگت ها را برگردانید تا طرف دیگر نیز طلایی گردد.
  10. ناگت ها را پس از سرخ شدن روی دستمال کاغذی مخصوص آشپزی قرار دهید تا روغن اضافی آن ها گرفته گردد، سپس در ظرف سرو بچینید و همراه با سس کچاپ یا سس تارتار نوش جان کنید.

برای درست کردن ناگت مرغ لوله ای

  1. دو عدد تخم مرغ را در ظرفی بشکنید، 1 قاشق غذاخوری محلول زعفران به آن اضافه نموده و با چنگال خوب بزنید تا زرده و سفیده مخلوط شوند.
  2. پس از آماده شدن خمیر ناگت، یک ظرف آب سرد کنار دست خود قرار دهید تا بتوانید با آن دست خود را مرطوب کنید.
  3. سپس به اندازه یک گردو از خمیر ناگت برداشته و با دست به آن فرم دهید تا به شکل لوله کوچکی درآید.
  4. بقیه خمیر ناگت را به همین شکل فرم داده، سپس ناگت های لوله ای را ابتدا در آرد سوخاری بغلطانید، سپس به تخم مرغ آغشته کنید و در پایان با پودر پفک نمکی بپوشانید و در روغن داغ سرخ کنید.
  5. حرارت را کم کنید تا ناگت ها روی حرارت ملایم کاملا مغزپخت شوند.

ذکر چند نکته در تهیه ناگت مرغ با پفک نمکی

  • برای اینکه ناگت مرغ زیاد خشک نگردد، بهتر است از دو سوم سینه و یک سوم ران مرغ استفاده گردد.
  • برای تهیه ناگت مرغ با پفک نمکی به جای 100 گرم پنیر پارمزان می توانید از 100 گرم پنیر پیتزا یا 150 گرم پنیر پروسس بهره ببرید.
  • به جای سیر تازه می توانید از یک قاشق مرباخوری پودر سیر بهره ببرید.

بد نیست بدانید که ناگت مرغ آماده مخلوطی از گوشت، پوست و اعماء و احشام مرغ است که مقدار زیادی چربی دارد، به همین دلیل لذیذتر از فیله مرغ خالص است و معمولا مورد استقبال نوجوانان و بچه ها قرار می گیرد. از طرفی برای افزایش مدت زمان ماندگاری این محصولات اغلب آن ها را منجمد می نمایند که این مساله باعث از هم پاشیدگی بافت غذا و واکنش نامطلوب بین ترکیبات آن می گردد که علاوه بر کاهش ارزش غذایی آن می تواند باعث تغییر طعم و مزه نامطلوب در غذا گردد؛ بنابراین بهتر است ناگت مرغ را با استفاده از مواد اولیه مرغوب در منزل درست کنید و با اطمینان خاطر از صحت و سلامت، آن را مورد استفاده قرار دهید.

ناگت مرغ با پفک نمکی از فست فود های خوشمزه ایست که برای تنوع بخشیدن به برنامه غذایی مناسب است. با این حال باید به این نکته توجه گردد که این فست فود، جزء غذا های پرنمک و سرخ شده ای محسوب می گردد که نمک زیاد موجود در آن، جذب کلسیم در بدن را با مشکل روبرو ساخته، احتمال پوکی استخوان را افزایش داده و برای افراد مستعد به فشار خون بالا مناسب نیست؛ بنابراین بهتر است برای حفظ سلامتی بدن، مصرف اینگونه غذا ها به 2 تا 3 بار در ماه محدود گردد.

شما چه ترفند دیگری را برای تهیه ناگت مرغ با پفک نمکی سراغ دارید؟ دیدگاه ها و تجربیات خود را به وسیله بخش ارسال نظر با مخاطبان گلچینی از بهترین ها درمیان بگذارید

منبع: setare.com

به "طرز تهیه ناگت مرغ با پفک نمکی لذیذ و خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه ناگت مرغ با پفک نمکی لذیذ و خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید