فرانس پرس: کره جنوبی و آمریکا مانورهای نظامی مشترک خود را ادامه نمی دهند

به گزارش گلچینی از بهترین ها، یکی از مقام های آمریکایی گفت، از آنجا که رئیس جمهوری آمریکا به دنبال اقداماتی برای بهبود روابط با کره شمالی است، ارتش های آمریکا و کره جنوبی قصد دارند مانورهای مشترک نظامی سالانه خود را ادامه ندهند.

فرانس پرس: کره جنوبی و آمریکا مانورهای نظامی مشترک خود را ادامه نمی دهند

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این اظهارنظر از سوی این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، کمی پس از آن مطرح شد که دومین نشست میان دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی که در هانوی، ویتنام برگزار گشت، بدون نتیجه به خاتمه رسید.

در همین حال، یکی از مقام های دولت سئول نیز گفت که این رزمایش های مشترک به جای آنکه کاملاً متوقف شوند، کم می شوند.

وی ادامه داد: اگر ما مقیاس این رزمایش ها را با تعداد سربازان کمتر برگزار کنیم، این مانورها احتمالاً کوچک تر برگزار می شوند.

وی همچنین گفت: دو طرف هنوز در حال مصاحبه درباره یک بیانیه مشترک هستند که انتظار می رود در روزهای آینده منتشر شود.

نخستین بار، شبکه خبری ان. بی. سی گزارش داد که برگزاری رزمایش های Foal Eagle که معمولاً در بهار برگزار می شود، احتمالاً متوقف می شود.

این رزمایش ها بزرگترین مانورهای مشترک از سوی آمریکا و کره جنوبی هستند و همواره مایه نگرانی و خشم پیونگ یانگ بوده اند. در گذشته، 200 هزار نیروی کره جنوبی و 30 هزار سرباز آمریکایی در این رزمایش ها حضور داشته اند.

از زمان نخستین دیدار میان رهبران آمریکا و کره شمالی در سنگاپور که سال گذشته میلادی صورت گرفت، واشنگتن و سئول چندین رزمایش مشترک را یا متوقف کرده یا با مقیاس کم برگزار کردند و بمب افکن های آمریکایی نیز بر فراز کره جنوبی دیگر پرواز نمی کنند.

ترامپ مکرراً درباره هزینه های این رزمایش های مشترک شکایت داشته و در نشست هانوی آنها را بسیار بسیار پر هزینه توصیف کرده بود.

شبکه خبری ان. بی. سی گزارش داده بود که احتمالاً مانورهای آموزشی ویژه و کوچک تر جای رزمایش های سالانه را می گیرند.

در همین حال، رئیس جمهوری کره جنوبی خروج 28 هزار و 500 نیروی آمریکایی مستقر در این کشور را رد کرده است.

هرگونه خروج نیروهای آمریکایی از کره جنوبی با انتقاد شدید از سوی کنگره آمریکا و ژاپن روبرو می شود که دولت محافظه کار آن به شدت نگران تمایلات کره شمالی است.

منبع: انتخاب

به "فرانس پرس: کره جنوبی و آمریکا مانورهای نظامی مشترک خود را ادامه نمی دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانس پرس: کره جنوبی و آمریکا مانورهای نظامی مشترک خود را ادامه نمی دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید