فرش رستمی، با بیش از نیم قرن تجربه

به گزارش گلچینی از بهترین ها، فرش رستمی با مدیریت برادران رستمی ، با انواع فرش های دستباف تبریز اعلاء و بیش از نیم قرن تجربه پیش روی شماست.

فرش رستمی، با بیش از نیم قرن تجربه

فرش دستباف چیست؟

یکی از مهمترین تجهیزات و کالاها که از گذشته تا کنون اهمیت ویژه ای در زندگی انسان داشته است ، فرش و محصولات نساجی می باشد ؛ زیرا استفاده از این وسایل در ایجاد حس آسایش و آرامش انسان یاری شایانی می نماید. حال در این بین یکی از بی نظیرترین و پرطرفدارترین انواع فرش ، فرش های دستباف هستند که جزو محصولات کهن ایرانی نیز به شمار می فرایند. در نتیجه می توان گفت منظور از فرش دستباف ، زیراندازی می باشد که از طریق دست از تار و پود بافته شده است که این امر طبیعتا موجب ایجاد طرح های بسیار زیبا بر روی آن می شود و هواداران زیادی در سراسر جهان دارد.

تاریخچه فرش دستباف

با توجه به تاریخچه کهنی که در فراوری فرش و قالی دستباف ایرانی وجود دارد در حال حاضر می توان گفت محصول بافته شده به دست هنرمندان ایرانی جزو بهترین و زیباترین نوع فرش در جهان است که این امر از نظر کارشناسان بین المللی فرش تایید شده است. اما با وجود آنکه در سال 1328 شمسی اولین فرش های گره دار به عنوان پوشش اسب و یا در چادر صحرانشینان مورد استفاده قرار گرفته است و سپس در فراوری این محصول پیشرفت های زیادی حاصل شده پژوهشگران اعتقاد دارند که شروع شکوفایی هنر فرشبافی در ایران به قرن 16 و 17 میلادی بر می شود.

در سال های گذشته با پیشرفت تکنولوژی در بسیاری از زمینه ها از جمله زمینه فراوری فرش ، شاهد تغییر و تحولات بسیار عظیمی در فراوری این محصول بودیم ؛ به طوری که در ابتدای فراوری فرش به دست هنرمندان ایرانی ، نقش های بسیار ساده و طرح های آسانی روی این محصولات نساجی پیاده می شد اما با گذشت زمان تحول شگرفی در فراوری این محصول به وجود آمد و این امر موجب تنوع بی نظیر در بازار فرش دستباف شد.

فرش دستباف تبریز

علاوه بر شهر کاشان یکی دیگر از شهرهای مشهور ایران در زمینه فراوری محصولات نساجی به خصوص فرش و قالی دستباف شهر تبریز است و از گذشته دور تا به امروز این شهر مهد فراوری و توزیع انواع فرش دستباف در طرح ها و مدل های متنوع و گوناگون بوده است. با این حال می توان گفت امروزه یکی از مهمترین صنایع دستی این شهر قالی بافی است که شهرت جهانی دارد.

هنر فرش بافی در شهر تبریز مانند کاشان از دوره صفویه شروع شد که این امر در اوایل کار به بخش های روستایی مرتبط بود و کم کم در کارگاه های عظیم قالی بافی نیز جایی باز کرد. تبحر و تخصص بی نظیری که هنرمندان تبریزی در فراوری فرش های دستباف دارند موجب شده است که ظریف ترین و خوش نقش و نگارترین فرش های ایران در این شهر بافته شود. قالی بافی در شهر تبریز به صورت گره با قلاب و متقارن است که در نوع خود بی نظیر می باشد ، با این حال به طور حتم انتخاب محصول این شهر جهت پهن کردن در منازل ایرانی می تواند بی نظیر باشد.

فرش رستمی، با بیش از نیم قرن تجربه

فرش رستمی با مدیریت برادران رستمی و با انواع فرش های دستباف تبریز اعلاء و بیش از نیم قرن تجربه پیش روی شماست. همچنین در صفحه اینستاگرام فرش رستمی راحت ترین راه خرید و فروش برای هموطنان عزیز فراهم شده است.

آدرس: بازار تهران، بازار کفاش ها، کوچه کبابی ها، سرای جدانو، پلاک 3

همراه : 09122106713-09125874398-09124595681

شماره ثابت: 55607593-021

منبع: جام جم آنلاین

به "فرش رستمی، با بیش از نیم قرن تجربه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرش رستمی، با بیش از نیم قرن تجربه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید