مقایسه تویوتا کمری دنده دستی با هیوندای سوناتا و نیسان ماکسیما

به گزارش گلچینی از بهترین ها، خودروهای دارای جعبه دنده معمولی، طرف داران خاص خودشان را دارند و در دهه گذشته بسیاری از خودروسازان محصولات شان را در هر دو مدل دنده اتوماتیک و دنده دستی ارائه می دادند تا امکان انتخاب برای خریداران فراهم باشد. بعلاوه، سدان های میانه در بازارهای جهانی و بازار خودروی کشورمان طرف داران زیادی دارند و هرساله انواع محصولات خودروسازان جهان در این بازارها عرضه می گردد. در این بین، دو مدل برخوردار از جعبه دنده معمولی برای خودروهای هیوندای سوناتا و نیسان ماکسیما مونتاژ داخل، به علت داشتن تشابه بسیار و عرضه تقریباً هم زمان، می توانند رقبای خوبی برای تویوتا کمری دنده دستی باشند.

مقایسه تویوتا کمری دنده دستی با هیوندای سوناتا و نیسان ماکسیما

بنابراین در این مطلب به مقایسه تویوتا کمری دنده دستی با هیوندای سوناتا و نیسان ماکسیما خواهیم پرداخت تا ببینیم کدام خودرو حرف بیشتری برای گفتن دارد.

مقایسه تویوتا کمری دنده دستی با هیوندای سوناتا

هیوندای سوناتا یکی از سدان های معروف و محبوب کمپانی هیوندای است. با وجود این که این خودرو از سال 1985 تا به امروز فراوری می گردد، تنها نسل هفتم به بعد آن به ایران راه پیدا کرد. در بین مدل های مختلف موجود، مدل سوناتا NF که تقریباً هم زمان با تویوتا کمری در سال های 2007 تا 2011 وارد کشورمان می شد، می تواند رقیبی برای کمری باشد. البته سوناتا نیز عمدتاً با جعبه دنده اتوماتیک راهی بازار ایران شد و تعداد محدودی از آن با یک پیشرانه 4 سیلندر 2359 سی سی با جعبه دنده معمولی هم اکنون در بازار موجود است که بسیار کم استهلاک است، هرچند در بحث دوام و کیفیت ساخت به پای تویوتا کمری نمی رسد.

نمای داخلی تویوتا کمری دنده دستی

با مقایسه تویوتا کمری دنده دستی با هیوندای سوناتا باید گفت که نسل هفتم تویوتا کمری با پیشرانه های مختلفی عرضه شده است، ولی اگر عملکرد پیشرانه همان مدل 2400 سی سی تویوتا کمری دنده دستی را که عمدتاً در ایران موجود است، بخواهیم در برابر راندمان پیشرانه سوناتا قرار بدهیم، متوجه می شویم که اعداد برابری توان و قدرت این پیشرانه ها را نشان می دهند؛ پیشرانه هیوندای با فراوری 164 اسب بخار قدرت و 215 نیوتن متر گشتاور در برابر موتور 2400 سی سی 16 سوپاپ کمری دنده دستی که 157 اسب بخار قدرت و 218 نیوتن متر گشتاور فراوری می نماید، عملکرد تقریباً هم سانی دارد، البته در عمل، بسیاری از رانندگان به فزونی پیشرانه کمری اذعان دارند.

درست است که در زمان عرضه سوناتا طراحی اش شیک تر و جوان پسندتر بود، ولی طراحی تویوتا کمری ماندگارتر و همه پسندتر است. در مقایسه تویوتا کمری دنده دستی با هیوندای سوناتا، شتاب گیری بهتر، فرمان پذیری تقریباً برابر و مصرف بیش تر از ویژگی های سوناتا است. با وجود مقرون به صرفه تر بودن قطعات و پایین بودن کلیت هزینه تعمیر و نگهداری سوناتا، هزینه نگهداری بعضی از سیستم های آن به مراتب بالا تر است. به طورمثال، در بحث جلوبندی، دارندگان سوناتا خیلی زودتر از صاحبان کمری مسیرشان به تعمیرگاه می خورد. اما در بحث امکانات رفاهی و آپشن ها، محصول هیوندای فزونی محسوسی دارد، اما شما حین رانندگی با کمری خیلی راحت تر و مسلط تر خواهید بود.

درکل، اگر در پی سدانی خانوادگی هستید که دارای امکانات رفاهی مطلوبی باشد، به سراغ هیوندای سوناتا بروید، و اگر کیفیت ساخت بالاتر و نامِ خوش و مطلوبیت برندهای صنعت خودروسازی ژاپن برای تان مهم است، تویوتا کمری دنده دستی گزینه مناسبی برای شماست.

نمای پشتی تویوتا کمری دنده دستی

مقایسه تویوتا کمری دنده دستی با نیسان ماکسیما دنده دستی مونتاژ

زمانی که ماکسیما پا به بازار کشورمان گذاشت، همانند تویوتا کمری، جزو معدود خودروهایی بود که بازار خودروی ایران را کلاً دچار تغییر چشم گیری کردند، زیرا در آن ایام بازاری به نام خودروهای لوکس و نیمه لوکس یا چیزی مشابه به آن وجود نداشت. شرکت پارس خودرو، پس از عرضه نمونه وارداتی ماکسیما، اقدام به فراوری این خودرو با دو جعبه دنده معمولی و اتوماتیک کرد.

با مقایسه تویوتا کمری دنده دستی با نیسان ماکسیما متوجه می شویم که ماکسیما با جعبه دنده دستی 6 دنده (5 دنده جلو) و پیشرانه ای با حجم 3000 سی سی، حداکثر توانی برابر با 227 اسب بخار و حداکثر گشتاور 291 نیوتن متر فراوری می نماید و حداکثر سرعتش 255 کیلومتر بر ساعت است و شتاب صفر تا 100 کیلومتر آن 7.4 ثانیه ثبت شده است.

در مقابل، از بین پیشرانه های مختلف در نظر گرفته شده برای تویوتا کمری دنده دستی، مدل 2400 سی سی آن در بازار ایران موجود است، و با داشتن ظرفیت کم تر، به طبع با فراوری 157 اسب بخار قدرت، 218 نیوتن متر گشتاور و حداکثر سرعت 205 کیلومتر بر ساعت، عملکردش اختلاف معناداری با عملکرد پیشرانه ماکسیما دارد. بعلاوه، این مدل تویوتا کمری 9.6 ثانیه زمان لازم دارد که به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و بیش از 2 ثانیه کُندتر از ماکسیمای دنده دستی مونتاژ است.

با مقایسه تویوتا کمری دنده دستی با نیسان ماکسیما باید گفت که طراحی این خودرو قدیمی تر از تویوتا کمری است و داخل کابین آن هماهنگی خوبی با طراحی بیرونی آن دارد. کارشناسان ارگونومی ماکسیما را برتر از کمری ارزیابی نموده اند و در بحث امکانات برای هیچ کدام فزونی خاصی قائل نیستند. با وجود سرعت و شتاب بالاتر پیشرانه ماکسیما، مصرف سوخت بسیار بالاتر و استهلاک زیادتر، خصوصاً در مدل مونتاژی ماکسیما، از جمله عواملی است که منجر به پیروزی کمری در این رقابت می گردد.

جمع بندی

امیدواریم که این مقایسه تویوتا کمری دنده دستی توانسته باشد اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار دهد. شما می توانید با مراجعه به سایت گلچینی از بهترین ها از آخرین قیمت خرید و فروش تویوتا کمری آگاه شوید.

نظر شما درباره مقایسه بالا چیست؟ نظرات و پیشنهادات خودتان را با ما در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار

به "مقایسه تویوتا کمری دنده دستی با هیوندای سوناتا و نیسان ماکسیما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه تویوتا کمری دنده دستی با هیوندای سوناتا و نیسان ماکسیما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید