مجلس نمایندگان آمریکا کاهش اختیارات نظامی ترامپ را تصویب کرد

به گزارش گلچینی از بهترین ها، مجلس نمایندگان آمریکا دو طرح مجزا را به منظور کاهش اختیارات نظامی رئیس جمهور این کشور را تصویب کرد.

مجلس نمایندگان آمریکا کاهش اختیارات نظامی ترامپ را تصویب کرد

به گزارش گروه بین الملل گلچینی از بهترین ها به نقل از پایگاه خبری هیل، مجلس نمایندگان آمریکا روز پنج شنبه به دو طرح جداگانه به منظور کاهش اختیارات دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور، رأی مثبت داد.

طرح اول که از سوی رو کانا نماینده دموکرات ایالت کالیفرنیا در مجلس نمایندگان آمریکا ارائه شده، قانون نه به جنگ با ایران نام دارد و نمایندگان آمریکایی با 228 رأی موافق در برابر 175 رأی مخالف، این طرح را به تصویب رسانده اند. بر اساس این طرح، تأمین منابع اقتصادی مورد احتیاج برای هرگونه اقدام نظامی احتاقتصادی علیه ایران، بدون موافقت کنگره امکان پذیر نخواهد بود.

به موجب طرح دوم که از سوی باربارا لی یکی دیگر از نمایندگان دموکرات ایالت کالیفرینا در مجلس نمایندگان آمریکا پیشنهاد شده بود نیز نمایندگان آمریکایی با 236 رأی موافق در برابر 166 رأی مخالف، اختیارات نظامی ارائه شده به رئیس جمهور آمریکا در سال 2002 به منظور اقدام نظامی علیه عراق -که با گذشت سال ها همچنان پابرجا مانده بود- را لغو کردند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه در واکنش به طرح های ارائه شده به مجلس نمایندگان آمریکا برای محدود کردند اختیارات نظامی وی، مدعی شد که تعداد نیروهای نظامی آمریکا در عراق به 5000 نفر کاهش یافته و همچنان در حال کاهش است. وی تهدید نموده است که هرگونه مصوبه ای در راستای کاهش اختیارات نظامی خود را وتو خواهد نمود.

پیش از این نیز طرح هایی برای کاهش اختیارات نظامی دونالد ترامپ به تصویب کنگره آمریکا رسیده بود، اما به دلیل برخوردار نبودن این مصوبات از آرای کافی برای شکستن وتو (حداقل دوسوم آرا)، ترامپ آنها را وتو نموده بود.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "مجلس نمایندگان آمریکا کاهش اختیارات نظامی ترامپ را تصویب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس نمایندگان آمریکا کاهش اختیارات نظامی ترامپ را تصویب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید