ملاقات سفیر کشورمان با رییس دانشگاه تربیت مدرس بلاروس

به گزارش گلچینی از بهترین ها، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلاروس با رئیس دانشگاه تربیت مدرس این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

ملاقات سفیر کشورمان با رییس دانشگاه تربیت مدرس بلاروس

به گزارش گلچینی از بهترین ها، در این دیدار مصطفی اویسی، سفیر جمهوری اسلامی ایران و الکساندر ژوک، رئیس دانشگاه تربیت مدرس بلاروس ضمن آنالیز راهکارهای توسعه همکاری در رشته ها و سطوح مختلف تحصیلات تکمیلی در مورد امکان تبادل استاد و دانشجو و همچنین برگزاری همایش و کنفرانس های علمی به صورت متقابل بحث و گفتگو کردند.

در این گفت وگو دو طرف ضمن اشاره به عدم تأیید مدارک رشته های مختلف پزشکی در دانشگاه های بلاروس از دو سال قبل تاکنون توسط وزارتین علوم و بهداشت و درمان کشورمان، بر توسعه و تقویت مناسبات دانشگاهی در سایر رشته ها و ایجاد ارتباطات بین دانشگاهی و همچنین برگزاری دوره های کوتاه مدت و بلندمدت علمی به صورت متقابل تاکید کردند.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس بلاروس ضمن اذعان و توصیف صندلی رفیع فرهنگ و زبان فارسی در دنیا به وجود مرکز ایران شناسی در دانشکده تاریخ و لزوم افزایش همکاری های بین دانشگاهی دو کشور اشاره نمود.

بخش های مختلف این دانشگاه با قدمت بیش از 100 سال که قدیمی ترین دانشگاه بلاروس است، توسط سفیر کشورمان و هیأت همراه مورد بازدید نهاده شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ملاقات سفیر کشورمان با رییس دانشگاه تربیت مدرس بلاروس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات سفیر کشورمان با رییس دانشگاه تربیت مدرس بلاروس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید