میوه ای که به تنهایی یک آنتی هیستامین کامل است

به گزارش گلچینی از بهترین ها، باشگاه خبرنگاران/ برخی افراد در هر فصلی از سال به خصوص با شروع بهار به برخی مواد حساسیت پیدا کرده و دچار علائمی مانند آبریزش بینی، سرفه، سردرد و عطسه می شوند. در نتیجه این افراد مصرف دارو های آنتی هیستامین را چاره درمان می بینند تا بتوانند این واکنش های آزاردهنده را کنترل کنند. دارو های آنتی هیستامین با خنثی کردن عمل هیستامین باعث می شوند که خارش و آبریزش بینی و عطسه کردن تسکین یابد. در دارورخانه ها انواع آنتی هیستامین ها از شرکت های مختلف وجود دارد که به فروش می رسند.

میوه ای که به تنهایی یک آنتی هیستامین کامل است

اما شما می توانید با مصرف برخی مواد غذایی که خاصیت آنتی هیستامینی طبیعی دارند علائم آلرژی خود را کنترل کنید. چون این روش کاملاً طبیعی است و نیازی نیست خود را در معرض عوارض جانبی دارو قرار دهید.همپنین در دوران اپیدمی ویروس کرونا مصرف داروهای مختلف احتمال کاهش سیستم ایمنی را در پی دارد،بنابراین توصیه می شود از موادی که خاصیت آنتی هیستامین طبیعی دارند مصرف کنید.

هیستامین ماده ای است که بدن در طول یک واکنش آلرژیک ترشح می کند. همچنین بعنوان بخشی از سیستم ایمنی بدن محسوب می شود که باعث تمام علائم آلرژی یعنی عطسه و واکنش های شبیه به سرماخوردگی ما در فصلی مثل بهار است.

آنتی هیستامین ها با جلوگیری از فعالیت هیستامین ها باعث متوقف شدن علائم آلرژی می شوند و به دنبال این هستند که واکنش آلرژیک را متوقف کنند.

آنتی هیستامین ها دارو های ضد حساسیت هستند که با مسدودکردن اثرات ترکیب شیمیایی روی دستگاه تنفسی به پیشگیری و تسکین علائم آلرژیک مانند خارش، آب ریزش بینی، اشک ریزی، عطسه و... کمک می کند. با این حال مصرف زیاد دارو ها عوارض و خطراتی دارد که باید مواد آنتی هیستامین طبیعی برای تقویت سیستم ایمنی جایگزین آنها شوند.

اگر دچار آبریزش بینی شده اید و نمی خواهید از قرص آنتی هیستامین استفاده کنید، سیب میتواند جایگزین خوبی برای آن باشد.مواد مغذی سیب در پوست آن وجود دارد.همچنین سیب ها غنی از فلانوئید ها و پلی فنل ها هستند و میزان آنتی اکسیدان های آن ها بیشتر از چای سبز است.بیشتر افراد برای مصرف سیب،پوست آن را جدا می کنند اما طبق مطالعات اجرا شده و عقیده متخصصان تغدیه ،مواد مغذی سیب در پوست آن وجود دارد؛بنابراین به مصرف پوست آن توجه ویژه داشته باشید.

منبع: همگردی

به "میوه ای که به تنهایی یک آنتی هیستامین کامل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میوه ای که به تنهایی یک آنتی هیستامین کامل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید