هشدار ، حریق در کمین مناطق غرب و جنوب اصفهان

به گزارش گلچینی از بهترین ها، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بیشترین خطر حریق در مناطق غرب و جنوب استان اصفهان است که در این راستا برنامه ریزی های لازم شده است.

هشدار ، حریق در کمین مناطق غرب و جنوب اصفهان

به گزارش گلچینی از بهترین ها به نقل از فارس، منصور شیشه فروش جمعه 23 خرداد اظهار کرد: امسال 4 مورد حریق در مراتع گزارش شده که دو مورد از آن در عرصه های محیط زیستی و دو مورد در عرصه های مرتعی بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: حریق به دو علت عوامل انسانی و طبیعی مانند گرمای هوا اتفاق می افتد. با شروع تابستان، خزان پوشش های علوفه ای فرا می رسد و گون زارها و گیاهان علوفه ای یک ساله و تیره گندم در مراتع در معرض خطر حریق قرار می گیرند.

وی خاطرنشان کرد: 95 درصد علت حریق ها خطای انسانی است. لازم است که گردشگران و افرادی که در مناطق گردشگری و مراتع تردد می کنند، موارد ایمنی را رعایت کنند و از خاموش شدن آتش اطمینان داشته باشند و اجسام براق و فلزی را در طبیعت رها نکنند.

شیشه فروش مطرح نمود: گردشگران گاهی اشیای براق و فلزی و بطری های آب را در مراتع و جنگل ها رها می کنند و این اشیا مانند نوعی عدسی عمل کرده و سبب آتش سوزی در مراتع می شوند، گاهی نیز کشاورزان ته مانده مزارع را آتش می زنند و مراقبت نمی کنند و باد، آتش را تسری می دهد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان یادآور شد: مرتع داران و دامداران لازم است از خاموشی آتش اطمینان حاصل کنند تا باد آتش را گسترش ندهد. در سطح استان اصفهان 6 میلیون و 300 هزار هکتار مرتع و 100 هزار هکتار جنگل وجود دارد که مراقبت می خواهد.

وی به این که مردم در صورت مشاهده آتش سوزی در مراتع و جنگل ها با شماره تلفن های 1504 مرکز کنترل و حفاظت منابع طبیعی و 112 هلال احمر اطلاع رسانی کنند تا هماهنگی های لازم برای مهار آتش سوزی انجام شود، اشاره و اضافه نمود: سال گذشته در مناطق روستایی پشت کوه و فریدون شهر تنور گازی و آبگرمکن خورشیدی، اجاق و کپسول گاز توزیع شد تا از قطع درختان برای روشن کردن آتش جلوگیری شود.

شیشه فروش خاطر نشان کرد: 720 نفر از افراد محلی در سطح استان اصفهان آموزش های لازم را در راستای اطفای حریق کسب کرده اند تا خودجوش کمک و مراقبت کنند. سازمان های مردم نهاد، تشکل های زیست محیطی، محیط بانان محیط زیست و مرتع داران را درخصوص اطفای حریق آموزش داده ایم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بیشترین خطر حریق در مناطق غرب و جنوب استان اصفهان در شهرستان های بوئین میان دشت، چادگان، فریدن، خوانسار، تیران و کرون، گلپایگان، فریدون شهر، دهاقان، سیمرم، شهرضا، نطنز، لنجان و کاشان است که در این راستا برنامه ریزی های لازم شده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "هشدار ، حریق در کمین مناطق غرب و جنوب اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار ، حریق در کمین مناطق غرب و جنوب اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید