پروژه راه آهن میانه- تبریز تا بستان آباد ریل گذاری شده است

به گزارش گلچینی از بهترین ها، مجید خدابخش بعداز ظهر امروز دوشنبه در حاشیه بازدید معاون پارلمانی رئیس جمهور از پروژه راه آهن میانه- تبریز گفت: پروژه خط آهن تبریز- بستان آباد – میانه به صورت دو خطه طراحی شده و حداکثر سرعت آن برای واگن های باری 120 کیلومتر و برای واگن های مسافربری 160 کیلومتر در ساعت خواهد بود.

پروژه راه آهن میانه- تبریز تا بستان آباد ریل گذاری شده است

وی از کوشش جدی پیمانکاران برای اتمام این پروژه اطلاع داد و گفت: مرحله بعدی این پروژه، برقی و سریع السیر کردن قطارهای آن است.

خدابخش همچنین اضافه نمود: این پروژه مسیر هفت ساعتی تبریز تا تهران را به دو و نیم ساعت کاهش می دهد و یکی از قدیمی ترین پروژه های استان بوده که توجه دولت به اتمام این مسیر ریلی است.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه طرح دو خطه راه آهن تبریز- میانه از سال 80 آغاز شده است، گفت: این طرح از میانه تا بستان آباد ریل گذاری و از مجموع 230 کیلومتر آن 132 کیلومتر آماده شده است.

وی سپس در خاتمه اضافه نمود: در مسیر بستان آباد تا تبریز این طرح دو گلوگاه وجود دارد که نیازمند تهیه ورق است و با تامین اعتبار به اتمام می رسد و با اتمام این پروژه شاهد رونق ترانزیت های ریلی خواهیم بود

منبع: خبرگزاری مهر

به "پروژه راه آهن میانه- تبریز تا بستان آباد ریل گذاری شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروژه راه آهن میانه- تبریز تا بستان آباد ریل گذاری شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید