چند بار در هفته از ماسک مو استفاده کنیم؟

به گزارش گلچینی از بهترین ها، مو زمانی شاداب و سلامت خواهد بود که به آن رسیدگی گردد. در واقع مو نیز همانند عضوی از بدن، در صورتی که به آن تغذیه مناسب نرسد، ممکن است دچار مسائل متعدد و آسیب گردد. برترین تغذیه برای مو، ماسک مو است. اما آیا باید پس از هر بار استفاده از شامپو، از ماسک مو نیز استفاده گردد؟ به عبارتی، چند بار در هفته از ماسک مو استفاده کنیم که موها مقوی و شاداب شوند؟ برای پاسخ به این سوال و آشنایی بیشتر با ماسک مو، به ادامه مقاله توجه کنید.

چند بار در هفته از ماسک مو استفاده کنیم؟

فواید ماسک مو چیست؟

احتمالا بارها با ریزش مو، نازک شدن تار مو، وز، کدر شدن و مسائل و آسیب های دیگر مو روبرو شده اید. در واقع مو زمانی شاداب و سالم است که به آن رسیدگی گردد و تغذیه مناسب همانند روطوبت کافی، انواع ویتامین یا روغن های طبیعی به آن برسد.

این تغذیه به وسیله ماسک مو امکان پذیر خواهد بود. اما پیش از خرید هر نوع ماسک مویی باید به جنس موهایتان نیز توجه کنید. برای مثال ماسک مو در انواع مختلف از برند آدرا این فرصت را دراختیارتان قرار می دهد که علاوه بر جنس موهایتان، به احتیاج مویتان نیز توجه کنید. برای مثال ممکن است موی شما چرب باشد و احتیاج به ویتامین داشته باشد یا جنس موهایتان خشک باشد و احتیاج به تقویت و آبرسانی داشته باشد که برند ماسک موی آدرا هر احتیاج مو را برآورده می سازد و به احیای مو یاری بسزایی می نماید.

به طور کلی بیشتر ماسک های مو باعث درخشان تر شدن موها می شوند. چرا که موها را به خوبی آبرسانی می نمایند. بعلاوه ماسک مو باعث لطافت موها نیز می گردد، چرا که اندازه چربی مفید و طبیعی موها را بیشتر می نماید.

بسیاری از ماسک های مو، بافت، ریشه و ساقه مو را قوی تر می نمایند. در واقع ترکیبات ماسک مو همانند انواع ویتامین و روغن های طبیعی باعث تغذیه موها می گردد. در نتیجه موها ضخیم تر می شوند و اندازه ریزش مو نیز به شکل قابل توجهی کاهش می یابد.

چه ماسک مویی مناسب موی شما است؟

ممکن است پیش از خرید ماسک مو برایتان سوال گردد که چه ماسک مویی مناسب موی شما است؟ پیش از هر چیز بهتر است به جنس موهایتان یعنی موی چرب، خشک، معمولی یا آسیب دیده توجه کنید تا خرید بهتری داشته باشید.

پیشنهاد ویژه

جاادویه ای سرامیکی 3 تایی

مشاهده قیمت و خرید

ماگ سرامیکی شیمر

مشاهده قیمت و خرید

ماگ سرامیکی بشقاب دار دیما

مشاهده قیمت و خرید

اما بعضی از ماسک موها، مثل ماسک مو با محبوبیت بالای کامان، بیشتر احتیاج هر جنس مویی را برآورده می نماید و ممکن است مناسب انواع مو باشد. در واقع بیشتر ماسک موهای کامان باعث تقویت و آبرسانی موها می شوند و انواع مو را مغذی و درخشان می نمایند.

چند بار در هفته از ماسک مو استفاده کنیم؟

اکنون به پاسخ این سوال مهم می رسیم که چند بار در هفته از ماسک مو استفاده کنیم تا موها تقویت شوند و آسیبی به موها وارد نگردد. به طور کلی اندازه استفاده از ماسک مو به جنس موهایتان بستگی دارد که در ادامه به هر یک بیشتر می پردازیم.

اندازه استفاده از ماسک مو برای موهای خشک

ماسک مو برای موی خشک، به گونه فراوری شده که اندازه آبرسانی موها را افزایش دهد و باعث لطافت بیشتر موها گردد. چرا که موهای خشک اندازه چربی و رطوبت کمتری دارند و همین مسئله باعث افزایش شنمایندگی و آسیب به موها می گردد.

توصیه می کنیم از ماسک مو برای موی خشک با توجه به اندازه حجم موهایتان بهره ببرید. معمولا برای آغاز، موهای خشک به دو بار استفاده از ماسک مو در هفته احتیاج دارند. این اندازه به مرور زمان می تواند کمتر یا بیشتر گردد.

اندازه استفاده از ماسک مو برای موخوره

موخوره زمانی به وجود می آید که موها در تماس با حرارت بیش از حد باشند، موها خشک باشد یا به رسیدگی مویتان توجه کمتری نموده باشید. اما پیش از هر چیز بهتر است بدانید که ماسک مو باعث درمان موخوره نمی گردد و شما باید مویتان را کوتاه یا نوک گیری کنید. اما ماسک مو یاری می نماید تا اندازه آسیب مو کمتر و مو احیا گردد. بنابراین در صورتی که موخوره دارید، می توانید برای آغاز دو بار در هفته از ماسک مو بهره ببرید و این اندازه را به مرور زمان به یک بار در هفته برسانید.

اندازه استفاده از ماسک مو برای موی وز

خشکی بیش از حد و تغییرات PH مو باعث وز شدن موها می گردد. بنابراین شما باید از ماسک مویی بهره ببرید که اندازه لطافت و رطوبت مویتان را بیشتر کند. برای آغاز، اندازه استفاده از ماسک مو برای موی وز یک تا دو بار در هفته است.

اندازه استفاده از ماسک مو برای موی چرب و معمولی

هنگامی که اندازه چربی کف سر یا موها افزایش پیدا می نماید، ممکن است اندازه ریزش و نازک شدن تار مو نیز بیشتر گردد. بنابراین توصیه می کنیم اگر موهای چرب یا معمولی دارید، حتما از ماسک مناسب جنس موهایتان بهره ببرید. در این صورت شما می توانید یک بار در هفته یا حتی یک هفته در میان، از ماسک مو بهره ببرید تا موهایتان آبرسانی و تقویت گردد.

اندازه استفاده از ماسک مو برای موی خشک

استفاده از ماسک مو برای افرادی که موهای فری دارند، ضروری تر از دیگر است. چرا که اندازه سبوم یا چربی مفید موی فر کمتر است و ممکن است موها رطوبت کمتری داشته باشند و خشک تر و شنماینده تر شوند. در این صورت اگر می خواهید موهایتان را احیا و تقویت کنید، توصیه می کنیم حتما دو بار در هفته از ماسک مو بهره ببرید تا به نتیجه دلخواه برسید.

نحوه استفاده از ماسک مو چگونه است؟

نحوه استفاده از ماسک مو بسیار ساده است. اما پیش از هر چیز بهتر است بدانید که ماسک مو به دو نوع شستشو با آب و بدون احتیاج به آب تقسیم می گردد. اما به طور کلی پیش از استفاده از ماسک مو، شما باید حتما موهایتان را با شامپو بشویید و تمیز کنید. شامپو برای انواع مو گلیس که یک برند معروف و شناخته شده در ایران است، یک انتخاب مناسب خواهد بود. چرا که برای هر نوع مویی یک شامپوی مخصوص دارد و علاوه بر تمیزی موها، به تقویت و سلامت مو یاری بسزایی می نماید.

پس از آن که موهایتان را با شامپو شستید، زمان استفاده از کاندیشنر یا نرم نماینده مو است. توجه داشته باشید که کاندیشنر را تنها به ساقه موها بزنید تا موها آبرسانی و لطیف شوند. پس از آن، موهایتان را کاملا آبکشی کنید.

در مرحله بعد، آب موهایتان کاملا بگیرید و ماسک مو را به موها بزنید. بنابراین شما باید به مدت ده دقیقه صبر کنید تا ترکیبات ماسک مو به خوبی جذب بافت مو گردد. بعلاوه شما می توانید در این مدت موهایتان را شانه بزنید تا ترکیبات ماسک مو به کف سر نیز برسد و ریشه مو را تقویت کند. در نهایت موهایتان را با آب سرد یا ولرم به خوبی بشویید تا شاهد موهای سالم و درخشان باشید.

منبع: اتاق

به "چند بار در هفته از ماسک مو استفاده کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند بار در هفته از ماسک مو استفاده کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید