کاربرد مهندسی ژنتیک جهت شناسایی مواد منفجره

به گزارش گلچینی از بهترین ها، پژوهشگران آمریکایی به تازگی روشی را جهت ردیابی مواد منفجره دفن شده در زمین ابداع کردند، آنها با انتشار باکتریهایی که دستکاری ژنتیک شده بودند پیروز به شناسایی مین های ضد نفر شدند.

کاربرد مهندسی ژنتیک جهت شناسایی مواد منفجره

به گزارش گلچینی از بهترین ها به نقل از تکنا، مین های دفن شده از جمله تبعات منفی جنگ هستند که سالیانه قربانیان زیادی را به کام مرگ می کشانند. آمار کشته شدگان در اثر انفجار این ابزار جنگی به 20 هزار نفر در سال هم می رسد. پژوهشگران آمریکایی به تازگی روشی را جهت ردیابی مواد منفجره دفن شده در زمین ابداع کردند، آنها با انتشار باکتریهایی که دستکاری ژنتیک شده بودند پیروز به شناسایی مین های ضد نفر شدند.

شرکت ریتئون با همکاری آزمایشگاه نظامی ارتش آمریکا (دارپا) ضمن دستکاری ژنتیکی باکتریها ، دو سویه باکتری نو ایجاد کردند تا بتوان از آنها برای موقعیت یابی مواد منفجره دفن شده در منطقه ها مشکوک به آلودگی استفاده نمود. از آنجایی که وقت و هزینه زیادی جهت پاکسازی منطقه ها مین گذاری شده احتیاج است، این روش می تواند ارزان و کاربردی باشد. تا به امروز از جزئیات فنی آن هیچگونه اطلاعاتی منتشر نشده و اندازه عملیاتی بودن این پروژه در دست آنالیز است.

منبع: جام جم آنلاین

به "کاربرد مهندسی ژنتیک جهت شناسایی مواد منفجره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاربرد مهندسی ژنتیک جهت شناسایی مواد منفجره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید