کاهش 40 درصدی ورود مسافر از پایانه امام رضا(ع) مشهد

به گزارش گلچینی از بهترین ها، خبرنگاران/خراسان رضوی معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: پس از شیوع ویروس کرونا از ابتدای اسفند شاهد کاهش حدود 30 درصدی ورودی و خروجی مسافر به وسیله پایانه امام رضا(ع) نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم که این عدد طی دو روز گذشته به 40 درصد رسیده است.

کاهش 40 درصدی ورود مسافر از پایانه امام رضا(ع) مشهد

خلیل الله کاظمی در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا شهرداری اظهار کرد: در حوزه تاکسیرانی و مبادی ورودی شهر بالغ بر 55 درصد کاهش مسافر داشته ایم، در کنار این موضوع در خطوط شهری تاکسیرانی نیز شاهد کاهش مسافر هستیم.

وی اضافه نمود: برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ناوگان تاکسیرانی روزانه ضد عفونی می گردد و برای این کار 12 اکیپ در شهر فعال شده اند. در کنار ضدعفونی کردن تاکسی ها، کیسوک های تاکسی و 2200 دستگاه تاکسی مبادی ورودی شهر نیز مجهز به مواد ضد عفونی کننده شده اند.

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد اعلام کرد: در خطوط قطار شهری مشهد طی 15 روز گذشته با کاهش حدود 60 درصدی مسافر روبرو بودیم، در روزهای عادی 240 هزار مسافر توسط خطوط قطار شهری جابه جا می شد که در اسفند ماه این تعداد به 250 هزار مسافر افزایش پیدا می کرد اما پس از شیوع ویروس کرونا، این تعداد مسافر به روزانه 60-70 هزار نفر کاهش پیدا نموده است. با این حال واگن ها و ایستگاه های قطار شهری هر روز ضدعفونی و ایستگاه ها و واگن ها مجهز به مواد ضدعفونی کننده برای استفاده شهروندان شده اند.

کاظمی اعلام نمود: یکی از دغدغه های شهروندان و شهردار مشهد ورودی مسافر به مشهد به وسیله انتهاه امام رضا(ع) بود، بر این اساس تعداد 10 تب سنج لیزری توسط انتهاه خریداری و با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و امدادگران هلال احمر برای چک کردن مسافران در انتهاه مستقر شده اند.

وی اضافه نمود: پس از شیوع ویروس کرونا از ابتدای اسفند شاهد کاهش حدود 30 درصدی ورودی و خروجی مسافر به وسیله انتهاه امام رضا(ع) نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم که این عدد طی دو روز گذشته به 40 درصد رسیده است.

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: همچنین در کنار کاهش مسافر ناوگان تاکسیرانی و قطار شهری، تعداد مسافران ناوگان اتوبوسرانی نیز 30 تا 45 درصد کاهش داشته است. با وجود این موضوع ناوگان اتوبوسرانی در انتها هر جهت ضد عفونی و برای حفظ سلامت رانندگان، کابین اتوبوسرانان نیز محصور شده است.

به زودی 4 منطقه شهرداری مشهد الکترونیکی می گردد

در ادامه شهریار آل شیخ، معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد اظهار کرد: در راستای پاسخگویی به شهروندان بدون حضور آنها در شهرداری زیرساخت ها و ظرفیت های الکترونیکی مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین با توجه به کاهش روزانه 50 درصد از کارکنان برای کاهش تردد و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا زیرساخت ها برای دورکاری آنها فراهم شده است.

وی اضافه نمود: با توجه به شرایط به وجود آمده و شیوع ویروس کرونا الکترونیکی شدن 4 منطقه دیگر شهرداری سرعت بخشیده شده و به زودی پاسخگویی در این شهرداری ها الکترونیکی خواهند شد.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد اعلام کرد: تا به امروز تعدادی از شرکت های دانش بنیان نیز برای فراوری مواد ضدعفونی کننده و ماسک با مواد جدید اعلام آمادگی نموده که با آنها در حال مذاکره هستیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "کاهش 40 درصدی ورود مسافر از پایانه امام رضا(ع) مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 40 درصدی ورود مسافر از پایانه امام رضا(ع) مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید