کیودو: سران گروه هفت، بازگشت روسیه را آنالیز می نمایند

به گزارش گلچینی از بهترین ها، یک خبرگزاری در ژاپن، به نقل از منابع دولتی این کشور گزارش داده که در اولین روز نشست سران گروه هفت در فرانسه، موضوع بازگشت احتمالی به قالب گروه هشت با حضور روسیه، میان سران این مجمع به بحث گذاشته شده است.

کیودو: سران گروه هفت، بازگشت روسیه را آنالیز می نمایند

به گزارش گلچینی از بهترین ها به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، طبق منابع خبرگزاری کیودو، مضمون دقیق این بحث افشا نشده است.

چند روز پیش دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، موافقت خود را با پیشنهاد امانوئل ماکرون، همتای فرانسوی اش مبنی بر دعوت روسیه به نشست سال 2020 گروه هفت -که در آمریکا برگزار خواهد شد- اعلام نموده بود.

ترامپ هم چنین اظهار داشته بود که روسیه، باید به قالب نشست گروه هشت، مطابق گذشته بازگردد. در حالیکه بعضی کشورها مانند ژاپن از این طرح استقبال نموده اند، کشورهایی از قبیل کانادا نیز به شدت با این مخالف اند. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، این هفته در اظهارات خود، هر گفت وگو با کشورهای گروه هفت را مفید دانسته بود.

قالب گروه هشت، از سال 1998 تا 2014 پا برجا بوده اما به دلیل اختلافات با روسیه بر سر اتفاقات در کریمه و اوکراین، اعضای این گروه به هفت کشور کاهش یافته است.

مجمع گروه هفت، مسکو را به دخالت در امور داخلی اوکراین متهم نموده و روسیه را در نتیجه آن، مورد تحریم قرار داده است. اخیرا، تعداد بیشتری از سیاست مداران غربی، به پرسش گری درخصوص در افتادن با روسیه و دور شدن از همکاری سودآور متقابل پرداخته اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "کیودو: سران گروه هفت، بازگشت روسیه را آنالیز می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیودو: سران گروه هفت، بازگشت روسیه را آنالیز می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید