10 ایده خلاقانه برای تزیین اتاق های ساده

به گزارش گلچینی از بهترین ها، اتاق های ساده، در تعریف عمومی، به اتاق هایی اطلاق می شوند که ساختاری سنتی و بسیار متعارف دارند، اما به هیچ عنوان کسل کننده و غیرقابل استفاده نیستند. تزیین این نوع اتاق ها معمولا با استفاده از المان های کلاسیک و ساده، دکورچینی متقارن، به کارگیری رنگ های متنوع و مبلمان ساده و کاربردی صورت می گیرد. بی آلایشی ذاتی یک اتاق ساده گاهی باعث می شود تا فضای داخلی آن بی روح جلوه کند، اما راهکارهای کم هزینه و مؤثری برای تزیین آن ها وجود دارند که می توانند حال و هوای تازه ای به فضاهای داخلی ببخشند.

10 ایده خلاقانه برای تزیین اتاق های ساده

در این مقاله از گلچینی از بهترین ها مگ، 10 ایده خلاقانه برای تزیین اتاق های ساده را به شما معرفی می کنیم. با ما همراه باشید.

1. به صورت محدود، از المان های ساختارشکنانه استفاده کنید

همواره به یاد داشته باشید که ساده بودن به معنای خسته کننده بودن نیست. سعی کنید در تزیین اتاق های ساده، از رنگ های پررنگ و متنوع، آثار هنری، کاغذدیواری طرح دار، لوستر یا لامپ های کوچک یا حتی گلچینی از گیاهان آپارتمانی استفاده کنید. از قلم نیاندازید که زیاده روی کردن در فرایند تزیین اتاق ها، آن ها را شلوغ و برای اسکان، نامطلوب می کند. مهم دانستن این است که ساختارشکنی اگر به شیوه درست در مکان درست صورت بگیرد، می تواند زیبایی و تنوع بی بدیلی را به ارمغان بیاورد.

2. در استفاده از رنگ سخت گیری به خرج ندهید

اصول طراحی داخلی سنتی روی استفاده از رنگ های خنثی و تیره در اتاق های ساده اصرار می ورزند، اما هیچ قانونی مبنی بر ممنوعیت استفاده از رنگ های غیرمتعارف در تزیین اتاق ها وجود ندارد. در واقع، افزودن پالت های رنگی متنوع به ساختار این اتاق ها، به ظاهرشان جلا می دهد و حال و هوای آن ها را بهبود می بخشد. اگر قصد ندارید دیوارها را رنگ کنید، می توانید از رنگ های مختلف برای زیباسازی پنجره ها، بالشت ها و کوسن ها، قاب ها و وسایل کوچک موجود در اتاق نشیمن استفاده کنید.

3. به فضای اتاق هویت ببخشید

صرف نظر از هر شیوه دکوراسیونی که ممکن است توجهتان را جلب کرده باشد، تزیین اتاق های ساده به گونه ای که هویت ساکنان را ابراز کنند، انتخابی هوشمندانه است. هنگامی که اتاق ها را با طرح ها، رنگ ها و وسایل دلخواه خود تزیین کنید، در آن ها آرامش بیشتری خواهید داشت. اگر چیزی را دوست دارید، خود را با آن احاطه کنید و از نتیجه نهایی نترسید. هر چیزی که بتواند هویت شما را ابراز کند، المان تزیینی مناسبی برای استفاده در این اتاق ها محسوب می شود.

4. از پرده برای تزیین تخت استفاده کنید

برای تزیین اتاق های ساده لازم نیست هزینه زیادی متقبل شوید. گاهی ساده نگه داشتن فضای داخلی و افزودن چند المان نسبتا لوکس می تواند تغییر بسیاری ایجاد کند. یکی از این المان ها، پرده های نازکی هستند که می توانید آن ها را با افزودن یک تاج تخت بلند آویزان کنید. افزودن این پرده ها به دکوراسیون اتاق ها باعث بزرگ تر جلوه دادن آن ها در عین حفظ سادگی می شود.

5. از المان های مدرن برای تزیین استفاده کنید

معماری اتاق های ساده به خودی خود حافظ سنت های دیرینه است. بنابراین، افزودن وسایلی که به سنتی تر شدن آن ها دامن می زند ایده چندان مناسبی نیست. سعی کنید در تزیین این اتاق ها از المان های مدرنی همچون فرش هایی با شکل ها و طرح های نامتعارف، رنگ های کمتر استفاده شده و مبلمان ساده اما مجذوب کننده استفاده کنید. گاهی تضاد موجود میان معماری سنتی و دکوراسیون مدرن، فضای داخلی اتاق ها را چشم نوازتر می کند.

6. در استفاده از وسایل مختلف زیاده روی نکنید

ارتکاب به خطای مرسوم شلوغ کردن اتاق های ساده به نیت تزیین و زیباسازی اغلب اجتناب ناپذیر است. به خاطر داشته باشید که بهترین روش برای تزیین این اتاق ها، افزودن المان های ساده و موردنیاز به آن ها است، نه شلوغ کردن آن ها تا جایی که معماری اتاق ها به کل زیر سؤال برود. برای داشتن اتاق هایی زیبا، کافی است رنگ های خاصی، همچون آبی، سبز و سفید، را به صورت محدود و کنترل شده در مبلمان و وسایل به کار بگیرید. گاهی استفاده از یک کاغذدیواری خوش رنگ و چشم نواز می تواند برای تزیین اتاق ها بسیار مؤثر واقع شود.

7. در قید و بند حفظ تقارن نباشید

در کنار استفاده از رنگ های ملایم و مبلمان کلاسیک، یکی دیگر از بهترین راهکارها برای تزیین اتاق های ساده به هم زدن تقارن است. به طور کلی، حفظ تقارن به سنتی تر شدن فضای داخلی دامن می زند. یک شیوه تضمینی برای به هم زدن تقارن، استفاده از آینه های قدی است. یک آینه قدی مناسب انتخاب کنید و آن را در یک سوی اتاق قرار دهید تا نبود تقارن بیشتر به چشم بیاید.

8. کارایی اتاق ها را ادغام کنید

استفاده از یک اتاق ساده به عنوان اتاق نشیمن و اتاق مطالعه هیچ ایرادی ندارد. در واقع، یکی از بهترین راهکارها برای تزیین اتاق های ساده، استفاده چندجانبه از آن ها است. شما می توانید گوشه ای از یک اتاق ساده را به فضای آرامش بخشی برای تماشای تلویزیون و لذت بردن از وعده های غذایی روزانه اختصاص دهید و در گوشه دیگر، پشت میز کار خود بنشینید و به کارهایتان رسیدگی کنید. استفاده چندجانبه از این اتاق ها به معنی به کارگیری وسایل مختلف در فضایی واحد است که می تواند به طور غیرمنتظره ای اتاق ها را زیبا کند.

9. اهمیت پنجره ها را دست کم نگیرید

پنجره ها مکان های بسیار مناسبی برای تغییر حال و هوای اتاق ها هستند. ایجاد کوچک ترین تغییرها در محل قرارگیری پنجره ها می تواند در تزیین فضای داخلی بسیار مؤثر واقع شود. برای مثال، می توانید چندین گلدان رنگی و کوچک حاوی گیاهان آپارتمانی را جلوی پنجره ها قرار دهید و زیبایی آن ها را با استفاده از یک آینه در مقابل پنجره دوچندان کنید. علاوه بر این، می توانید میز و جایگاه کوچکی را برای انجام کارهای روزمره جلوی یک پنجره قرار دهید تا حین استفاده از نور طبیعی خورشید در طول روز، یک المان تزیینی و کاربردی هم در اختیار داشته باشید.

10. از فرش یا موکت برای پوشاندن کف استفاده کنید

بخش بزرگی از شیوه های دکوراسیون داخلی مدرن مبتنی بر استفاده از کف پوش های ساده و زیبایی است که نیازی به پوشانده شدن با فرش یا موکت ندارند. این در حالی است که استفاده درست از فرش ها و موکت های خوش رنگ و دارای طرح های متنوع می تواند در تزیین اتاق های ساده بسیار کارآمد واقع شود. با کمی دقت به اندازه اتاق ها، محل قرارگیری درها و پنجره ها و جهت نورگیری آن ها، می توانید فرش ها و موکت هایی با طرح های رنگیِ عمودی یا افقی انتخاب کنید و کف را تزیین کنید.

مرور کلی

تزیین اتاق های ساده در عین چالش برانگیز بودن، می تواند بسیار ساده و لذت بخش باشد. این اتاق ها معمولا معماری پیچیده ای ندارند و تزیین آن ها با افزودن چندین المان ساده و هیجان انگیز ممکن است. به خاطر داشته باشید که در وهله اول به اهمیت رنگ ها توجه کنید و سپس وسایل مختلف دیگری همچون آینه، مبلمان ساده و فرش های طرح دار را به دکوراسیون داخلی اتاق های ساده بیفزایید.

منابع: Thespruce, Realhomes

منبع: دیجیکالا مگ

به "10 ایده خلاقانه برای تزیین اتاق های ساده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 ایده خلاقانه برای تزیین اتاق های ساده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید