5 جاذبه معروف تاجیکستان

به گزارش گلچینی از بهترین ها، جاذبه های تاجیکستان

کشور تاجیکستان از آن مقاصدی است که تا حد زیادی کشف نشده به جای مانده است. این کشور برای کوله گرد ها و ماجراجویانی که در پی یک مقصد متفاوت می گردند برترین گزینه است. جاذبه های این کشور تماشای، تنها به فرهنگ و تاریخ کهن آن محدود نمی گردد. در تاجیکستان می توانید طبیعت زیبا و دره های و دشت های بی نظیری را ببینید که بدون شک خاطر ای فراموش نشدنی برایتان می سازند. این کشور تاریخی جاذبه های بسیار زیادی دارد که برای تماشا و کشف آن ها باید زمان زیادی را اختصاص بدهید. با خبرنگاران همراه باشید تا با تعدادی از جاذبه های تاجیکستان آشنا شوید.

5 جاذبه معروف تاجیکستان

1- دریاچه رنگل (Rangul)

این دریاچه در گذشته قسمتی از جاده ابریشم بود و اهمیت آن تنها به کشور تاجیکستان محدود نمی گردد. یکی از جالب ترین ویژگی های این دریاچه این است که از معدود جاذبه های آبی تاجیکستان است و به همین دلیل این دریاچه به دریاچه تک هم معروف است. برای رسیدن به این دریاچه باید در جهت کوه پامیرس کمی پیاده روی کنید و یا سوار ماشین های مخصوصی که برای تور این منطقه در نظر گرفته شده اند بشوید و به سمت دریاچه بروید.

2- پتروگلیف ها (Petroglyphs)

پتروگلیف ها، حکاکی ها و هنر نقاشی باستانی است که در منطقه کوه پامیرس مشاهده شده اند. یکی از قدیمی ترین پتروگلیف های یافت شده در این منطقه، به عصر برنز مربوط است و قدمت آن به 700 تا 2500 سال پیش از میلاد مسیح می رسد. یکی از جالب ترین تجربیاتی که می توانید در دوشنبه داشته باشید، از نزدیک تماشا این هنرهای باستانی است.

3- لنگار (Langar)

یکی از کارهایی که باید در سفرتان به تاجیکستان انجام بدهید، رفتن به شهر لنگار است. این شهر تاریخی جاذبه های زیادی دارد. یکی از جاذبه های این شهر، آرامگاه امیر حمزه است که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است. بعلاوه در منطقه لنگار می توانید پتروگلیف های متعددی را ببینید. در این منطقه تورهای گروهی برگزار می گردد که موقعیت خوبی برای شناخت و کشف منطقه لنگار است.

4- تخت سنگی

تخت سنگی یکی از دهکده های باستانی تاجیکستان است که بیشتر به علت وجود میراث اکسوس در آن معروفیت دارد. گفته می گردد که در این شهر تعدادی از گنجینه های با ارزش اکسوس یافت شده است. بیشتر این یافته ها، گنج هایی ساخته شده از طلا و نقره اند که ساخت آن ها نوعی هنر با ارزش برای آن دوران و در حال حاضر به شمار می آید.

5- اسکندرکول (Iskanderkul)

اسکندرکول را می گردد یکی از معروف ترین جاذبه های کشور تاجیکستان دانست. این دریاچه یک دریاچه یخی است که در منطقه کوهستانی فان قرار گرفته است و نام آن از اسکندر بزرگ گرفته شده است. در گذشته این رودخانه به عنوان زیباترین رودخانه اتحاد شوروی شناخته می شد. در اسکندرکول می توانید تنوع گیاهی و جانوری زیادی را ببینید. معمولا پرنده هایی زیادی در طبیعت منحصر به فرد این منطقه پرواز می نمایند.

منبع: الی گشت

به "5 جاذبه معروف تاجیکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 جاذبه معروف تاجیکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید