آیا خرید گلکسی اس 10 در سال 2020 را منطقی می دانید؟

به گزارش گلچینی از بهترین ها، با معرفی سری گلکسی اس 20 سامسونگ، جهش ناگهانی را در قیمت این گوشی ها شاهد بودیم به گونه ای که کمتر کسی توان خرید پرچم داران جدید این شرکت را داشت. اضافه شدن قابلیت 5G به تمام گوشی های این سری، استفاده از پردازنده اسنپدراگون 865، نمایشگر با کیفیت، دوربین های بسیار قدرتمند و مواردی از این دست مزید بر علت شد تا سامسونگ قیمت گوشی هایش را به شدت افزایش دهد. اما سوال اینجاست آیا اس 20 و برادران بزرگ ترش با این همه قابلیت های ریز و درشت، می توانند باعث شوند ارزش خرید گلکسی اس 10 در سال 2020 را نادیده بگیریم؟

آیا خرید گلکسی اس 10 در سال 2020 را منطقی می دانید؟

قبل از هر چیزی بهتر است ابتدا به دلایل بهتر بودن اس 10 به نسبت اس 20 و دیگر پرچم دارهای بازار اشاره کنیم. سپس می توانیم در مورد ارزش خرید این محصول در سال جاری دید بهتری داشته باشیم. بدیهی است پرچم داران جدید قابلیت های منحصربه فرد و تازه ای را با خود به همراه دارد که از جمله مهم ترین آن پردازنده و دوربین قدرتمند است. خصوصا آن هایی که در اس 20 اولترا مورد استفاده قرار دریافتد. (البته نه فقط اس 20، بلکه همه گوشی هایی که سال جاری با ویژگی های زیاد راهی بازار شدند نظیر وان پلاس، شیائومی، هواوی و …). اما آیا همه این ها ارزش این همه اختلاف قیمت را دارد؟ گلکسی اس 10 بدون همه این موارد هم می تواند محدوده وسیعی از نیازهای کاربران را پوشش دهد.

پوکو F2 پرو با پردازنده اسنپدراگون 865 و نمایشگر AMOLED معرفی شد

گلکسی اس 10 ارزان تر است

یک دلیل ساده اما بسیار مهم برای ارزشمند بودن اس 10، قیمت بسیار پایین آن به نسبت اس 20 است و دیگر پرچم داران بازار است. به طور کلی این گوشی ها به نسبت مدل های جدید حداقل 200 دلار اختلاف قیمت دارند که خب اگرچه به خاطر قابلیت های بیشتر طبیعی است اما این قابلیت ها می توانند دلیل قانع کننده ای برای ترجیح آن ها به اس 10 نباشند. مثلا گلکسی اس 20 اولترا تقریبا دو برابر اس 10 قیمت گذاری شده این در حالی است که تنها فزونی ارزشمند آن، پشتیبانی از اینترنت 5G، پردازنده اسنپدراگون 865 و دوربین قدرتمند است. هرچند در بررسی ها دیدیم که این دوربین قدرتمند اصلا در حد و اندازه های اعداد و ارقام ظاهر نشد.

مقایسه دوربین هواوی P40 پرو، P30 پرو، گلکسی اس 20 اولترا و آیفون 11 پرو مکس

اینترنت 5G هنوز همه گیر نشده است

پشتیبانی از اینترنت 5G شاید یکی از بزرگ ترین دلایلی باشد که بسیاری از کاربران را به خرید سری جدید تشویق می کند اما خب سوال اینجاست در کشور ما این نسل از اینترنت چه زمانی همه گیر می شود؟ برخی از شرکت های مخابراتی در آمریکا هنوز به طور کامل نتوانستند بستر لازم را برای بهره مندی از اینترنت 5G فراهم کنند بنابراین برای آن دسته از کاربرانی که در ایران یا هر نقطه ای از جهان بدون اینترنت 5G زندگی می کنند، ترجیح محصولات جدید صرفا به خاطر این نسل از اینترنت منطقی نخواهد بود.

سامسونگ و هواوی در صدر فروش گوشی های 5G در فصل اول سال جاری

گلکسی اس 10 هنوز هم دوربین های قدرتمندی دارد

وقتی صحبت از دوربین می شود، ناخودآگاه ذهنمان به سمت دوربین 108 مگاپیکسلی اس 20 اولترا و بزرگ نمایی 100 برابری آن می رود. اما در بررسی ها دیدیم که این آمار و ارقام فقط روی کاغذ ترغیب کننده و جذاب هستند و اگرچه کیفیت بسیار خوبی دارند اما آنقدر خوب و افسانه ای نیستند که سامسونگ از آن ها یاد می کرد.

در طرف مقابل اما گلکسی اس 10 هنوز هم با همان دوربین سه گانه قدرتمندش که شامل 12 مگاپیکسلی تله فوتو، 12 مگاپیکسلی اصلی و 16 مگاپیکسلی فوق عریض می شود، می تواند تصاویر کم نظیری را ثبت کند. ثبت تصاویر در محدوده 123 درجه ای با دوربین فوق عریض (که حتی 3 درجه از اس 20 نیز بیشتر است)، بزرگ نمایی دیجیتالی 10 برابری، لرزشگیر فوق العاده در فیلم برداری و عکاسی و دوربین سلفی دوگانه اصلا قابلیت های کمی نیستند که بخواهیم آن ها را نادیده بگیریم. به عبارتی ساده تر، هنوز وقت آن نرسیده که دوربین این گوشی را به خاطر عدم برطرف کردن نیازهایمان تعویض کنیم.

شاید در بزرگ نمایی اپتیکال آنقدرها خوب عمل نکند، شاید نتواند در نور کم به خوبی پرچم داران جدید فیلم برداری و عکاسی کند اما هنوز تمام موارد مورد نیاز یک شخص علاقه مند به عکاسی را در خود جای داده و اصلا شما را ناامید نمی کند.

قابلیت های مشابه گلکسی اس 10 با پرچم داران بازار

در بخش نرم افزار شباهت ها بیداد می کند. گلکسی اس 10 در حال حاضر از رابط کاربری One UI مبتنی بر اندروید 10 بهره می برد و بنابراین تقریبا 90 درصد تمام قابلیت های نرم افزاری سری اس 20 و دیگر پرچم دارها را در خود جای داده است. حتی قابلیت شارژ بی سیم محصولاتی مانند هدفون یا گوشی دیگر هم در اس 10 وجود دارد تا بتوانید در مواقع ضروری محصولات خود را با استفاده از گوشی شارژ کنید. کاربران حتی در سال 2020 هم می توانند از بروزرسانی اندروید 11 در گوشی گلکسی اس 10 بهره مند شوند که نکته بسیار خوبی است.

حسگر اثر انگشت اس 10 جز آن دسته از مواردی بود که به شدت به آن اعتراض می شد اما سامسونگ در سری جدید باز هم از همان سنسورها استفاده کرد پس در این بخش هم شاهد هیچگونه فزونی خاصی نیستیم. البته در برخی از گوشی های دیگر از حسگر اپتیکال استفاده شده که برخی ها آن را ترجیح می دهند.

سامسونگ و شرکت هایی نظیر وان پلاس، شیائومی، هواوی و … برای کم کردن حواشی پرچم داران خود سعی کردند دوربین سلفی درون نمایشگر را حتی الامکان کوچک تر کند و اتفاقا پیروز هم بودند. اما با نگاهی به اس 10 یا اس 10 پلاس می بینیم در این گوشی ها نیز خبری از حواشی آزاردهنده و زیاد نیست و شاید اگر سخت گیر نباشیم بتوانیم بگوییم پرچم دار قدیمی سامسونگ با گوشی های پرچم دار بازار از نظر طراحی برابر است.

10 ویژگی کاربردی اندروید 10 که باید در گوشی های اندرویدی از آن ها استفاده کنید

تجربه کاربری

شاید اگر یک گوشی با اسنپدراگون 855 و 865 در اختیار داشته باشیم، در حالت عادی تفاوتی بین عملکرد آن ها حس نکنیم و این کاملا طبیعی است. در بالا به این نکته اشاره کردیم که اس 10 از نمایشگر 60 هرتزی بهره می برد و اگر بخواهید اس 20 یا دیگر پرچم داران را روی 120/90 هرتز تنظیم کنید حتی با یک اسکرول ساده هم متوجه تفاوت خواهید شد اما اگر شرایط برابر باشد این تفاوت تا چه حد محسوس است؟ صادقانه بگوییم، هیچ!

در فروشگاه پلی استور برنامه ای وجود ندارد که ترکیب سخت افزاری اس 10 و برادران بزرگ ترش از پس اجرای آن برنیایند و در تجربه کاربری روزانه هم اصلا ناامیدتان خواهند کرد. همه چیز به همان نرمی و روان بودن گوشی های پرچم دار بازار انجام می شود مگر اینکه بخواهید از قابلیت هایی نظیر اینترنت 5G یا رفرش ریت 120/90 هرتز استفاده کنید که در مورد اینترنت در بالا توضیح دادیم و در مورد رفرش ریت هم باید بگوییم که به تخلیه سریع باتری می انجامد و حتی وضوح تصویر در اس 20 به +FHD کاهش پیدا می کند.

گلکسی اس 10e را از قلم نیاندازید

یکی دیگر از گوشی های بسیار خوب از سری 10، گلکسی اس 10e است. بهره مندی از 6/8 گیگابایت رم، 256/128 گیگابایت حافظه داخلی به همراه پردازنده اگزینوس 9820 یا کوالکام 855 باعث شده این محصول به یکی از ارزشمن ترین پرچمداران چه در سال 2019 و چه سال جاری تبدیل شود. آن دسته از کاربرانی که به گوشی های کوچک علاقه مند هستند، گلکسی اس 10e می تواند برایشان بهترین انتخاب باشد و شاید حتی بتوان آن را رقیب سرسخت آیفون SE 2020 دانست. تمام قابلیت های خوب یک پرچم دار درون این محصول وجود دارد و اگرچه شاید طراحی آن به زیبایی و ظرافت سری اس 20 نرسد اما قطعا شما را از خرید یک گوشی حدودا 1000 دلاری بی نیاز می کند. این محصول هم اکنون حتی با قیمت 350 دلار نیز به فروش می رسد.

قدرت پردازشی آیفون SE 2 از گلکسی اس 20 اولترا و پیکسل 4 نیز بیشتر است!

سخن نهایی

در نهایت به این نتیجه می رسیم که انتخاب نهایی همیشه با شما عزیزان است. اینکه بخواهید پرچم داران بروز یا اس 10 یا هر گوشی دیگری خریداری کنید کاملا سلیقه ای و بسته به نیاز شماست. اما اگر بخواهیم با در نظر دریافت شرایط موجود که در آن قیمت حرف اول را می زند نظر دهیم، قطعا گلکسی اس 10 را انتخاب بهتری می دانیم. بنابراین می توان به پرسش ایجاد شده در ابتدای متن پاسخ داد و گفت یقینا خرید اس 10 در سال جاری یک انتخاب بسیار ایده آل و عالی محسوب می شود.

گوشی هایی که از اینترنت 5G پشتیبانی می کنند برای حداقل یک یا دو سال بعد مناسب هستند که خب مسلما گوشی های بهتری در آن زمان راهی بازار می شوند. اینطور که به نظر می رسد، شرکت های سازنده پردازنده در تلاش هستند محصولاتی تولید کنند که علاوه بر قابلیت پشتیبانی از اینترنت 5G، از قدرت بسیار خوب و قیمت مناسبی برخوردار باشند. در حال حاضر مدیاتک به خوبی در این راستا قدم برداشته و امیدواریم به زودی شاهد اقدام مشابه از سوی کوالکام، سامسونگ و حتی اپل باشیم.

البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که نه تنها خرید گلکسی اس 10 در سال 2020 منطقی است، بلکه با کمی جست و جوی بیشتر حتی می توان در محصولات شرکت هایی چون شیائومی هم گزینه های فوق العاده ای را پیدا کرد. اما اگر اصرار به خرید محصولی از سامسونگ در سال 2020 دارید، اس 10 می تواند انتخاب خوبی باشد.

نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا خرید گلکسی اس 10 در سال 2020 را منطقی می دانید؟

دوربین گلکسی اس 20 پلاس رتبه دهم DxOMark را کسب کرد

منبع: sammobile businessinsider

منبع: دیجیکالا مگ

به "آیا خرید گلکسی اس 10 در سال 2020 را منطقی می دانید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا خرید گلکسی اس 10 در سال 2020 را منطقی می دانید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید