قیمت گوشی ها و هزینه تعمیرات آن ها همچنان رو به افزایش است

به گزارش گلچینی از بهترین ها، بسیاری از سازندگان گوشی ها در کوشش هستند که گوشی های تاشو را به عنوان گوشی های هیجان انگیز و همه فن حریف معرفی نمایند اما همین گجت ها بهانه های خوبی برای شرکت های سازنده هستند که بیش از پیش قیمت گوشی ها و هزینه تعمیرات آن ها را افزایش دهند. طی بازه زمانی 2018-2019، اپل و سامسونگ گران ترین گوشی های خود را معرفی نموده اند. درست است که ما دیگر مجبور نیستیم با بدنه های پلاستیکی یا مقادیر ناچیزی از حافظه داخلی سروکار داشته باشیم، اما فراموش نکنید که طی 10 سال گذشته قیمت گوشی ها آهسته ولی پیوسته افزایش یافته اند و به تقریباً 2 برابر قیمت اولیه رسیده اند.

قیمت گوشی ها و هزینه تعمیرات آن ها همچنان رو به افزایش است

روزی روزگاری بهترین پرچم داران شرکت های برتر با قیمتی حدود 600 تا 650 دلار فروخته می شدند و در این میان حتی پرچم داران 400 دلاری شرکت های کمتر معروف هم در بازار وجود داشت. چنین دورانی به سرانجام رسیده و دیگر نباید انتظار بازگشتشان را داشته باشیم؛ زیرا حالا افزایش روزافزون حافظه، ارائه سخت افزارهای پیشرفته و طراحی های عجیب وغریب دیگر به قواعدی پذیرفته شده بدل شده اند.

قیمت گوشی ها همچنان افزایش می یابد

ما چگونه از آیفون و گلکسی اس 500 دلاری به پرچم داران هزار دلاری شرکت های اپل، سامسونگ و هواوی رسیدیم؟ برای این موضوع بهتر است که به نمودار ایجاد شده توسط خبرگزاری بلومبرگ نگاهی بیندازید و در آن به راحتی می توانید نقطه جهش را مشاهده کنید.

در حوالی سال 2017 شاهد این جهش هستیم و برای افزایش قیمت گوشی ها در این بازه زمانی می توان به عوامل زیادی مانند حذف یارانه های اقتصادی از جانب اپراتورهای مخابراتی و افزایش رقابت بین شرکت ها که منجر به بهره گیری از قطعات گران تری شده، اشاره کنیم. کسی خواهان تعبیه سیستم تشخیص چهره فیس آی دی در بریدگی نمایشگر اولد نبود ولی اپل برای اینکه بتواند آیفون را شاخص تر کند، از این مشخصه استفاده کرد. همین موضوع را می توان در خصوص نمایشگر حفره دار، طراحی کشویی، نمایشگر دوگانه، دوربین پاپ آپ و طراحی های مبتنی بر نمایشگر همه جانبه هم عنوان کرد. حسگرهای اثر انگشت زیر نمایشگر در برابر حسگرهای سنتی حرف چندانی برای گفتن ندارند ولی با این وجود روزبه روز گوشی های بیشتری به تعبیه این تکنولوژی روی می آورند.

شرکت ها می گویند دیگر فقط یک دوربین و 4 گیگابایت کافی نیستند و کاربران باید از گوشی های مجهز به 12 گیگابایت حافظه رم و 1 ترابایت حافظه رم استفاده نمایند. همچنین در این زمینه می توانیم به گوشی های مجهز به 6 دوربین مانند مدل 5G گلکسی اس 10 و نوکیا 9 هم اشاره کنیم. نمایشگرهای اولد و نمایشگرهای دارای لبه های خمیده هم در بین پرچم داران تا حد زیادی همه گیر شده اند. در کنار این موارد، می توانیم به ارائه چندین لایه محافظ، شارژ معکوس بی سیم، دوربین های ToF و موارد این چنینی اشاره کنیم و در نهایت گوشی هایی عرضه می شوند که اندکی تجربه کاربری بهتری را ارائه می دهند ولی در عوض از بهانه های خوبی برای افزایش قیمت گوشی بهره می برند.

گوشی ایده آل از بدنه پلاستیکی و نمایشگر HD بهره می برد

در حقیقت، طبق آنالیز شرکت Counterpoint، فراوری و عرضه گوشی های گران تر از 400 دلار در سال گذشته بیشترین رشد را داشته اند و به همین خاطر علی رغم کاهش یا ثابت ماندن فروش کلی گوشی ها، شرکت هایی مانند اپل و سامسونگ همچنان درآمد هنگفتی را از فروش گوشی های خود به دست می آورند.

هزینه تعمیرات هم رکوردشکن شده است

علاوه بر افزایش قیمت گوشی ها، باید به بالا رفتن قابل توجه هزینه تعمیرات آن ها هم اشاره کنیم. شکستن نمایشگر اولد گلکسی اس 10 بیش از 200 دلار هزینه دارد و برای تعویض پنل پشتی آیفون XS مکس باید 600 دلار هزینه کنید. به عنوان مقایسه باید بگوییم که هزینه تعمیر تعویض پنل فلزی یا نمایشگر ال سی دی آیفون 7 پلاس حدوداً نصف این ارقام است. بیشتر پرچم داران امروزی از گواهی های مربوط به مقاومت در برابر آب بهره می برند و این یعنی اگر کاربری بخواهد بدنه گوشی اش مانند روز اول گردد، باید به مراکز رسمی مراجعه کند.

سخن آخر

اگرچه هزینه تعمیرات پرچم داران نسبت به قیمت آن ها چندان زیاد و چشمگیر نیست، اما نکته قابل توجه این است که اگر مثلاً آیفون XS مکس یا گلکسی اس 10 پلاس کاربر آسیب ببیند، فرد موردنظر باید مبلغی بی سابقه برای تعمیر آن ها اختصاص دهد. قیمت گوشی ها و هزینه بالای تعمیرات باید کاربران را در زمینه خرید گوشی های جدید و مدت زمان استفاده از آن ها حسابی به فکر بیندازد.

آیا شما علاقه وافری به فیس آی دی، نمایشگر حفره دار، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، 6 دوربین دارید و بدون آن ها نمی توانید زندگی کنید؟ احتمالاً پاسخ بسیاری از کاربران به این سؤال منفی است ولی اگر خواهان بهره گیری از جدیدترین پرچم داران باشید، به هر صورت این ویژگی ها برای شما ارائه می گردد تا جیب سهام داران شرکت های سازنده بزرگ تر گردد.

به نظر شما، نوآوری های ارائه شده پس از سال 2017، ارزش این مقدار افزایش قیمت را دارد یا نه؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما و دیگران در میان بگذارید.

5 کاری که شرکت های چینی بهتر از اپل و سامسونگ انجام می دهند

منبع: Phone Arena

منبع: دیجیکالا مگ

به "قیمت گوشی ها و هزینه تعمیرات آن ها همچنان رو به افزایش است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت گوشی ها و هزینه تعمیرات آن ها همچنان رو به افزایش است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید