ایجاد بانک اطلاعاتی اشتغال، زمینه سازی برای اشتغال زنان سرپرست خانوار

به گزارش گلچینی از بهترین ها، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی گیلان گفت: جهاد دانشگاهی به عنوان متولی طرح توانمندسازی مالی زنان سرپرست خانوار با تهیه بانک اطلاعاتی اشتغال و رشته های مورد نظر زمینه ورود به بازار کار 308 زن خودسرپرست و سرپرست خانوار را فراهم می نماید.

ایجاد بانک اطلاعاتی اشتغال، زمینه سازی برای اشتغال زنان سرپرست خانوار

به گزارش گلچینی از بهترین ها، دکتر جمالزاد در نشست با مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری که در جهاد دانشگاهی گیلان برگزار گردید، اظهار کرد: این طرح با همکاری معاونت امور بانوان و خانواده استانداری، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و سازمان جهاد دانشگاهی برگزار می گردد.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی گیلان با بیان اینکه اجرای این طرح زمینه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار را فراهم می نماید و می تواند با بهره مندی از ظرفیت مشاغل خانگی باعث ایجاد اشتغال پایدار گردد، اضافه کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان متولی توسعه مشاغل خانگی با تهیه بانک اطلاعاتی اشتغال و رشته های مورد نظر زمینه ورود به بازار کار 308 زن خودسرپرست و سرپرست خانوار را فراهم می نماید.

وی در مورد ویژگی مشاغل هدف این طرح، گفت: مشاغل هدف نباید وابسته به فصل باشند بلکه باید قابل پالایش در طول سال باشند، علاوه بر این باید بصورت زنجیره ای و تشکیلاتی ساماندهی شوند تا به بازار اتصال پیدا نمایند، همچنین نباید به محیط زیست آسیبی وارد نمایند و باید قابلیت توسعه را داشته باشند. از اینرو باید فرصت های مورد دسترسی در گیلان جهت فروش فراوریات جشنواره ها، همایش ها، بازارهای محلی و منطقه ای و مناطق آزاد تجاری مورد توجه جدی قرار گیرد.

در ادامه فاطمه رفیعی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان گفت: با توجه به آمار زنان سرپرست خانوار و روند افزایشی آن در سال های اخیر، طرح توانمندسازی مالی زنان سرپرست خانوار در استان گیلان با نظارت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و سازمان جهاد دانشگاهی بعنوان مجری استانی در دستور کار قرار گرفته است.

وی ضمن آنالیز دستورالعمل ابلاغی، ابراز امیدواری کرد که با مشارکت جهاد دانشگاهی و سایر دستگاه های مرتبط در این طرح بتوانیم گام موثری در مورد ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانواده ایجاد کنیم.

رفیعی تاکید نمود: باید شهرستان های کمتر توسعه یافته و محروم مورد توجه بیشتر قرار گرفته و همچنین زنجیره فراوری و دسترسی به بازار فروش کامل گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ایجاد بانک اطلاعاتی اشتغال، زمینه سازی برای اشتغال زنان سرپرست خانوار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد بانک اطلاعاتی اشتغال، زمینه سازی برای اشتغال زنان سرپرست خانوار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید