با تمیزترین روستای آسیا آشنا شوید

به گزارش گلچینی از بهترین ها، ز ظروف پلاستیکی دور انداخته شده گرفته، تا کثیفی های مربوط به گاوه هایی که در خیابان حرکت می نمایند، همگی از جمله مسائل شهرهای بزرگی مثل دهلی در هند هستند. به صورت کلی، آشغال مشکل بزرگی در هند است. ولی این مشکل در این روستای کوچک اصلاً مطرح نیست. اهالی این روستا اصلاً تحمل آشغال را ندارند و وقت زیادی را صرف این می نمایند تا جای جای روستایشان پاکیزه باشد. اینجا تمیزترین روستا آسیا است.

با تمیزترین روستای آسیا آشنا شوید در خیابان های شهرهای بزرگ هند مثل دهلی، از بطری های پلاستیکی تا کاغذهای بسته بندی، زباله یک مشکل بزرگ است، اما در روستای کوچک ماولینونگ چنین مسئله ای وجود ندارد. مردم اینجا تحمل زباله را ندارند و زمان زیادی را صرف تمیز کردن هر مترمربع روستایشان می نمایند تا مطمئن شوند هیچ نقطه کثیفی در روستا وجود ندارد. این روستا اولین بار در سال 2003 تیتر خبر ها شدف زمانی که یک روزنامه نگار آن را تمیزترین روستای آسیا نامید. مقاله او توجه زیادی را به این روستا جلب کرد که حدود 600 نفر جمعیت و در هند واقع شده است و مردم از سراسر دنیا به آن سفر می نمایند تا از نزدیک شاهد این نمونه پاکیزگی باشند.

به نظر می رسد این یک بازی هوشمندانه است تا جهانگرد جذب کند، اما اینطور نیست. تا آنجا که مردم محلی به یاد می آورند، تمیز و زیبا نگه داشتن این روستا همواره اولویت ساکنان آن بوده است. هیچکس دقیقا نمی داند این وسواس پاکیزگی از کی شروع شد. بعضی معتقدند که از زمان شیوع وبا حدود 130 سال پیش شروع شده، زمانی که مردم را تشویق به پاکیزگی می کردند تا شیوع وبا متوقف گردد. بااین حال مسلم است که این ارزش ها نسل به نسل به ساکنان امروزی روستا منتقل شده است.

این روستا واقعا تمیز است، به لطف سیستم بسیار ساده، اما کارآمدی که همه ساکنان را در برمی گیرد. هر روز صبح همه بچه ها جاروهایشان را برمی دارند و همه خیابان ها را از خاک و برگ های افتاده تمیز می نمایند و بعد به مدرسه می فرایند. آن ها هم چنین مسئول خالی کردن سبدهای زباله و تفکیک زباله های آلی، قابل بازیافت و قابل سوزاندن هستند. برگ های جمع آوری شده در یک گودال بزرگ دفن می شوند و تبدیل به کمپوست می شوند، بیشتر پلاستیک ها بازیافت می شوند و بقیه در حومه روستا سوزانده می شوند. سیگار کشیدن و استفاده از پلاستیک در این روستا واقعا ممنوع است، اما بعضی زباله های پلاستیکی به وسیله جهانگردان فراوری می گردد. این روستا یکی از معدود جوامع هندی است که هرخانه ای توالت مخصوص خود را دارد و همین موضوع به پاکیزگی فضای باز یاری می نماید. کل روستا تقریبا به طور انحصاری از انرژی پاک و عمدتا انرژی خورشیدی استفاده می نمایند و گروهی از باغبانان به به رسیدگی و نگهداری از گل ها و گیاهان زیبای کنار جاده ها و کوچه ها می پردازند. اهمیت پاکیزگی عمیقا در فرهنگ روستا جا افتاده است و در همه جا و همه کس دیده می گردد.

منبع: سایت برترینها

منبع: راسخون

به "با تمیزترین روستای آسیا آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با تمیزترین روستای آسیا آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید