بهسازی مجموعه شوکت آباد بیرجند در دستور کار نهاده شد

به گزارش گلچینی از بهترین ها، خبرنگاران/خراسان جنوبی تامین زیرساخت های لازم و بهسازی مجموعه تاریخی و تفریحی شوکت آباد بیرجند در پی بازدید استاندار خراسان جنوبی از این مجموعه در دستور کار دستگاه های متولی نهاده شد.

بهسازی مجموعه شوکت آباد بیرجند در دستور کار نهاده شد

علیرضا عباس زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی، امروز دوشنبه 15 فروردین در نشست آنالیز مسایل و مسائل منطقه تاریخی و جهانگردی شوکت آباد که به دستور استاندار بعد بازدید از این مجموعه تشکیل شد، گفت: مجموعه سرگرمیی کاجستان شوکت آباد، فرصتی بی نظیر برای جذب جهانگرد است.

به گزارش گلچینی از بهترین ها، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، وی اضافه کرد: این منطقه سرگرمیی و جهانگردی، محیط مناسبی برای استراحت مسافران، سرگرمی جهانگردان و هم استانی ها است.

وی اعلام کرد: به جهت اندازه استقبال مسافران و جهانگردان از این فضای مفرح، دستگاه های اجرایی مکلفند زیرساخت های لازم و امکانات رفاهی مورد احتیاج مردم را فراهم نمایند.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: بازسازی و تجهیز سرویس های بهداشتی و تامین روشنایی فضای کاجستان از جمله اقداماتی است که به دلیل اهمیت موضوع باید به سرعت پیگیری و اجرایی شوند.

وی اظهار کرد: با هم افزایی و تعامل دستگاه ها بدون تردید می توان اتفاق خوبی را در این منطقه رقم زد و شرایط مطلوبی را برای رفاه مردم فراهم کرد.

این نشست با حضور فرماندار بیرجند و مدیران کل دستگاه های اجرایی مرتبط برگزار و مصوب شد اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی طی یک ماه آینده نسبت به بازسازی و تجهیز سرویس های بهداشتی مجموعه کاجستان شوکت آباد اقدام کند.

براساس مصوبه این نشست، سرویس های بهداشتی بعد از بازسازی و تجهیز، به جهت نظافت و مراقبت طی توافق نامه سه جانبه با موضوع فرمانداری از طرف اداره کل اوقاف و امور خیریه در اختیار دهیاری شوکت آباد قرار می گیرد.

نصب شیر برداشت و تعبیه سطل های زباله مناسب در فضای کاجستان از دیگر مصوبات این جلسه بود.

بعلاوه در این نشست مقرر شد، طی جلسه ای با موضوع فرمانداری و برای تصمیم گیری نهایی، این مجوز به دهیاری داده گردد که در چارچوب ضوابط با اخذ حق ورودی از خودروها، عایدی حاصله را صرف نگهداری و تجهیز فضای کاجستان کند.

درخصوص تامین روشنایی لابه لای درختان فضای کاجستان نیز در فازهای بعدی اقدامات موثری انجام خواهد شد.

باغ و عمارت شوکت آباد در پنج کیلومتری شرق بیرجند و جهت بیرجند به زاهدان مربوط به دوران قاجاریه است و یکی از منطقه ها جهانگردی مرکز استان محسوب می گردد.

اراضی روستای شوکت آباد از جمله باغ و عمارت آن موقوفه است و میراث فرهنگی در ابنیه میراثی، نظارت دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "بهسازی مجموعه شوکت آباد بیرجند در دستور کار نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهسازی مجموعه شوکت آباد بیرجند در دستور کار نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید