بیوگرافی و راهی که شادی کرم رودی و آرین وزیر دفتری طی کردند!

به گزارش گلچینی از بهترین ها، اما بازی شادی کرم رودی در بی رویا به کارگردانی آرین وزیر دفتری در اولین گام، او را تا پله نامزدی برترین بازیگر نقش مکمل زن در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر رساند. البته هر چند او پیروز به کسب این جایزه نشد، ولی مورد توجه مخاطبان سینما و منتقدان نهاده شد.

بیوگرافی و راهی که شادی کرم رودی و آرین وزیر دفتری طی کردند!

گلچینی از بهترین ها | جشنواره فیلم ونیز سال جاری میزبان چهار فیلم بی رویا اثر آرین وزیر دفتری، جنگ دنیای سوم ساخته هومن سیدی، خرس نیست ساخته جعفر پناهی و شب، داخلی، دیوار به کارگردانی وحید جلیلوند است. چهار فیلمی که هر چند همگی شانس برنده شدن در بخش های مختلف این جشنواره بین المللی را دارند، اما به اعتقاد منتقدان، بی رویا به کارگردانی آرین وزیر دفتری از بخت و اقبال بیشتری در بخش افق های توسعه یافته برخوردار است.

به گزارش گلچینی از بهترین ها ، این شانس و اقبال باعث شده تا در این روز های برگزاری جشنواره، آرین وزیر دفتری و همسر شادی کرم رودی مورد توجه رسانه ها و کاربران قرار بگیرند. احتمالا در چنین شرایطی آن هایی که بی رویا را ندیده اند، این سوال برای شان پیش بیاید که آرین وزیر دفتری به علت کارگردانی بی رویا مورد توجه نهاده شده، اما نقش همسرش شادی کرم رودی در این فرایند چیست.

آرین وزیر دفتری، شادی کرم رودی، طناز طباطبایی و هومن سیدی در جشنواره ونیز

در حقیقت شادی کرم رودی نه به عنوان همسر کارگردان، که به عنوان بازیگر نقش مکمل زن در فیلم بی رویا در جشنواره ونیز حضور یافته است. علاوه بر او طناز طباطبایی گروه بی رویا را در جشنواره ونیز همراهی می نمایند.

جدیدترین اثر جعفر پناهی و شب، داخلی، دیوار ساخته وحید جلیلوند در بخش مسابقه جشنواره ونیز حضور دارند. جنگ دنیای سوم در بخش افق ها و فیلم بی رویا نیز در بخش افق های توسعه یافته به رقابت خواهند پرداخت.

بی رویا؛ اولین تجربه کارگردانی آرین وزیر دفتری

بی رویا اولین آزمون آرین وزیر دفتری در مقام کارگردانی یک اثر سینمایی بلند است. آزمونی که او به سلامت و با پیروزیت از آن عبور نموده است. او پیش از این، فیلم کوتاه مثل بچه آدم را ساخته بود که به جشنواره های بزرگ دنیا همانند کن نیز راه یافت.

او در کوشش بعدی اش در تیم نویسندگان فیلم سینمایی جنگ دنیای سوم نهاده شد. فیلمی که کارگردانی آن را هومن سیدی برعهده دارد و حالا همپای بی رویا به جشنواره ونیز رفته است.

در نهایت نیز آرین وزیر دفتری با پیروزیت در ساخت فیلم کوتاه مثل بچه آدم توانست رضایت تهیه نمایندگانی همانند سعید سعدی و هومن سیدی را برای ساخت بی رویا جلب کند. حالا هم با راه یافتن نخستین اثر بلند آرین وزیر دفتری به جشنواره مهمی همانند ونیز، او در ردیف مهم ترین کارگردانان جوان این روز های سینمای ایران نهاده شده است.

او متولد 1367 در تهران است.

شانسی که بی رویا پیش روی شادی کرم رودی گذاشت!

اولین باری که شادی کرم رودی را در مقام بازیگر دیدیم. سال 92 بود که در فیلم ماهی و گربه نقش مارال را برعهده داشت. یک سال بعد هم در فیلم سینمایی مستانه نقش مریم را بازی کرد، بعد هم با جمشیدیه، یک شهروند کاملا معمولی، ابلق و دارکوب به ایفای نقش پرداخت.

اما هیچکدام از این نقش ها آنطور که باید و شاید نتوانست بخت و اقبالی برای شادی کرم رودی در پی داشته باشد. اما بازی در بی رویا در اولین گام تا پله نامزدی برترین بازیگر نقش مکمل زن در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر رساند. البته هر چند او پیروز به کسب این جایزه نشد، ولی مورد توجه مخاطبان سینما و منتقدان نهاده شد.

در حال حاضر هم او به خاطر این فیلم سینمایی پا به جشنواره های بزرگ دنیا گذاشته است و در مقابل دوربین و نگاه مخاطبان دنیای سینما نهاده شده است.

او متولد 6 مهر 1369 در تهران است.

منبع: فرادید

به "بیوگرافی و راهی که شادی کرم رودی و آرین وزیر دفتری طی کردند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیوگرافی و راهی که شادی کرم رودی و آرین وزیر دفتری طی کردند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید