تخصیص ارز برای واردات موبایل های زیر 300 دلار تصویب نشد

به گزارش گلچینی از بهترین ها، خبرنگاران: سرپرست وزارت صمت گفت: پیشنهاد تخصیص ارز برای واردات موبایل های زیر 300 دلار در کمیته ای کارشناسی بانک مرکزی مطرح شد، اما به تصویب مسئولان نرسید.

تخصیص ارز برای واردات موبایل های زیر 300 دلار تصویب نشد

به گزارش گلچینی از بهترین ها به نقل از صدا و سیما، حسین مدرس خیابانی در حاشیه جلسه هیئت دولت اضافه نمود: تخصیص ارز برای موبایل های زیر 300 دلار به پیشنهاد مدیریت منابع ارزی در کمیته کارشناسی بانک مرکزی اعلام شد، اما این پیشنهاد هنوز به تصویب مسئولان نرسیده است و طبق روال گذشته واردات انجام می گردد.

وی گفت: در حال حاضر مسئولان واردات در حوزه موبایل یعنی وزارت صمت، وزارت ارتباطات و بانک مرکزی هنوز هیچ تغییری در نحوه واردات موبایل ایجاد نکردند و گمرک فعلاً براساس مصوبات پیشین، واردات این کالا را انجام خواهند داد.

سرپرست وزارت صمت ادامه داد: درباره قیمت مواد پروتئینی مثل تخم مرغ و مرغ اخیراً با افزایش شاخص های فراوری روبرو بودیم که برای کاهش التهاب بازار، جلوی صادرات تخم مرغ موقتاً گرفته شده و همزمان عرضه مستقیم هم به نرخ مصوب هر کیلو 11 هزار تومان ادامه دارد که هر شانه تخم مرغ حدود 20 هزار تومان می گردد تا بازار کنترل گردد.

سرپرست وزارت صمت گفت: طبق اعلام قبلی وزارت صمت برای افتتاح 200 طرح عظیم صنعتی و معدنی تا قبل از شهریور 1400 روز آینده 5 طرح عظیم در استان فارس، سیستان و بلوچستان و اصفهان افتتاح می گردد و باید تاکید نمود که مجموع سرمایه گذاری این طرح ها بیش از 5 هزار میلیارد تومان است که اشتغال آفرینی چشمگیری هم خواهد داشت.

لازم به ذکر است؛ با توجه به آنالیز های همه جانبه اجرا شده از سوی وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات، صنعت، معدن و تجارت و نیز بانک مرکزی، و از آنجایی که هنوز هیچ ابلاغیه ای به گمرکات سراسر کشور مبنی بر اعمال ممنوعیت واردات گوشی تلفن همراه به ارزش بالای 300 یورو ارسال نشده، واردات این کالا به کشور مطابق با روال گذشته خواهد بود.

منبع: اقتصادنیوز

به "تخصیص ارز برای واردات موبایل های زیر 300 دلار تصویب نشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخصیص ارز برای واردات موبایل های زیر 300 دلار تصویب نشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید