تصاویری از آنچه بچه ها سراسر دنیا می خورند

به گزارش گلچینی از بهترین ها، خبرنگاران: تنوع فرهنگ های دنیا را می توان به طرز منحصربه فردی از نگاه بچه ها دید. در این مطلب نگاهی اجمالی به تغذیه نسل آینده در کشور های مختلف داریم. همچنین نگاهی تلخ به تنوع استاندارد های زندگی در دنیا امروز!

تصاویری از آنچه بچه ها سراسر دنیا می خورند

سوریه

الجزیره

عبدل 10 ساله است و کُبه دوست دارد. حلب، دومین شهر بزرگ سوریه، بیش از هفده نوع کبه دارد. کبه نوعی کوفته است که در درجه اول از بلغور با انواع سبزیجات، گوشت و ادویه جات تهیه می گردد. بسیاری از بچه ها سوری بدون سرپناه، غذا یا آب تمیز زندگی می نمایند و زندگی برایشان غیرقابل تحمل است. دو سال است که عمل قلب عبدل به تاخیر افتاده و احتمالا در آینده هم نمی تواند عمل کند. خانواده اش در یک شهر چادری با شصت هزار نفر از آوارگان کشورشان زندگی می نمایند.

الجزایر

کوسکوس غذابی ملی الجزایر است، اما باسم که در این تصویر چهره خود را با پرچم الجزایر پوشانده، عاشق شاک شوکا است که نوعی املت است. نرخ مرگ و میر بچه ها در الجزایر 32درصد است و حداقل 10درصد از جمعیت بچه ها واکسینه نشده اند.

اوکراین

اوکراین غذا های ملی زیادی دارد که شبیه به غذاهای کشور های همسایه اش است که قبلا جز اتحاد جماهیر شوروی بودند. یکی از غذا های ملی آن ها دلمه کلم پیچ است که در آن کلم با هرچیزی که فکرش را بکنید (معمولا گوشت گوسفند یا گوساله با سیر و پیاز و ادویه) پر می گردد. این غذای موردعلاقه آرتیوم (10 ساله) است، که هنوز هم به خاطر گلوله باران سال 2014 دچار سردرد می گردد و مجبور است چند بار در ماه به پزشک مراجعه کند.

برزیل

ابرتو عاشق فیجودا است، خوراکی که با لوبیا و گوشت گاو یا خوک پخته می گردد. این غذا با برنج و سوسیس سرو می گردد که گاهی در خوراک پخته می شوند. بچه ها برزیل اغلب باید کار نمایند (دختران به عنوان خدمتکار و پسران به عنوان کارگر) و تقریبا 30درصد از کل نیروی کار، بچه ها کار هستند. بعضی بچه ها هم روزی چهار ساعت به مدرسه می فرایند.

افغانستان

قابِلی پلو، غذای ملی افغانستان است. اما نئو که تصویرش را در بالا می بینید، شیرخرما را ترجیح می دهد که یک غذای شیرین است که با رشته، زعفران، شیر، شکر، مغزها، خرما و گلاب تهیه می گردد. میانگین درآمد در افغانستان ماهانه 135 دلار است و به بچه ها (که به صورت قانونی نمی توانند زیر 14 سال کار نمایند) برای کار در شرایط خطرناک کمتر از این مقدار پرداخت می گردد.

کنگو

مرغ مومبی غذای ملی کنگو است. این غذا با ترکیب مرغ، ادویه های کنگویی و کره خرما تهیه می گردد تا یک خوراک غلیظ تهیه گردد. همچنین یک غذای محبوب در گابن و آنگولا است. کنگو مشکل جدی در قاچاق کودک و سربازان کودک دارد. بچه های که مثل دیرا (تصویر بالا) در کنگو به جهان می آیند، 10درصد محتمل است قبل از پنج سالگی بمیرند.

کره شمالی

جی سوک 10 ساله است و در کره شمالی زندگی می نماید. پدرش هزار دلار در سال درآمد دارد که یک درآمد معمولی است. جی سوک عاشق چت کردن با دوستانش است که به وسیله سیستم عامل ستاره سرخ دولت امکان پذیر است. غذای مورد علاقه او مول نانگمیون است؛ یک سوپ نودل سرد است که مخصوص کره شمالی است. این غذا با نودل گندم و تکه های گوشت و گلابی تهیه می گردد.

بنگلادش

رابل 12 ساله است و در کارخانه ای کار می نماید که ظروف فلزی می سازد. او 5 دلار در هفته درآمد دارد. رابل عاشق مدرسه است، اما فرصتی برای رفتن به مدرسه ندارد. غذای مورد علاقه او کاری ماهی (هیلسا) است که غذای ملی بنگلادش است.

آمریکا

این جیمز چارلز است. او در 16 سالگی در یوتیوپ مشهور شده و کانال آرایش دارد. جیمز در لس آنجلس زندگی می نماید و دوازده میلیون دلار ثروت دارد. غذای مورد علاقه او فست فود است به خصوص سیب زمینی سرخ نموده.

منبع: listverse

منبع: برترین ها

به "تصاویری از آنچه بچه ها سراسر دنیا می خورند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویری از آنچه بچه ها سراسر دنیا می خورند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید