حکایت ما و کرونا و آمریکا ، وقتی شیوع قدرت آمریکا از کرونا، خطرناک تر است

به گزارش گلچینی از بهترین ها، متاسفانه امریکا با این ادعا که دارو ها را تحریم نمی کند، اما به طور غیر مستقیم تاثیر منفی خود بر بازار واردات دارو های مورد نیاز ایران را می گذارد تا به هدف خود یعنی ضربه زدن به تمام بخش های ایران بدون توجه به حقوق بشر برسد.

حکایت ما و کرونا و آمریکا ، وقتی شیوع قدرت آمریکا از کرونا، خطرناک تر است

گروه اجتماعی گلچینی از بهترین ها؛ انسان در این کره خاکی به هر نوعی با جان هم نوع خود بازی می کند؛ اینکه می نویسم به هر نوعی یعنی حتی به نوعی خارج از حد تفکر جهان. به هرنوعی با بی رحمی و در طمع سود بیشتر که زمان نمی شناسد و شرایط اضطراری شیوع ویروسی که هزار ها انسان را قربانی خود کرده، سرش نمی شود. از احتکار اقلام بهداشتی گرفته تا فروش آن به قیمتی دوبرابر تاآنسوی کره زمین.

اینکه چطور می شود یک نفر به خود اجازه دهد تا با جان دیگری بازی کند و این میزان طمع چطور شکل میگیرد در حوزه روانشناختی است، اما وقتی همین عمل در مقیاسی بزرگتر یعنی در سطح جهان اتفاق می افتد کمی رنگ سیاسی هم به خود میگیرد و ممکن است اجتماعی را قربانی خود کند.

سلامت، بهداشت و درمان از همان حوزه هایی است که جان انسان بشدت در آن بازیچه دست دیگری می شود؛ قاچاق و تحریم دارو هم از اسبابِ بازی با جان انسان در این حوزه هستند؛ اسبابی که در کشور ما به مراتب بیشتر احساس می شود، چون آنسوی همین کره خاکی با موجودی سر و کار داریم به نام آمریکا که درصد شیوعش در جهان، ویژه خاورمیانه بیشتر از کرونا است، اما درصد کشندگی اش از کرونا کمتر؛ یعنی کشندگی زیر دو درصد. البته به شرط آنکه اصول مقابله و مقاومت با این ویروس زشت و بدقواره را خوب بلد باشیم و به شرط آن که مثل کرونا با رعایت اصولی به دامش نیافتیم.

کرونا و آمریکا با هم تفاوت چندانی ندارند با این تفاوت که حواس کرونا به آنکه مبتلا می کند، هست؛ مثلا اینکه بچه ها را مبتلا نمیکند و اگر انسان سالم و مراقبی باشید سراغتان نمی آید و اگر میگوید که با ضدعفونی کردن و قرنطینه کردن خود، به من مبتلا نمی شوید، راست می گوید و میتوان روی حرفش حساب باز کرد، اما موجود آمریکا اینطور نیست؛ کودک و مظلوم سرش نمی شود و مثلا وقتی می گوید که: اقلام و کالا های حوزه سلامت در لیست سفید هستند و تحریم نمی شود، شما باور نکنید. چرا؟ به گزاره های زیر دقت کنید.

⚫برایان هوک کننده ویژه آمریکا در امور ایران می گوید:ایالات متحده آمریکا دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز مردم ایران را از تحریم ها معاف کرده است.

⚫ترامپ رییس جمهور آمریکا ادعا می کند که حاضر است به ایران در خصوص ارسال اقلام بهداشتی کمک کند و هیچ تحریمی سد راه ورود اقلام بهداشتی مورد نیاز شرایط فعلی، به ایران نیست.

⚫یکی از مقامات آمریکا خطاب به مردم ایران می گوید: ما همراهی خود به مسئولین کشوری ایران را گفتیم، اما مسئولان ایران از قبول کمک ما خودداری می کنند.

تا این گزاره ها همه چیز از سوی آمریکا در صلح و امنیت است و ایران است که کارشکنی میکند. حالا، اما گزاره های زیر را دقیق تر از قبل بخوانید.

⚫22 اسفندماه سال 98، ترامپ شرایط اضطراری در قبال ایران را یک سال دیگر تمدید کرد؛ رئیس جمهور آمریکا شرایط اضطرار ملی در قبال ایران را که نخستین بار در سال 1995 اعلام شد، به مدت یک سال دیگر تمدید کرد.

⚫سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران می گوید: آمریکا به رغم تبلیغات فراوان درباره کانال مالی سوئیس برای امکان ارسال دارو و اقلام پزشکی به ایران، با محدودیت هایی که وضع کرده عملاً این کانال مالی را برای ایران بلااستفاده کرده است.

⚫دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بار دیگر جمعه تأکید کرد تحریم ها علیه ایران را به دلیل همه گیرشدن ویروس کرونا کاهش نخواهد داد.

⚫برایان هوک، کننده ویژه دولت آمریکا در امور ایران گفت: سیاست فشار حدبیشتری علیه ایران ادامه خواهد یافت.

⚫خبرگزاری انگلیسی رویترز نوشت: آمریکا به ایران: کرونا شما را از تحریم ها نجات نخواهد داد

⚫محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، نوشت: دولت آمریکا شادمانه به کشتن شهروندان ایران در روز نوروز- سال نو ما- افتخار می کند. کاخ سفید با بی اعتنایی محض به جان انسان ها، سیاست فشار حدبیشتری را به سطح تازه ای از انسان ستیزی رسانده است.

⚫ظریف در واکنش به گزارش رویترز می گوید: ایران به آمریکا: رسوایی بر سیاست های شما خواهد ماند، اما ایران تسلیم نمی شود؛ و این فیلم

همانطور که گفته شد کالا و حوزه سلامت در لیست سفید و تحریم نمی شوند، اما آمریکا از ابزار های دیگری برای به نوعی تحریم غیرمستقیم در حوزه سلامت و دسترسی به دارو ها استفاده می کند که مهمترین آن ها ایجاد مشکل در تبادلات مالی است.

البته بر اساس لیست دارو های وارداتی، ایران تنها به واردات 4 درصد از دارو ها نیاز دارد و بخش قابل توجهی از دارو های اساسی مورد نیاز در داخل کشور تولید می شود، اما این چهار درصد، جزو دارو های پیشرفته محسوب شده که تهیه آن به شدت به واردات وابسته است.

متاسفانه امریکا با این ادعا که دارو ها را تحریم نمی کند، اما به طور غیر مستقیم تاثیر منفی خود بر بازار واردات دارو های مورد نیاز ایران را می گذارد تا به هدف خود یعنی ضربه زدن به تمام بخش های ایران بدون توجه به حقوق بشر برسد. دیدید که امریکا با یک ویروس تفاوتی ندارد؟

بزرگترین مشکل و تاثیر منفی که با تحریم ها بر واردات دارو ایجاد می شود این است که امکان پیدا کردن بانکی که بتواند طبق شرایط تحریم، معاملات و اقدامات مالی لازم را داشته باشد تقریبا به صفر می رسد.

به گفته مدیران بانکی و کنندگان شرکت های دارویی، دردسر، سختی و پیچیدگی در فراهم کردن و اقدامات لازم برای تطابق با شرایط تحریم، بیشتر از سود و منفعت حاصل از آن است با این حساب شاید دارو در لیست تحریم توسط آمریکا نباشد، اما وقتی طرف معامله تحت تحریم باشد، خود به خود اقلام مورد معامله نیز غیر مستقیم، مورد تحریم قرار می گیرند و وارد کردن دارو نیز مشکل و سخت خواهد شد البته این سختی در خصوص شرکت های کوچک تر به مراتب نه تنها سختتر و مشکل تر می شود که دردسرساز نیز هست.

خلاصه آنکه وقتی پای منافع و منافع و منافع سیاسی به میان می آید جان انسان بی ارزش ترین است و نادیده گرفته می شود حتی جان مردم کشور خودت؛ آمار ها می گوید که تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا ظرف چند روز از مرز 43 هزار نفر گذشته است و تعداد قربانیان این ویروس نیز حداقل 570 نفر است.

پس چطور میشود کشوری که خود در کنترل شیوع و قربانیان این ویروس ناتوان مانده، بتواند به کشوری دیگر کمک کند؟

چطور مدعی کمک رسانی است، اما توجهی به تاثیر تحریم های خود بر ایران ندارد؟ چرا به درخواست سران کشور های جهان مبنی بر انتها دادن به تحریم ها توجهی نمیکند؟ مدعی حقوق بشر است؟ پس چطور در شرایطی که سازمان بهداشت جهانی شرایط اضطراری در سلامت جهان اعلام کرده، اما آمریکا نه تنها نسبت به آثار تحریم های خود بر مردم ایران بی توجه است که حتی در رسیدگی به مردم خود برای مقابله با این ویروس و تهیه نیاز های اولیه کم کاری می کند و در نهایت تلاشی برای قطع کردن زنجیره این ویروس که تمام جهان را بشدت درگیر کرده نمی کند؟ همه این ها یک دلیل دارد؛ آمریکا از ویروس کرونا خطرناک تر است و شیوع قدرت این ویروس در جهان ویژه خاورمیانه کشنده تر.

و البته پاسخ رهبر معظم انقلاب به این ادعا، کامل و قابل تامل است. ایشان فرمودند: اولا خود شما دچار کمبود هستید. براساس خبرهایی که منتشر شده و اظهارات برخی مقاماتشان، خودشان دچار کمبودهای وحشت آوری از لحاظ وسایل پیشگیری و دارو هستند. بنابراین اگر چیزی دارید صرف خودتان کنید.

رهبر انقلاب تاکید کردند: ثانیا شما آمریکایی ها متهم به این هستید که این ویروس را خودتان تولید کردید. نمی دانم این اتهام چقدر حقیقی است اما با این اتهام کدام عاقلی اعتماد می کند شما دارو بیاورید، شاید داروی شما وسیله ای برای گسترش بیشتر این بیماری باشد، ممکن است دارویی را وارد کشور کنید که این ویروس را ماندگار کند.

رهبری اظهار داشتند: اگر این تهمت درست باشد و شما بوجود آورده باشید که اینکارها از شما برمی آید یا اگر کسی را به عنوان درمان کننده بفرستید ممکن است بخواهد اثر عملی سمی که تولید کرده است را از نزدیک ببینید. که گفته می شود بخشی از این سم برای ایران تولید شده است. بنابراین این چیزی نیست که کسی از ملت ایران قبول کند.

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

بگذریم حالا، اما نه آمریکا حاضر می شود که دست از نمایش قدرت بردارد و نه گویا سازمانی بین المللی داریم که دست از سکوت بردارد و بخواهد روبروی این دیو تشنه قدرت بایستد، حداقل این یکبار که تمام انسان ها و نه فقط ایرانیان در خطر هستند. حالا که به مجامع بین المللی امیدی نیست، و حالا که همچنان تحریم های ایران حتی شدیدتر گذشته در حال اجراست، اما ایران در مقابله با شیوع ویروس کرونا شکست نخورده استو حالا، اما سعید نمکی وزیر بهداشت پس از گذشت یک ماه از شیوع ویروس کرونا در ایران می گوید: امروز همکارانم به طور کامل به اوضاع مسلط هستند و در بیشتر استان ها تخت خالی داریم در حالی که در روز های اول مشکل عمده ما نبود تخت خالی بود.

وزیر بهداشت می گوید: همه تلاش وزرات بهداشت در شرایط تحریم اجرا شده و امروز ما یک بیمار مبتلا به کرونا را به علت نبود تخت بیمارستانی آواره نکردیم.

با وجود سختی ها و موانعی که آمریکا با تحریم ها و جو سازی رسانه هایش ایجاد کرد، اما حالا دکتر نمکی گفت: 32 میلیون و 792 هزار نفر در کشور غربالگری کرونا شدند و با بیش از 36 میلیون شهروند ایرانی تماس گرفته شده است.

آمار در آمریکا، اما نشان از اوضاعی خطرناک برای این کشور دارد؛ طبق اخبار، اولین بیمار مبتلا به ویروس کرونا در آمریکا هفدهم اسفند تایید شد این یعنی کمتر از یک ماه است که این ویروس به طور جدی در آمریکا شایع شده است در ادامه، اما تعداد مبتلایان به کرونا در این کشور در مدت کمتر از یک ماه از مرز 43 هزار نفر گذشته است.

همه این ها نشان میدهد که با وجود پابرجا بودن تحریم ها و ناتوانی آمریکا در کنترل شیوع ویروس در کشور خود، نباید به ادعای کمک رسانی دلخوش کرد و یا ادعا های آنان را باور کنیم.

آنچه که میماند این است که ما میتوانیم کرونا را شکست دهیم، اما تحریم های دارویی و ضد حقوق بشر آمریکا پابرجا ماند و سازمان ملل هم مانند همیشه سکوت کرد انگار که هرگز نبوده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "حکایت ما و کرونا و آمریکا ، وقتی شیوع قدرت آمریکا از کرونا، خطرناک تر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حکایت ما و کرونا و آمریکا ، وقتی شیوع قدرت آمریکا از کرونا، خطرناک تر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید