خبرنگاران کمیته بین&zwnjالمللی، رییس جمهوری بلاروس را از حضور در المپیک محروم کرد

به گزارش گلچینی از بهترین ها، تهران- خبرنگاران- براساس تایید کمیته بین المللی المپیک، رییس جمهوری بلاروس که ریاست کمیته ملی المپیک این کشور را نیز برعهده دارد، به عنوان بخش از تحریم های اعمال شده توسط این نهاد جهانی، از همراهی کاوران کشورش در بازی های المپیک محروم شد.

خبرنگاران کمیته بین&zwnjالمللی، رییس جمهوری بلاروس را از حضور در المپیک محروم کرد

به گزارش گلچینی از بهترین ها، کمیته بین المللی المپیک همچنین دو مقام دیگر کمیته ملی المپیک بلاروس را شامل پسر الکساندر لوکاشنکو به نام ویکتور که قائم مقام کمیته ملی المپیک بلاروس محسوب می شود، محروم کرد.

بلاروس با جمعیتی 9.5 میلیون نفری که روسیه آن را سپری امنیتی برابر ناتو (سازمان پیمان آتلانتیک شمالی) می بیند، از اوایل ماه آگوست به دلیل جنجال های رخ داده در جریان انتخابات ریاست جمهوری این کشور، صحنه تظاهرات خیابانی و گسترده بود؛ انتخاباتی که در نهایت لوکاشنکو بار دیگر به عنوان رییس جمهوری بلاروس انتخاب شد.

بسکمک از ورزشکاران بلاروسی با اشاره به تبعیض سیاسی و صدور احکام حبس برای ورزشکاران توسط مقامات این کشور، با ارسال نامه به کمیته بین المللی المپیک خواستار اقدام فوری این نهاد جهانی شدند.

توماس باخ رییس کمیته بین المللی المپیک در این خصوص گفت: کمیته جهانی به این نتیجه رسیده است که به نظر دولت کنونی به طور مناسب از ورزشکاران بلاروسی برابر تبعیض سیاسی موجود در کمیته ملی المپیک بلاروس، فدراسیون های و یا جنبش های ورزشی این کشور حمایت نمی کند.

وی با اشاره به اینکه تصمیم محرومیت مذکور مشروط است، افزود: این موضوع با اصول بنیادی منشور المپیک تناقض داشته و بنابراین به شدن وجهه جنبش المپیک را خدشه دار می کند.

کمیته بین المللی المپیک همچنین هرگونه پرداختی را به کمیته المپیک بلاروس مسدود کرد و این در حالی است که کمک هزینه برای ورزشکاران به منظور کسب آمادگی برای المپیک توکیو، از حالا به بعد به طور مستقیم به انان پرداخت خواهد شد.

علاوه بر این، هرگونه برنامه ریزی برای برگزاری رویداد به میزبانی بلاروس توسط تمامی فدراسیون های بین المللی تا اطلاع بعدی تعلیق می شود.

بلاروس پیش از این قرار بود در سال 2021 به طور مشترک از رقابت های قهرمانی هاکی روی یخ جهان میزبانی کند.

لوکاشنکو که حالا 26 سال بر مسند ریاست جمهوری بلاروس تکیه زده است، تظاهرات داخلی را توطئه غرب خوانده است.

توکیو در سال 2021 از المپیک تابستانی و چین در سال 2022 از المپیک زمستانی میزبانی خواهد کرد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران کمیته بین&zwnjالمللی، رییس جمهوری بلاروس را از حضور در المپیک محروم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کمیته بین&zwnjالمللی، رییس جمهوری بلاروس را از حضور در المپیک محروم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید