درخواست از دولت مستعفی یمن برای تحقیق درباره فعالیت های امارات در جزایر این کشور

به گزارش گلچینی از بهترین ها، شورای حامی دولت مستعفی یمن شروع تحقیقی درباره فعالیت های امارات در دو جزیره سقطری و میون یمن را خواهان شد.

درخواست از دولت مستعفی یمن برای تحقیق درباره فعالیت های امارات در جزایر این کشور

به نوشته روزنامه عربی21، احمد بن دغر، رئیس مجلس شورای انتقالی دولت مستعفی یمن در واکنش به انتشار گزارش تصویری خبرگزاری آسوشیتدپرس از ساخت یک پایگاه نظامی در جزیره میون، واقع در قلب تنگه باب المندب که احتمالا متعلق به امارات بوده و بدون اطلاع کشور یمن در حال اجرا است، در پیغامی خطاب به مشخص عبدالملک، نخست وزیر دولت مستعفی یمن اظهار کرد: خبرهای منتشر شده از نقض حاکمیت کشور توسط امارات در دو جزیره میون و سقطری، نگرانی ملی را ایجاد نموده که هر روز بیشتر می گردد و ما خواهان شروع تحقیقی در این رابطه هستیم.

بن دغر در این پیغام از عبدالملک خواست شرایط دو جزیره میون و سقطری واقع در اقیانوس آرام را آنالیز کند.

همچنین رئیس مجلس شورای دولت مستعفی یمن پیشنهاد داد، با توجه به افزایش نگرانی ها نسبت به شرایط جزایر میون و سقطری، یک هیات مشترک از مجلس، شورا و دولت مستعفی برای بازدید از این دو جزیره تشکیل گردد.

چهارشنبه گذشته نیز سلطان البرکانی، رئیس مجلس دولت مستعفی یمن از عبدالملک خواست درباره خبرها و گزارش هایی از اقدام ابوظبی در ساخت یک پایگاه نظامی در جزیره میون به به صورت کتبی شرح دهد.

اما خبرگزاری رسمی عربستان (واس) روز پنج شنبه به نقل از یک منبع مسؤول در ائتلاف عربی مدعی شد: خبرهای منتشر شده از حضور نیروهای اماراتی در دو جزیره سقطری و میون یمن صحت ندارند.

این منبع درباره اتفاقات تازه در جزیره میون نیز گفت: تجهیزاتی که در جزیره میون وجود دارند، تحت کنترل نیروهای ائتلاف (عربی ضد یمن) بوده و به نیروهای دولت (مستعفی) و ائتلاف در مقابله با حوثی ها، تامین امنیت ناوبری دریایی و پشتیبانی از نیروهای ساحل غربی یاری می نمایند.

احمد عوض بن مبارک، وزیر خارجه دولت مستعفی یمن نیز روز پنج شنبه در تبادل نظر با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه امضای هرگونه توافقی برای احداث یک پایگاه نظامی در خاک یمن را تکذیب کرد.

بن مبارک اضافه کرد: توافقنامه هایی از این دست باید از سوی مجلس تایید شوند چرا که اینها موضوعاتی حاکمیتی هستند، ما یک اصل اساسی داریم که می گوید، تمامی خاک، آب و آسمان یمن تحت مالکیت هیچ طرفی نیست که بخواهد از آنها دست بکشد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "درخواست از دولت مستعفی یمن برای تحقیق درباره فعالیت های امارات در جزایر این کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست از دولت مستعفی یمن برای تحقیق درباره فعالیت های امارات در جزایر این کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید