ذخیره سازی میوه برای یلدا؛ این دو میوه پرطرفدار گران نمی شوند

به گزارش گلچینی از بهترین ها، رئیس اتحادیه بارفروشان با بیان اینکه عرضه بار از 25 آذرماه در میدان مرکزی میوه و تره بار دو برابر خواهد شد، گفت: ذخیره سازی میوه شب یلدا صورت گرفته و هیچ کمبودی در انار و هندوانه برای شب یلدا نخواهیم داشت.

ذخیره سازی میوه برای یلدا؛ این دو میوه پرطرفدار گران نمی شوند

به گزارش ایسنا، مصطفی دارایی نژاد، با بیان اینکه کمبودی در پرفروش ترین میوه های شب یلدا یعنی انار و هندوانه نخواهیم داشت، گفت: سال جاری 1.5 برابر سال قبل فراوری هندوانه داریم. هندوانه های سیاه، پلنگی و آرژانتینی از میناب بندرعباس، جاسک وارد بازار خواهند شد و بار فراوان است. بعلاوه بر اساس برنامه ریزی های اجرا شده از 25 آذر روزانه 2000 تن هندوانه ورودی تهران خواهد بود تا مسئله ای ایجاد نگردد.

وی ادامه داد: انار نیز از ساوه، کاشمر، یزد، شیراز و دماوند وارد بازار خواهد شد. روز گذشته 1500 تن ورودی انار داشتیم و تا شب یلدا ادامه خواهد یافت.

رئیس اتحادیه بارفروشان افزود: برای شب یلدا ذخیره سازی میوه اجرا شده است و از 25 آذر نیز عرضه بار در میادین حدود 2برابر افزایش خواهد یافت تا قیمت ها بالا نرود. بعلاوه پرتقال نیز از مازندران به مقدار کافی وارد تهران و در بازار عرضه خواهد شد.

به گفته وی قیمت هندوانه در میدان مرکزی میوه و تره بار از کیلویی 5000 تومان تا 9000 تومان خواهد بود.

دارایی نژاد در سرانجام با بیان اینکه از تاریخ 25 آذرماه تا شب یلدا هیچکس اجازه ندارد بدون فاکتور یک قلم بار به مردم یا مغازه داران بفروشد، اظهار کرد: به تمام اعضای صنف اتحادیه بارفروشان اعلام کردیم که هیچکس اجازه فروش بار بدون فاکتور ندارد. اگر چنین اتفاقی افتاد مردم یا خریداران می توانند به اتحادیه مراجعه نمایند و ما نیز پیگیر آن خواهیم بود. در حقیقت کنترل و نظارت را برای این بیشتر می کنیم که میوه در شب یلدا گران به دست مردم نرسد. وقتی از مبدا فاکتور داده گردد خرده فروشان نیز می توانند با اعمال سود 30 تا 35 درصد محصولاتشان را بفروشند.

منبع: فرارو

به "ذخیره سازی میوه برای یلدا؛ این دو میوه پرطرفدار گران نمی شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ذخیره سازی میوه برای یلدا؛ این دو میوه پرطرفدار گران نمی شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید