رئیس حزب کنگره هند: مودی با تبعیض مذهبی قصد تقسیم کشور را دارد

به گزارش گلچینی از بهترین ها، رئیس بزگترین حزب اپوزیسیون هند خاطرنشان کرد: تصویب قانون بازنگری تابعیت و الحاقیه های آن در اصل کوشش دولت برای تقسیم هند است.

رئیس حزب کنگره هند: مودی با تبعیض مذهبی قصد تقسیم کشور را دارد

به گزارش دفتر منطقه ای گلچینی از بهترین ها به نقل از تایم آو ایندیا، راهول گاندی رئیس حزب کنگره که بزرگترین حزب اپوزیسیون هند به شمار می رود از حضور دانشجویان و جوانان در اعتراض های اجرا شده علیه دولت تقدیر کرد.

وی توضیح داد: دانشجویان و جوانان هندی نشان دادند که در صحنه حاضر هستند و هر آنچه دولت برای آنها تصویب نموده را قبول نمی نمایند.

گاندی افزود: نارندار مودی نخست وزیر هند به همراه وزیر کشور با تصویب قانون بازنگری در تابعیت و الحاقیه های آن در اصل کوشش دارند تا هند را تقسیم نمایند.

رئیس بزرگترین حزب اپوزیسیون هند گفت: ما اجازه نمی دهیم کشورمان توسط دولت تقسیم گردد و مانع اجرایی شدن این قانون خواهیم شد.

گاندی گفت: تجمعات اعتراض آمیز به سوی موفقیت در حرکت است و قطعا مانع اجرایی شدن این لایحه توسط دولت خواهیم شد.

در تجمعات اعتراض آمیزی که در شهرهای مختلف برگزار می گردد علاوه بر مسلمانان سایر ادیان نیز شرکت می نمایند و به تصویب لایحه ای که طبق آن مهاجرین خارجی به شرط مسلمان نبودن تابعیت هندی می گیرند اعتراض دارند.

این درحالی است که دولت هند با اعمال قدرت قصد ممانعت از برگزاری اجتماعات اعتراض آمیز را دارد و در این راه تا به امروز علاوه بر کشتن 30 نفر بیش از 6 هزار نفر را بازداشت نموده است.

اخیرا یک دانشجوی آلمانی نیز به دلیل سخنرانی علیه قوانین تبعیض مذهبی از هند اخراج شد و امروز خاک دهلی نو را به قصد آلمان ترک کرد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "رئیس حزب کنگره هند: مودی با تبعیض مذهبی قصد تقسیم کشور را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس حزب کنگره هند: مودی با تبعیض مذهبی قصد تقسیم کشور را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید