رشد 90 درصدی فروش و پرداخت بیش از 54 میلیارد تومان خسارت

به گزارش گلچینی از بهترین ها، بیمه آتش سوزی یکی از رشته های مهم اما مغفول مانده در میان بیمه گذاران است. سالانه بیش از 50 هزار حادثه آتش سوزی در کشور رخ می دهد که تعداد زیادی از آنها هزینه های هنگفتی به آسیب دیدگان تحمیل می نماید.

رشد 90 درصدی فروش و پرداخت بیش از 54 میلیارد تومان خسارت

به گزارش خبرگزاری گلچینی از بهترین ها ، هرچند طی سال های گذشته با کوشش شرکت های بیمه برای معرفی این رشته بیمه ای به مردم، میزان خرید بیمه آتش سوزی افزایش داشته است اما هنوز هم جای کار زیادی برای گسترش این بیمه در میان هم میهنان مان وجود دارد. مدیریت آتش سوزی بیمه کوثر نیز در رشد و توسعه این بیمه در جامعه به سهم خود نقش بسزایی داشته است به طوری که در سال 98 توانست بیش از 161 میلیارد تومان بیمه آتش سوزی بفروشد و نسبت به سال 97 بیش از 90 درصد رشد در ارزش فروش را تجربه کند. اعظم علیزاده، مدیر بیمه آتش سوزی بیمه کوثر در گفت وگویی با خبرنگار نقدینه به کارنامه این مدیریت در سال 98 و برنامه های آن در امسال پرداخت. متن این گفت وگو در ادامه آمده است.

در ابتدا بفرمایید عملکرد سال 98 مدیریت آتش سوزی را چگونه ارزیابی می کنید؟ این مدیریت چه مسیری را دنبال می نماید و به کدام یک از اهداف خود در سال گذشته دست یافته است؟

باید بگویم در سال 98 از نظر رشد فروش در شرایط بسیار بهتری نسبت به سال 97 قرار گرفتیم. کل فروش سال 97 مبلغ

845 میلیارد ریال بود که این عدد در سال 98 به یک هزار و 615 میلیارد ریال افزایش یافت. به عبارتی در سال 98 از نظر مبلغ، شاهد رشد بیش از 90 درصدی فروش بیمه های آتش سوزی بودیم ضمن اینکه سیاست زمان بندی فروش شرکت نیز به خوبی رعایت شد.

در بخش خسارت نیز طی سال 98 مبلغ 543 میلیارد ریال پرداخت کردیم که بیش از 50 درصد آن مربوط به خسارت های ایجادشده از محل حوادث و بلایای طبیعی بود. از ابتدای سال 98 به کرات شاهد حوادث مختلفی مثل سیل و بارندگی در استان های متعدد بودیم و سال پربحرانی را سپری کردیم. در مقابل باوجود اینکه در سال 97 حوادث طبیعی قابل توجهی رخ نداده بود، باز هم نزدیک به حدود

231 میلیارد ریال خسارت پرداخت کردیم. به این ترتیب سال 98 نسبت به سال 97 حدود 135 درصد رشد در خسارت های پرداختی داشتیم.

با توجه به اینکه عمده خسارت های پرداختی این رشته بیمه ای مربوط به حوادث طبیعی و از محل قراردادهای گروهی متعدد بین شرکت و سازمان های مختلف است، پس مبلغ پرداختی در دیگر بخش ها از محل حوادث غیرطبیعی، سهم کمی از خسارت های پرداختی را به خود اختصاص می دهد که نسبت به مبلغ فروش نیز درصد ناچیزی است که نشان از مدیریت صحیح ریسک های بیمه شده از سوی سرپرستی های استانی و واحدهای صدور بیمه نامه دارد.

کوشش ما در این مدیریت بر این است که در کنار جذب سهم بیشتری از صنعت بیمه در رشته آتش سوزی، خسارت های این بخش را مدیریت کنیم و از نظر صندلی خسارت به مدارج عالی تری ارتقا یابیم. همچنین توجه به سیاست بیمه کوثر مبنی بر رعایت اصل مشتری مداری و توجه ویژه به رضایت مشتریان شرکت، ضمن رعایت قوانین و مقررات نهاد ناظر، به تمامی واحدهای صدور و خسارت ابلاغ شده و سرلوحه تمام فعالیت های همکاران است.

فکر می کنید بیمه های آتش سوزی در کشور چه صندلی و ضرورتی دارند؟ آیا توجه مردم به این رشته شایان توجه است؟

آتش سوزی از جمله حوادث تلخی است که در کشور ما بسیار اتفاق می افتد و علاوه بر خسارت های جانبی، خسارت های مالی فراوانی نیز به همراه دارد که گاهی قابل جبران است. بهترین حالت این است که هیچ خسارتی اتفاق نیافتد یا اینکه افراد جان خود را نجات دهند و فقط خسارت مالی رخ دهد. در عین حال جبران خسارت های مالی احتیاج به هزینه های زیادی دارد در حالی که اگر صاحبان سرمایه از همان ابتدا اموال خود را تحت پوشش بیمه آتش سوزی قرار دهند، شرکت بیمه گر در زمان بروز خسارت خود را متعهد به جبران هزینه ها خواهد دانست. در عین حال بیمه نامه آتش سوزی با پوشش های اضافی نظیر سیل، زلزله و طوفان نیز همراه است و بیمه گذار در صورت بروز چنین حوادثی هم از مزایای بیمه بهره مند خواهد شد.

با وجود اینکه مزایای بیمه آتش سوزی بسیار واضح و مبرهن و تبلیغات مناسبی در این خصوص اجرا شده اما فروش این بیمه آنطور که باید در جامعه رواج نیافته است. همچنین با توجه به افزایش تعداد سرپرستی ها و نمایندگان استانی بیمه کوثر و امکان خرید برخط به وسیله تارنمای شرکت اما متاسفانه همچنان شاهد این امر هستیم که بسیاری از واحدهای مسکونی و تجاری در کشور پوشش بیمه آتش سوزی ندارند.

برنامه های مدیریت آتش سوزی در سال 99 چیست؟ تا انتها اردیبهشت چه مسیری را پیموده اید؟

در سال 99، کوشش حدبیشتری برای افزایش سهم رشته آتش سوزی از صنعت بیمه ادامه خواهد داشت. در دو ماه نخست سال، فروش نسبت به مدت مشابه سال قبل 238 درصد رشد داشته که گواهی بر کوشش های اجرا شده در این مدیریت است. از طرفی، ایجاد امکان فروش برخط در بیشتر رشته ها و همچنین اعلام رسیدگی و پرداخت خسارت به صورت برخط از برنامه های اصلی این مدیریت در امسال به شمار می رود که امیدواریم با همکاری معاونت ها و مدیریت های شرکت، این هدف نیز به زودی محقق گردد. همچنین ضروری است بگویم کل برنامه فروش امسال در این مدیریت مبلغ یک میلیارد و 913 میلیون ریال است که حدود 24 درصد آن تا انتها اردیبهشت محقق شده است.

در انتها اگر صحبت و نکته ای باقی مانده است، بفرمایید.

متاسفانه با وجود آمار قابل توجه حوادث آتش سوزی سالانه در ایران، هنوز بیمه آتش سوزی صندلی واقعی خود را در میان مردم پیدا نکرده است. آمار بیانگر آن است که سالانه بیش از 50 هزار حادثه آتش سوزی در کشور رخ می دهد که تلفات سنگینی به همراه دارد. این در حالی ا ست که پرداخت هزینه ناچیز برای تهیه بیمه نامه آتش سوزی، تضمینی برای ثبات مالی آینده افراد جامعه در صورت وقوع حادثه محسوب می گردد. در این شرایط امیدواریم با فرهنگ سازی مناسب در این زمینه و با همکاری دستگاه های دولتی و خصوصی توجه مردم به این رشته پرفایده بیمه ای بیشتر معطوف گردد تا در صورت وقوع حادثه، شرکت های بیمه بتوانند پشتیبان افراد آسیب دیده باشند.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA

->

منبع: خبرگزاری آریا

به "رشد 90 درصدی فروش و پرداخت بیش از 54 میلیارد تومان خسارت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 90 درصدی فروش و پرداخت بیش از 54 میلیارد تومان خسارت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید