ساخت و سازهای غیرمجاز معماری روستایی اصفهان را نشانه گرفته است

به گزارش گلچینی از بهترین ها، معاون اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: غفلت از بافت و معماری روستایی در سطح استان اصفهان باعث شده است که در معرض نابودی قرار بگیرد.

ساخت و سازهای غیرمجاز معماری روستایی اصفهان را نشانه گرفته است

احمد دانایی نیا با اشاره به اینکه طی سالیان گذشته از ظرفیت های موجود در روستا ها غفلت شده است، گفت: از جمله مهمترین این ظرفیت ها در بحث گردشگری و میراث فرهنگی است.

او با بیان اینکه روستا های کاشان و استان اصفهان سرشار از آثار فرهنگی و بافت منحصر به فرد است، ابراز داشت: غفلت از بافت و معماری روستایی در سطح استان باعث شده است که در معرض نابودی قرار بگیرد.

معاون اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان با اشاره به اینکه ساخت و ساز های غیرمجاز معماری روستایی را نشانه گرفته است، توضیح داد: در صورت ادامه این فرایند می توان گفت تا 10 سال آینده معماری روستایی در شهرستانی مثل کاشان وجود نخواهد داشت.

او با بیان اینکه بازدید از روستا های شهرستان کاشان و مشاهده ملموس مسائل و چالش های موجود را پیگیری می کنیم، اعلام نمود: بعضی از این روستا ها مثل پنداس و نشلج را می توان به عنوان روستای هدف گردشگری نیز برشمرد.

دانایی نیا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت های روستای پنداس از بخش برزک شهرستان کاشان به منظور ترویج و توسعه گردشگری گفت: بودجه ای برای ثبت ملی بافت روستای پنداس در نظر گرفته شده است.

او با اشاره به اینکه ثبت ملی یک روستا به نفع کل مجموعه آن است، اضافه کرد: این موضوع باعث می گردد تا اتفاقاتی که برای بافت های تاریخی بعضی دیگر از روستا ها افتاده است تکرار نگردد.

معاون اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان با بیان اینکه ضروری است مردم و بومیان محلی هر روستا نیز همکاری لازم را با دستگاه ها و نهاد های مربوطه داشته باشند، تاکید نمود: توسعه گردشگری روستایی می تواند سبب رونق کسب و کار و تقویت بنیان مالی خانوار های روستایی گردد.

منبع:مهر

گلچینی از بهترین ها اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ساخت و سازهای غیرمجاز معماری روستایی اصفهان را نشانه گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت و سازهای غیرمجاز معماری روستایی اصفهان را نشانه گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید