ضرورت همکاری بیشتر بانک ها با صندوق نوآوری و شکوفایی در اعطای تسهیلات به شرکت های دانش بنیان

به گزارش گلچینی از بهترین ها، نماینده مجلس شورای اسلامی بر ضرورت همکاری بیشتر بانک ها با صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از شرکت های دانش بنیان تأکید کرد.

ضرورت همکاری بیشتر بانک ها با صندوق نوآوری و شکوفایی در اعطای تسهیلات به شرکت های دانش بنیان

مرتضی صفاری نطنزی نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی گلچینی از بهترین ها با اشاره به نقش صندوق نوآوری و شکوفایی در حمایت از شرکت های دانش بنیان، گفت: این صندوق با بودجه محدودی روبرو است و طبیعتا با بودجه محدود هم نمی توان کارهای بزرگی انجام داد، اندوخته این صندوق بسیار محدود است به طوریکه شرکت ها هم نسبت به این مسئله گلایه مند هستند.

وی با تاکید بر لزوم همکاری بیشتر بانک ها با صندوق نوآوری و شکوفایی در اعطای تسهیلات به شرکت های دانش بنیان، گفت: بانک ها باید در این حرکت، فعال شوند و حضور موثری در این رابطه داشته باشند.

صفاری نطنزی گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی باید در راه رسیدن به اهداف خود کوشش کند و بکوشد تا منابعش بیشتر و شرایط بهتری برای ارائه تسهیلات به شرکت های دانش بنیان فراهم گردد، هرچند که این وظیفه دولت و مجلس است که مسائل بودجه ای صندوق نوآوری و شکوفایی را مرتفع کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: شرکت های دانش بنیان باید به صورت هماهنگ و در کنار هم یک سلسله فعالیت هایی را به صورت مشترک انجام دهند چرا که این حرکت کمک کمک می نماید تا کمی زودتر به محصول نهایی خود دست پیدا نمایند.

نماینده نطنز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش شرکت های دانش بنیان در عبور از تحریم ها گفت: آنچه که می تواند ثروت ایجاد کند، علم و استفاده از آن در حوزه های مختلف است، دامنه علوم در حوزه خدمات و تکنولوژی های جدید بسیار گسترده است و شرکت های دانش بنیان می توانند در رسیدن به این هدف، کمک رسان کشور باشند، امروز ما در مباحث فناوری با تحریم سختی روبرو هستیم که امیدوارم با رفع شدن نواقص ساختاری کشور و با تقویت شرکت های دانش بنیان بتوانیم از این مرحله سخت نیز عبور کنیم.

وی ادامه داد: ضرورت برای حمایت از شرکت های دانش بنیان، ارائه تسهیلات بانکی به این شرکت ها است تا نقدینگی این شرکت ها افزایش پیدا کند؛ البته خود دانشگاه ها هم باید کمک رسان این شرکت ها باشند.

صفاری نطنزی درباره میزان موفقیت شرکت های دانش بنیان طی سال های اخیر، گفت: شرکت های دانش بنیان با حمایت هایی که از آنها اجرا شده، رشد داشته اند اما رشد آنها مطابق با توقعات نیست.

منبع: خبرگزاری فارس

به "ضرورت همکاری بیشتر بانک ها با صندوق نوآوری و شکوفایی در اعطای تسهیلات به شرکت های دانش بنیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت همکاری بیشتر بانک ها با صندوق نوآوری و شکوفایی در اعطای تسهیلات به شرکت های دانش بنیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید