مبصر مردوی استقلال: مجیدی، باقری نشد

به گزارش گلچینی از بهترین ها، انتظار از مجیدی این است که مقابل بازیکنان پرحاشیه استقلال بایستد و با آن ها برخوردی انجام بدهد که باقری با پرسپولیسی ها انجام می دهد. مجیدی باید کمی تندخو باشد و سبک رفتاری خود را تغییر بدهد.

مبصر مردوی استقلال: مجیدی، باقری نشد

چرا مجیدی حواشی را مدیریت نمی نماید؟

امیر اسدی ، آیا می دانید نقش کریم باقری در کادر فنی پرسپولیس چیست؟ طراحی تمرین یا تصمیم درباره ارنج تیم و اینکه چه کسی بازی کند یا نه؟ اگر چنین فکری نموده اید سخت در اشتباه هستید. کریم باقری در پرسپولیس نقش یک بزرگ تر را بازی می نماید. نه اینکه بحث فنی درباره او را کامل نادیده بگیریم اما باقری بیشتر حواشی را مدیریت می نماید تا اینکه بخواهد در مسائل تاکتیکی نظر بدهد. این را نزدیکان پرسپولیس هم می گویند و البته بر این عقیده اند که همین حضور باقری یکی از دلایل پیروزیت پرسپولیس در سال های اخیر است. یادمان نمی رود چند فصل قبل کریم باقری چه برخوردی با پیغام صادقیان انجام داد و او را حتی از نیمکت ذخیره ها هم اخراج کرد.

-

آخرین نمونه از برخورد کریم باقری با حواشی پرسپولیس را در شهرآورد دیدیم. جایی که شجاع خلیل زاده عصبی شده بود و به محض انتها نیمه سمت داور رفت تا بابت اتفاق های 45 دقیقه اول به او اعتراض کند. کریم باقری با سرعتی بالا خود را به وسط زمین رساند، شجاع را از داور دور کرد و فریادی هم بر سر او کشید. فریادی که باعث شد تا خلیل زاده بدون حتی یک کلمه حرف اضافه جهت زمین تا رختکن را طی کند.

این مدیریت حواشی را در استقلال نمی بینیم. تیمی که چند ماه قبل فرهاد مجیدی را به عنوان یک مربی جوان به کادر فنی اضافه نمود. مجیدی دوره های مربیگری را با پیروزیت پشت سر گذاشته اما حضورش، بیشتر از اینکه برای کار فنی باشد به منظور صحبت با بازیکنان و مدیریت حواشی است. اتفاقی که هرگز رخ نداده و حواشی استقلال، نه تنها کمتر نشده بلکه بیشتر هم شده.

حواشی رختکن استقلال و درگیری لفظی پاتوسی و ایسما با فرشید باقری و فرشید اسماعیلی نمونه ای از این دست است که در طول سالیان اخیر هرگز در پرسپولیس دیده نشده و اگر هم بوده خبرش به بیرون از تیم نرفته. مجیدی به عنوان بزرگ تر و کاپیتان سابق استقلال که محبوبیت بسیاری هم نزد طرفداران دارد، نقش یک مبصر را به خوبی ایفا ننموده و در این بحث ناپیروز بوده.

-

مهدی پاشازاده که سال ها در استقلال بازی نموده و سابقه بستن بازوبند کاپیتانی این تیم را هم دارد درباره وضعیت این روزهای استقلال می گوید: شرایط اصلا خوب نیست، درست برعکس آنچه که در دو یا سه هفته پیش دیدیم. در واقع همه امیدوار شده بودیم ولی من معتقدم خودشان کاری کردند که چنین اتفاقاتی بیفتد. من ازهیچ کسی نمی توانم ایراد بگیرم، چون نمی دانم چه صحبت هایی بین بازیکنان صورت گرفته است. تنها ایرادی که می توانم از استقلال بگیرم این است که یک بزرگ تر نیست تیم را جمع کند و توی دهان برخی از بازیکنان که حرمت را نمی شناسند بزند. من اگر بودم این حرکت را می کردم و نمی گذاشتم کار به اینجا بکشد.

کریم باقری هم دوره مهدی پاشازاده در تیم های ملی جوانان و بزرگسالان بوده و این دو سال ها کنار هم بازی نموده اند. از طرفی پاشازاده با مجیدی هم بازی بوده و با خصوصیات اخلاقی او هم آشنایی کاملی دارد. سوال از سرمربی فعلی سرخپوشان پاکدشت این است که آیا مجیدی نمی تواند نقش باقری را بازی کند؟ پاشازاده می گوید:به هر حال هر کسی کاریزمایی دارد و مدیران استقلال باید در زمان انتخاب به این مسائل فکر می کردند. در حال حاضر کاری جز حمایت نمی توان انجام داد، چون کسب سهمیه آسیا هم نمی تواند نتیجه بدی تلقی گردد. فقط امیدوارم این اتفاق های حاشیه ای بعد از کسب یک برد فراموش گردد.

-

انتظار از فرهاد مجیدی این است که مقابل بازیکنان پرحاشیه استقلال بایستد و با آن ها برخوردی را انجام بدهد که باقری با پرسپولیسی ها انجام می دهد. اتفاقی که امیدوار به وقوع آن هستیم. البته به شرطی که مجیدی سبک رفتاری خود را تغییر بدهد، در مواجهه با بازیکنان تندخو باشد تا آن ها به خود اجازه ندهند برای استقلال حاشیه بسازند. حواشی بسیاری که در سال جدید به استقلال لطمه زده و این تیم را از جمع مدعیان کسب عنوان قهرمانی خارج نموده است.

نقش مجیدی در مقطع کنونی حتی بیشتر و کلیدی تر از وینفرد شفر است. شفر کارهای فنی را انجام می دهد و همین باعث شده تا مدیریت حواشی را به مجیدی بسپارد. اگر مربی جوان استقلال در این نقش پیروز نگردد، استقلال هم نمی تواند نتایج درخشان روزهای انتهای سال 97 را تکرار کند و آنوقت هم شفر مجبور است برود و هم مجیدی که با هزار امید و آرزو به کادر فنی استقلال اضافه شده و البته برنامه های بلندمدتی هم در سر دارد.

10

منبع: ایران ورزشی

به "مبصر مردوی استقلال: مجیدی، باقری نشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مبصر مردوی استقلال: مجیدی، باقری نشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید