مجلس نمایندگان آمریکا لایحه 740 میلیاردی بودجه نظامی را تصویب کرد

به گزارش گلچینی از بهترین ها به نقل از رویترز، مجلس نمایندگان آمریکا به نسبت 335 رای موافق در برابر 78 رای مخالف، لایحه 740 میلیارد دلاری بودجه نظامی این کشور را تصویب کرد و آن را برای رای گیری به مجلس سنا فرستاد که تحت کنترل جمهوریخواهان است.

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه 740 میلیاردی بودجه نظامی را تصویب کرد

اقدام مجلس نمایندگان که در آن اکثریت دموکرات حاکم است، از بعضی جهات مهم تلقی می گردد. نخست آنکه دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی آمریکا، هفته گذشته تهدید نموده بود چنانچه شروط وی لحاظ نگردد؛ لایحه بودجه نظامی را وتو خواهد نمود.

اولین شرط وی، حذف ماده ای است که به تائید هر دو مجلس نمایندگان و سنا رسیده و مطابق با آن، نام افراد دخیل در تاریخ برده داری آمریکا از پایگاه های نظامی این کشور حذف می گردد.

دومین شرط هم حذف بند 230 قانون حراست از ارتباطات مبنی بر مصونیت شرکت های فناوری نظیر فیس بوک و توئیتر است.

این در حالی است که دموکرات های مجلس نمایندگان، این شروط را نادیده گرفته اند.

از موارد مهم دیگر در نسخه پیشنهادی آنها، لحاظ کردن تحریم هایی علیه ترکیه در صورت عدم انصراف از خرید سامانه اس -400 روسی است که به زعم آمریکایی ها موجب تضعیف دیوار دفاعی ناتو می گردد.

مورد دیگر، تشدید تحریم ها علیه پروژه خط انتقال گاز طبیعی از روسیه به اروپا است که با عنوان نورد استریم 2 شناخته می گردد.

در لایحه بودجه نظامی آمریکا برای سال اقتصادی 2021، رقم 635.5 میلیارد دلار برای برطرف نیازهای اصلی پنتاگون، 26.5 میلیارد دلار برای انجام عملیات های امنیتی وزارت انرژی و 69 میلیارد دلار هم برای عملیات های خارجی در نظر گرفته شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "مجلس نمایندگان آمریکا لایحه 740 میلیاردی بودجه نظامی را تصویب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس نمایندگان آمریکا لایحه 740 میلیاردی بودجه نظامی را تصویب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید