واکنش روسیه به طرح پیشنهادی فرانسه برای حفظ برجام

به گزارش گلچینی از بهترین ها، فارس نوشت: میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی با بیان اینکه وضعیت فعلی حول توافق هسته ای با ایران به نفع هیچ کس نیست، از طرح فرانسه برای عادی سازی وضعیت این توافق حمایت کرد.

واکنش روسیه به طرح پیشنهادی فرانسه برای حفظ برجام

نماینده روسیه در سازمان های بین المللی روز پنج شنبه در توییتر نوشت: جنگ های تجاری، در دنیای امروز به امری متداول تبدیل شده اند. اما آنچه که در ارتباط با ایران شاهد آن هستیم، امری متفاوت است: تشدید تحریم ها و در مقابل کامل محدودیت ها در حوزه هسته ای.

اولیانوف افزود: هیچ کس از این رقابت نفع نمی برد. وقت آن است که بر مبنای طرح های فرانسه، به وضعیت عادی بازگردیم.

دولت فرانسه پیشنهاد داده است که ایران در ازای دسترسی به یک خط اعتباری 15 میلیارد دلاری، به محدودیت های تعیین شده در توافق هسته ای بازگردد. پاریس این طرح را به موافقت آمریکا با صدور معافیت تحریمی برای واردکنندگان نفت از ایران منوط کرده است.

با این وجود، شب گذشته برایان هوک نماینده رئیس جمهور آمریکا در امور ایران با اعلام تحریم های تازه علیه شبکه فروش نفت ایران، گفت واشنگتن هیچ معافیتی در ارتباط با تحریم های ایران صادر نمی کند. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هم دیشب گفت واشنگتن برای تعامل با تهران، به کمک پاریس نیازی ندارد.

چهارشنبه شب حسن روحانی رئیس جمهور ایران همزمان با سرانجام دومین مهلت 60 روزه ایران به کشورهای باقی مانده در برجام برای جبران آثار ناشی از تحریم های آمریکا، اعلام کرد که ایران سومین گام کاهش تعهد به این توافق را برمی دارد. قرار است در این گام، ایران تمام محدودیت های مربوط به تحقیق و توسعه هسته ای را که قرار بود در سال 2023 رفع شوند، کنار بگذارد.

ایران این اقدامات را با استناد به دو بند از برجام در دستور کار قرار داده است. در این بندها، ایران عنوان کرده است که در صورت بازگشت تحریم ها، حق توقف اجرای کل یا بخشی از تعهداتش را برای خود محفوظ می داند.

310311

منبع: خبرآنلاین

به "واکنش روسیه به طرح پیشنهادی فرانسه برای حفظ برجام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش روسیه به طرح پیشنهادی فرانسه برای حفظ برجام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید