رئیس سنای روسیه: خروج آمریکا از برجام غیرقابل قبول است

به گزارش گلچینی از بهترین ها، رئیس شورای فدراسیون روسیه در دیدار با علی لاریجانی گفت: واشنگتن دلیلی برای خارج شدن از توافق هسته ای با ایران نداشت و مسکو مخالف تحریم های یکجانبه ای است که آمریکا علیه جمهوری اسلامی اعمال نموده است.

رئیس سنای روسیه: خروج آمریکا از برجام غیرقابل قبول است

به گزارش گروه بین الملل گلچینی از بهترین ها به نقل از خبرگزاری نووستی، والنتینا ماتوینکو رئیس شورای فدراسیون (سنای) روسیه تأکید کرد که این کشور خواهان حفظ توافق هسته ای با ایران است و شکست این توافقنامه مهم بین المللی منجر به ادامه تنش در منطقه خواهد شد.

خانم ماتوینکو در دیدار با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در حاشیه صد و چهل و یکمین نشست اتحادیه بین المجالس که روز گذشته شروع به کار کرد، با اعلام این مسئله، گفت: طرف آمریکایی هیچ دلیلی برای خارج شدن از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره برنامه هسته ای ایران نداشت، برای اینکه مقامات جمهوری اسلامی به دقت تمامی تعهدات خویش در چارچوب این توافقنامه را اجرا می کردند و این مسئله ای است که بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی هم بارها آن را مورد تایید قرار داده اند.

این مقام بلندپایه پارلمانی روسیه تاکید نمود: از بین رفتن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به افزایش تنش ها و وخامت اوضاع در منطقه خلیج فارس خواهد شد. به همین دلیل مقامات مسکو مخالف خودداری از توافقات انجام شده با ایران بوده و چنین اقدامی را غیرقابل قبول ارزیابی می نماید.

به گفته وی، رئیس جمهوری روسیه در مذاکرات با رهبران آمریکا و کشورهای اروپایی همیشه خواهان پایبندی همه طرفین به توافقات انجام شده با تهران در این باره شده و تاکید نموده که همه مسائل باید به وسیله گفت وگو حل و فصل شوند.

خانم ماتوینکو یادآور شد که روسیه همیشه مخالف تحریم های یکجانبه ای بوده که ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "رئیس سنای روسیه: خروج آمریکا از برجام غیرقابل قبول است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس سنای روسیه: خروج آمریکا از برجام غیرقابل قبول است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید