مرکز سعدی شناسی به زودی افتتاح می گردد

به گزارش گلچینی از بهترین ها، استاندار فارس گفت: پروژه ساخت مرکز سعدی شناسی با همکاری بخش خصوصی به سرانجام رسیده و به زودی آماده بهره برداری است.

مرکز سعدی شناسی به زودی افتتاح می گردد

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس، عنایت الله رحیمی روز 4 فرودین ماه 1400 بابیان این که طرح ساخت مرکز سعدی شناسی در 15 سال گذشته مورد توجه بوده و در سال های اخیر فرایند ساخت آن سرعت گرفته است، گفت: این مرکز در جوار آرامگاه سعدی ساخته شده و ظرفیت های بسیار مناسبی را برای توسعه فعالیت های پژوهشی، فرهنگی و هنری درباره این شخصیت دنیای فراهم می نماید.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس اضافه کرد: انتشار بیش از 25 جلد مجموعه مقالات ارزشمند در زمینه سعدی شناسی و نیز 20 جلد کتاب فاخر در خصوص زندگی و آثار سعدی شیرازی، ازجمله اقداماتی است که به منظور معرفی هرچه بیشتر این شاعر بلندآوازه در استان فارس انجام شده است.

او گفت: جمع آوری نسخ خطی و تمامی آثار منتشرشده درباره سعدی در ایران و دنیا و برگزاری کلاس های سعدی شناسی و نیز طرح گلستان خوانی در مدارس فارس و کشور از دیگر فعالیت هایی است که در راستای پاسداشت صندلی رفیع سعدی و معرفی هرچه بیشتر این شخصیت عظیم تاریخ فرهنگ و ادبیات ایران و دنیا انجام شده است.

رحیمی با اشاره به ظرفیت های قابل توجهی که مرکز سعدی شناسی در اختیار پژوهشگران، هنرمندان و علاقه مندان به سعدی قرار می دهد، ابراز امیدواری کرد: افتتاح و بهره برداری از مرکز سعدی شناسی در معرفی هر چه دقیق تر و گسترده تر این حکیم سخن دان و شاعر برجسته شیراز در سطح بین المللی تأثیر فوق العاده ای داشته باشد.

منبع: توریسم آنلاین

به "مرکز سعدی شناسی به زودی افتتاح می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکز سعدی شناسی به زودی افتتاح می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید