مشخصات کامل گوشی شیائومی 12 اولترا فاش شد

به گزارش گلچینی از بهترین ها، این روزها خبرهای زیادی در خصوص قدرتمندترین پرچم دار شیائومی یعنی شیائومی 12 اولترا در فضای مجازی منتشر می گردد. شرکت شیائومی پیش تر چند گوشی از سری گوشی های پرچم دار شیائومی 12 را روانه بازار کرد، اما گوشی هوشمند شیائومی 12 اولترا که از آن به عنوان قدرتمندترین گوشی شیائومی یاد می گردد، هنوز معرفی نشده و ظاهراً در آینده ای نزدیک در اختیار کاربران قرار می گیرد. اخیراً دو شرکت شیائومی و لایکا همکاری با یکدیگر را رسما تایید کردند و طبق شایعات منتشر شده، اولین پرچم دار شیائومی مبتنی بر دوربین لایکا در آینده نزدیک روانه بازار می گردد. شنیده می گردد که این گوشی همان شیائومی 12 اولترا خواهد بود.

مشخصات کامل گوشی شیائومی 12 اولترا فاش شد

شایعات ادعا می نمایند که گوشی هوشمند شیائومی 12 اولترا از سخت افزار دوربین مشابه می 11 اولترا استفاده خواهد نمود. در این میان تحلیلگران معتقدند که همکاری شیائومی و لایکا می تواند دوربین این گوشی هوشمند پرچم دار را وارد عصر جدیدی کند. ظاهرا ماژول منحصربه فرد دوربین این گوشی میزبان سه لنز خواهد بود.

سنسور اصلی این گوشی طبق جدیدترین شایعات، Exmor IMX800 است و شیائومی 12 اولترا اولین گوشی مبتنی بر آن محسوب می گردد. از بین تعیینات فاش شده از این سنسور دوربین می توانیم به رزولوشن 50 مگاپیکسلی و مقدار 1/1.1 اینچی آن اشاره کنیم. این مقدار بزرگ ترین سنسور دوربین برای گوشی های هوشمند به شمار میرود. در کنار این سنسور 50 مگاپیکسلی، دو سنسور 48 مگاپیکسلی تله فوتو و اولترا واید نیز تعبیه شده که کاربران می توانند از آن ها بهره ببرند.

به طور تعیین در کنار دوربین اصلی باید انتظار تعبیه دوربین تله فوتو و اولترا واید را داشته باشیم. گفته می گردد دوربین اصلی از سیستم لرزشگیر دوگانه بهره می برد که می تواند لرزش دست کاربران را تا حد زیادی کاهش دهد. بعلاوه احتمالا در این ماژول یک یا دو سنسور سه بعدی هم تعبیه شده تا در زمینه فوکوس و دیگر قابلیت های مربوط به این موضوع حرف بیشتری برای گفتن داشته باشند. گفته می گردد شیائومی 12 اولترا سیستم دوربینی با قابلیت زوم 120 برابری، مقدار سنسور 12 تا 120 میلی متر و گگرددگی دریچه دیافراگمی از f/1.95 تا f/4.1 خواهد داشت.

افشاگر معروف و باسابقه حوزه فناوری یعنی Yogesh Brar، به تازگی لیستی از تعیینات تأیید شده این گوشی هوشمند را در توییتر منتشر نموده است. این تحلیلگر روی دوربین ToF سه بعدی این گوشی هوشمند تأکید نموده که از یک لیزر کوچک برای روشن کردن نور مادون قرمز استفاده می نماید و نور حاصل شده از اشعه مادون قرمز اطلاعات هر جسمی که در برابر سنسور دوربین قرار گرفته است را دوباره به دوربین بازمی گرداند. بعلاوه او معتقد است که شیائومی 12 اولترا همچون نسل قبلی مجهز به دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی است.

در خصوص نمایشگر، Brar بر این باور است که شیائومی از پنل شیائومی 12 پرو در این گوشی هوشمند بهره خواهد گرفت. این یعنی گوشی شیائومی 12 اولترا مجهز به یک نمایشگر 6/7 اینچی AMOLED خمیده است که از رزولوشن QHD+ و رفرش ریت 120 هرتزی پشتیبانی می نماید. برای مقایسه باید اشاره کنیم که شیائومی می 11 اولترا مجهز به نمایشگر 6.81 اینچی غیر LTPO است. پردازنده اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 به عنوان قلب تپنده این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده است. کوالکام مدعی شده این تراشه از نظر عملکرد پردازنده حدود 10 درصد سریع تر است و برای فرکانس پردازنده گرافیکی Adreno 730 هم با 10 درصد افزایش روبرو می شویم.

در کنار این پردازنده، 8 یا 12 گیگابایت حافظه رم LPDDR5 و 256 یا 512 گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 نیز ارائه خواهد شد. سیستم عامل اندروید 12 به صورت پیش فرض روی این گوشی هوشمند نصب شده و رابط کاربری MIUI 13 را اجرا خواهد نمود. در نهایت باید به منبع انرژی این گوشی هوشمند اشاره کنیم؛ جایی که یک باتری 4800 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژر سیمی 67 وات و شارژر بی سیم 50 وات به انجام وظیفه می پردازد. مدل پروی این سری از شارژر 120 واتی پشتیبانی می نماید و بعضی شایعات بر این باورند که نسخه اولترا هم از همین سرعت شارژ بهره خواهد برد. اما در این مورد اطلاعات ضدونقیضی وجود دارد که صحت آن ها هنوز تعیین نیست.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "مشخصات کامل گوشی شیائومی 12 اولترا فاش شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخصات کامل گوشی شیائومی 12 اولترا فاش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید