واچر هتل چیست و چه کاربردی دارد؟

به گزارش گلچینی از بهترین ها، واچر هتل چیست؟

واچر اصطلاحی پرکاربرد در صنعت گردشگری است و معمولا زمانی استفاده می گردد که مسافر اقدام به خرید بلیط هواپیما و یا رزرو هتل می نماید. کلمه واچر به هر مولفه ای در سفر که هزینه های آن از قبل پرداخت شده باشد اختصاص پیدا می نماید. واچر در حقیقت سندی است که ثابت می نماید شما هزینه هتل، هزینه تور، هزینه بلیط هواپیما و … را پرداخت نموده اید. واچر هتل(voucher) که آن را با نام ووچر نیز می شناسند، در واقع سندی است که به منزله تاییدیه خرید مشتری است. واچر همان رسید هتل است که پس از رزرو هتل برای شما صادر می گردد و هنگام سفر به مقصد با ارائه آن به هتلی که از قبل رزرو نموده اید می توانید در هتل مورد نظر خود اقامت کنید. واچر هتل ممکن است فقط شامل بخشی از هزینه های اقامت در هتل باشد و یا کل هزینه های اقامت در هتل را شامل گردد.

واچر هتل چیست و چه کاربردی دارد؟

واچر معمولا به دو صورت صادر می گردد. یا زمانی که شخص به طور مستقیم اقدام به رزرو هتل می نماید که در این صورت واچر هتل و یا همان رسید پرداخت هزینه رزرو هتل را به وسیله ایمیل و از خود هتل دریافت می نماید و یا زمانی که شخص به وسیله آژانس های گردشگری و یا سامانه های آنلاین رزرو هتل برای رزرو محل اقامت خود اقدام می نماید. این سند که حاوی اطلاعات مسافر و هتل است برای شخص ثالث که همان فراهم کننده محل اقامت برای مسافر است صادر می گردد و در اختیار مشتری قرار می گیرد.

مسافر پس از حضور در هتلی که از قبل رزرو نموده است با در دست داشتن واچر می تواند ثابت کند که هزینه رزرو هتل را پرداخت نموده و رزرو هتل را از قبل انجام داده است.

واچر هتل شامل چه اطلاعاتی است؟

واچر هتل معمولا شامل اطلاعات زیر است:

اطلاعات آژانسی که به وسیله آن هتل را رزرو نموده اید

شماره شناسایی تامین کننده محل اقامت

شماره کانفرم هتل یا همان تاییدیه رزرو هتل که به صورت کدی منحصر به فرد روی واچر هتل درج می گردد و کاملا با کدی که در سیستم هتل ثبت شده است تطابق دارد.

اطلاعات مسافر و یا مسافران که باید بدون کوچک ترین اشتباهی درج شوند. حتما قبل از سفر اطلاعات این قسمت را چک کنید تا در صورتی که در ثبت آن ها اشتباهی اتفاق افتاده است، نسبت به اصلاح آن اقدام کنید. این اطلاعات شامل اطلاعات شناسنامه ای شخص و شماره گذرنامه در رزرو هتل خارجی و نام و شماره ملی شخص در رزرو هتل داخلی است.

تاریخ رزرو هتل و تاریخ چک این و چک اوت هتل که همان تاریخ ورود و خروج شخص در هتل است.

اطلاعات هتل، آدرس هتل، تعداد اتاق ها و نوع اتاقی که رزرو می کنید در واچر هتل ثبت می گردد. به طور مثال اتاق سینگل، اتاق دبل یا سه نفره، اتاق عادی، رو به دریا، سوئیت و … باید در واچر هتل ثبت گردد.

باید تمامی اطلاعات مندرج در واچر هتل یا همان تاییدیه رزرو هتل با اطلاعات مسافر(مسافران) و اطلاعات اتاق رزرو شده در هتل تطابق داشته باشد تا شخص بتواند در هتل اقامت کند.

نکاتی در رابطه با واچر هتل

پس از صدور واچر اطلاعات واچر را با اطلاعات اتاق تطبیق دهید. چون زمانی که واچر را به هتل ارائه می دهید اتاقی در اختیار شما قرار می گیرد که با اطلاعات واچر همخوانی داشته باشد.

واچر معمولا به دو زبان فارسی و انگلیسی صادر می گردد. واچر انگلیسی معمولا در سفرهای خارجی صادر می گردد که می توانید آن را علاوه بر استفاده در هتل، هنگام صدور ویزا و یا در فرودگاه اگر مدرکی از شما مبنی بر اقامت شما در هتل خواسته شد ارائه کنید.

برای بعضی سفرها که احتیاج به صدور ویزای شینگن دارند، باید قبل از اخذ ویزا نسبت به رزرو هتل و دریافت واچر هتل اقدام کنید. وجود واچر هتل برای ارائه به سفارت الزامی است. این واچر ثابت می نماید که شما قبل از سفر هتل خود را در مقصد مورد نظر رزرو نموده اید. همچنین واچر صادر شده باید کاملا رسمی باشد تا با تقاضای ویزای شما موافقت گردد. در غیر این صورت و در صورت ارائه واچر صوری درخواست ویزای شما از طرف سفارت مربوطه رد خواهد شد.

هنگامی که قصد دارید واچر هتل را به سفارت ارائه دهید، حتما هتل خود را در نزدیکی مرکز شهر رزرو کنید و از رزرو هتل در حومه شهر اجتناب کنید.

حتما رسیدی که برای واچر هتل پرداخت نموده اید را هنگام ورود به سفارت همراه داشته باشید. چون معمولا در واچر میزان هزینه پرداختی به هتل ثبت نمی گردد و ممکن است سفارت رسید پرداختی برای رزرو هتل را از شما مطالبه کند.

منبع: فلای تودی

به "واچر هتل چیست و چه کاربردی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واچر هتل چیست و چه کاربردی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید