واکنش میراث فرهنگی یزد به اعتراض هنرمندان درباره تخریب یک بنای تاریخی ، خانه های قدیمی یزد گران شده اند ؛ کسی آب به آنها نمی بندد

به گزارش گلچینی از بهترین ها، اهمال کاری در شستن دیگ های غذا در کنار یک خانه تاریخی حاشیه ساز شده است.

واکنش میراث فرهنگی یزد به اعتراض هنرمندان درباره تخریب یک بنای تاریخی ، خانه های قدیمی یزد گران شده اند ؛ کسی آب به آنها نمی بندد

گلچینی از بهترین ها - جمعی از چهره های سینمایی کشور روز گذشته با انتشار مطالبی در صفحه های شخصی خود نسبت به آب بستن بنایی تاریخی در منطقه ابرندآباد یزد اعتراض کردند.

نرگس آبیار کارگردان سینما که متولد این منطقه است با انتشار تصاویری به وضعیت بافت تاریخی بخش شاهدیه یزد و ابرندآباد اعتراض کرده و خواستار پاسخگویی میراث فرهنگی یزد شده بود. این کارگردان سینما پیش از این نیز به وضعیت بافت تاریخی این شهر انتقاد کرده بود.

این بار انتشار تصاویری از رفتن آب پای یک خانه تاریخی منشاء اعتراض هنرمندان بوده است.

پیگیری های گلچینی از بهترین ها نشان می دهد که این تصاویر که رفتن آب به نزدیکی یک خانه تاریخی را نشان می دهد به دلیل شستن دیگ های غذا بوده و یگان حفاظت میراث فرهنگی به متولیان این اتفاق هشدار داده است. همچنین جهت ورود آب به نزدیکی خانه نیز مسدود شده است.

پرویز پرستویی، الناز شاکردوست و نرگس آبیار تاکنون با استناد به این عکس ها نسبت به آب بستن به بناهای تاریخی معترض شده اند. اتفاقی که نشان می دهد حساسیت عمومی نسبت به میراث فرهنگی و بافت های تاریخی بیشتر شده است.

سید مصطفی فاطمی مدیر کل میراث فرهنگی استان یزد نیز درباره این اتفاق گفته است: شهر شاهدیه مجاور شهر یزد واقع شده و آثار داخل آن ثبت ملی نشده است. این بنا که توسط این کارگردان سینما مطرح شده واجد ارزش ثبت نیست و تنها در محوطه این بنا توسط اهالی یک دیگ شسته شده بود و آب دیگ را داخل باغچه ریخته بودند که مأموران یگان حفاظت به سرعت متوجه شدند و از آن ها درخواست کردند در این محل شست وشو انجام ندهند و مقداری خاک نیز بر روی آن ریختند.

او با اشاره به مطرح شدن این موضوع که عده ای نیمه شب آب زیرخانه ها می اندازند و خانه خودبه خود خراب می شود، گفت: قیمت خانه ها در شهر یزد با توجه به این که ثبت جهانی شده افزایش پیدا کرده است و مردم بیشتر تمایل به حفظ خانه های خود دارند تا این که بخواهند آن ها را تخریب کنند.

به گزارش گلچینی از بهترین ها، حساسیت بازیگران و کارگردان های سینما روی تخریب بناهای تاریخی و انتشار اعتراضیه ها در حالی اتفاق می افتد که پروژه های سینمایی و تلویزیونی در سال ها اخیر یکی از عوامل تخریب و تعرض به بناهای تاریخی بوده است.

منبع: چمدان

به "واکنش میراث فرهنگی یزد به اعتراض هنرمندان درباره تخریب یک بنای تاریخی ، خانه های قدیمی یزد گران شده اند ؛ کسی آب به آنها نمی بندد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش میراث فرهنگی یزد به اعتراض هنرمندان درباره تخریب یک بنای تاریخی ، خانه های قدیمی یزد گران شده اند ؛ کسی آب به آنها نمی بندد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید