پاندمی کروناویروس عامل افزایش مرگ و میر بیماران آلزایمری

به گزارش گلچینی از بهترین ها، شمار بیماران آلزایمری که در طول مدت شیوع ویروس کرونا فوت نموده اند بسیار بالاتر از نرخ پیش بینی شده برای سال 2020 بوده است.

پاندمی کروناویروس عامل افزایش مرگ و میر بیماران آلزایمری

به گزارش گلچینی از بهترین ها از مهر، طبق گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها آمریکا، برای بزرگسالان مسن و کسانی که بیماری مزمن مانند بیماری آلزایمر دارند، خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری و مرگ ناشی از کروناویروس افزایش می یابد.

آمار و ارقام ارائه شده از سوی انجمن آلزایمر نشان می دهد که بیش از 41000 مرگ بیشتر ناشی از آلزایمر یا زوال عقل در سال 2020 رخ داده است، درحالیکه در مقایسه با میانگین مرگ و میر سالانه در طی دوره 2015 تا 2019، حدود 16 درصد بیشتر از حد انتظار بوده است.

دین شرزای، از دانشگاه لوما لیندا در کالیفرنیا، در این باره می گوید: سونامی کووید 19 باعث ایجاد مجموعه کاملی از عواملی شد که جامعه آلزایمر را به یکی از آسیب پذیرترین گروه ها تبدیل کرد.

در خصوص بیماران آلزایمر، این آسیب پذیری نسبت به کووید 19 افزایش می یابد چراکه بیشتر آنها 65 سال به بالا سن دارند و اغلب دچار بیماری های دیگری مانند دیابت، فشار خون بالا، بیماری قلبی و چاقی هستند.

از سوی دیگر، گیجی و سردرگمی ناشی از کاهش حافظه و توانایی های شناختی می تواند ادامه فرایند درمان های لازم را به چالش بکشاند.

منبع: جام جم آنلاین

به "پاندمی کروناویروس عامل افزایش مرگ و میر بیماران آلزایمری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاندمی کروناویروس عامل افزایش مرگ و میر بیماران آلزایمری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید