99 بادگیر بندر تاریخی لافت نورپردازی و روشن می شوند

به گزارش گلچینی از بهترین ها، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، 99 بادگیر بندر تاریخی لافت نورپردازی و روشن می شوند.

99 بادگیر بندر تاریخی لافت نورپردازی و روشن می شوند

بادگیرهای لافت در جزیره قشم که از مظاهر و سمبل های تمدن ایرانی در ساختمانهای منطقه ها گرم و مرطوب ایران است، اهمیت بسیاری در شناخته شدن این بندر داشته اند، به نحوی که از لافت به عنوان بندر بادگیرها هم یاد می گردد.

پروژه نورپردازی بادگیرهای لافت به وسیله شهرداری اکوموزه لافت صورت گرفته است. محمد آتشین ماه، شهردار بندر تاریخی لافت در این خصوص می گوید: ما در بندر لافت 99 بادگیر داریم که هیچ کدام به هم شبیه نیست، هر کدام هندسه و تزئینات خاص خود را دارند. ما به همراه تیم متخصصان خود این 99 بادگیر را روشن نموده ایم تا این جلوه مهم تاریخی شهر در شب هم زیبایی اش را به نمایش بگذارد. در لافت یک نظرگاه وجود دارد که مردم، علاقمندان و گردشگران می توانند در آنجا مستقر شوند و 9 بادگیر را همزمان در یک خط افق ببینید که می تواند تجربه دلنشینی گردد.

آتشین ماه با بیان اینکه این 99 بادگیر قرار است بزودی در آئینی مردمی روشن شوند، گفت: به گمان من این بادگیرهای نورانی مانند فانوس هایی هستند که از آسمان با یک نخ نامرئی آویزان شده اند. فانوس در گذشته اهمیت بالایی داشته و مردم با آن در کوچه های شب تردد می کردند و یا شب نشینی می کردند.

منبع: همگردی

به "99 بادگیر بندر تاریخی لافت نورپردازی و روشن می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "99 بادگیر بندر تاریخی لافت نورپردازی و روشن می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید