ابعاد دقیق سری گلکسی S22 فاش شد

به گزارش گلچینی از بهترین ها، ایوان بلس به تازگی تصاویری کاملا رسمی از گوشی های سری گلکسی S22 منتشر کرد که در آن شاهد مقایسه ابعاد و بعلاوه مشخصات و قابلیت های این گوشی ها هستیم.

ابعاد دقیق سری گلکسی S22 فاش شد

سری گلکسی S22 حدودا 10 روز دیگر رسما رونمایی می شوند و با در نظر گرفتن حجم زیادی از شایعات و خبرهایی که در رابطه با آن ها وجود دارد، می توانیم بگوییم اطلاعات زیادی برای فهمیدن باقی نمانده است. اما با این حال امروز ایوان بلس یکی از معروف ترین و موثق ترین افشاگران حوزه فناوری، یک سری تصاویر از سری گلکسی S22 را با کاربران به اشتراک گذاشت که به نظر می رسد کاملا رسمی هستند و قرار است در وب سایت خود سامسونگ نیز از آن ها استفاده گردد.

همانطور که می دانید، پرچم داران سامسونگ از لحاظ مقدار با یکدیگر متفاوت هستند. هرچند این تنها تفاوت بین آن ها نیست اما از همین بخش آغاز می کنیم و به موارد دیگر هم خواهیم رسید. قطعا می دانید که گلکسی S22 از لحاظ ابعاد، کوچک ترین پرچم دار سامسونگ خواهد بود. مقدار نمایشگر این گوشی 6.1 اینچ است و ارتفاع آن هم به 146 میلی متر می رسد. از لحاظ مقدار این گوشی از گلکسی S21 با مقدار 6.2 اینچ (151.7 میلی متر) به شکل نامحسوسی کوچک تر است.

گلکسی S22 پلاس هم که عمدتا در همین بخش با مدل استاندارد تفاوت دارد، نمایشگری 6.6 اینچی خواهد داشت که تا حد زیادی مشابه S21 پلاس است. مدل اولترا اما هم اندکی از نسل گذشته کوچک تر است، هم عریض تر تا بدین ترتیب کاربران برای کار کردن با نمایشگر کشیده آن، مشکل کمتری داشته باشند. بعلاوه عرض بیشتر این امکان را به کاربران می دهد که راحت تر با قلم روی گوشی یادداشت برداری نمایند. در زیر می توانید ابعاد سری گلکسی S22 را به میلی متر مشاهده کنید.

هر سه گوشی از نمایشگر با پنلی از نوع AMOLED و فناوری Dynamic 2X بهره می برند و رفرش ریت آن ها هم به 120 هرتز می رسد. پشتیبانی از استاندارد +HDR10 هم در هر سه مدل دیده می گردد. اما تفاوت اینجاست که بیشینه روشنایی این نمایشگر در مدل پلاس و استاندارد به 1300 و در مدل اولترا به 1750 نیت می رسد. البته این خبر در حالی منتشر شده که پیش تر گفته می شد خبری از بیشینه روشنایی 1750 نیتی در مدل اولترا نیست و این گوشی با همان مقدار 1500 نیت نسل گذشته راهی بازار می گردد.

از آن جایی که این تصاویر از یک وب سایت ایتالیایی گرفته شده، بنابراین طبیعی است که نام اگزینوس 2200 به عنوان قلب تپنده این سری درج شده باشد. این پردازنده مبتنی بر لیتوگرافی 4 نانومتری است، توانایی پردازشی خوبی دارد، از لحاظ گرافیکی واقعا قدرتمند است اما گفته می گردد اصلا در حد و مقدار های اسنپدراگون 8 نسل 1 یا پردازنده های پرچم دار نو نیست.

اما می رسیم به دوربین ها، جایی که گلکسی S22 اولترا کاملا دست بالاتر را نسبت به برادران کوچک تر خود دارد. گلکسی S21 اولترا از یک سنسور 12 مگاپیکسلی فوق عریض، دو سنسور 10 مگاپیکسلی تله فوتو، یک سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 40 مگاپیکسلی بهره می برد. دقیقا سال جاری هم مدل اولترا همین سنسورها را با همین مقدار در اختیار خواهد داشت با این تفاوت که گفته می گردد سنسور اصلی از فناوری های پیشرفته تری استفاده می نماید و کیفیت عکاسی آن به طرز چشمگیری بهبود خواهد داشت.

گلکسی S22 و S22 پلاس هم از این حیث کاملا برابر هستند اما با نسل گذشته خود اندکی تفاوت دارند. دوربین اصلی این دو گوشی 50 مگاپیکسلی است که در کنار آن دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی و تله فوتوی 10 مگاپیکسلی با امکان زوم 3 برابری اپتیکال و 30 برابری فضایی در نظر گرفته شده است. دوربین سلفی هم همچنان 10 مگاپیکسلی است که باید گفت چهارمین سال پشت سر هم است که چنین سنسوری را در پرچم داران سامسونگ به عنوان دوربین سلفی شاهد هستیم. تمام این گوشی ها امکان ضبط ویدیوی 8K با قابلیت Super HDR را خواهند داشت و طبق گفته های سامسونگ، از برترین لرزشگیری که تا به امروز شرکت در گوشی هایش استفاده نموده بهره می برند.

مورد بعدی سرعت شارژر است. گلکسی S22 پلاس و اولترا از شارژر 45 واتی و مدل استاندارد هم به شارژر 25 واتی مجهز می شوند که البته درون جعبه وجود ندارد. طبق شنیده ها، دو مدل اولترا و پلاس را می توان با این شارژر در مدت 1 ساعت به صورت کامل از 0 تا 100 درصد شارژ کرد در حالی که برای مدل استاندارد این مدت به 70 دقیقه می رسد.

گفتنی است درون جعبه این سه محصول فقط کابل USB-C به USB-C و سوزن سیم کارت وجود دارد. البته مدل اولترا از قلم S-Pen هم بهره می برد چرا که از آن به عنوان تلفیقی از پرچم داران سری نوت و S یاد می گردد.

در نهایت باید به این نکته نیز اشاره داشته باشیم که سامسونگ در رویداد 20 بهمن ماه خود در کنار گوشی های سری گلکسی S22 از تبلت های سری گلکسی تب S8 هم رونمایی خواهد نمود.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "ابعاد دقیق سری گلکسی S22 فاش شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابعاد دقیق سری گلکسی S22 فاش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید