استقبال وزیر امور خارجه از اظهارات اخیر ولیعهد عربستان

به گزارش گلچینی از بهترین ها، تهران (پانا) - وزیر امور خارجه گفت اظهارات اخیر یک مقام عالی رتبه عربستان نشانگر تمایل آن ها برای برقراری روابط دوجانبه با ایران است و ما از آن استقبال می کنیم.

استقبال وزیر امور خارجه از اظهارات اخیر ولیعهد عربستان

به گزارش ایرنا، حسین امیرعبداللهیان در پاسخ به سوالی در ارتباط با مناسبات ایران و عربستان و اظهارات اخیر یک مقام عالی رتبه عربستان گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران با عربستان بر اساس تصمیم ریاض به قطع رابطه دیپلماتیک از سوی این کشور برقرار نیست.

وی توضیح داد: ولیکن این روابط در سال های پیشتر از فرایند تقریبا ثابت و همراه با دعوت ایران بر حسن مناسبات همراه بوده است.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه تاکید نمود: ما در بعضی مسایل منطقه دیدگاه ها و روینمودهای متفاوتی داریم ولی مدیریت اختلاف از سوی طرفین می تواند در خدمت منافع دو ملت و بعلاوه کشورهای دوست و برادر قرار گیرد.

امیر عبداللهیان اضافه نمود: ما طی سالی که گذشت چهار دور گفت وگو با عربستان داشتیم. این گفت وگوها هم فضای خوبی را ترسیم کرد و هم نتایجی ولو اندک به همراه داشت و ما از اینکه عربستان راستا گفت وگو را در پیش گرفته است خرسندیم و ادامه این نگاه می تواند به نتایج مثبتی بینجامید، زیرا بهبود مناسبات و همکاری به نفع دو کشور است.

وزیر امور خارجه کشورمان اظهارات اخیر مقام عالیرتبه عربستان را مبنایی برای نشان دادن تمایل نو ریاض به پیشبرد مناسبات دوجانبه ارزیابی کرد و گفت: از آن استقبال می کنیم.

امیر عبداللهیان در ادامه خواست دولت مردمی و تحول خواه سیزدهم بر تعامل با همسایگان را مورد تاکید قرار داد و اضافه نمود: رییس جمهور محترم نیز کراراً بر عزم جمهوری اسلامی ایران در این خصوص تاکید نموده است.

وزیر امور خارجه در مورد بحران یمن گفت: روشن است که بحران یمن راه چاره نظامی ندارد. یمن به همه یمنی ها تعلق دارد. راه چاره یمن سیاسی و مبتنی بر گفت وگوهای یمنی- یمنی و به دور از مداخلات خارجی بود و این مهم به وسیله انتها محاصره و جنگ محقق خواهد شد.

ولیعهد سعودی روز پنجشنبه گذشته با اشاره به اینکه ایران و عربستان تا ابد همسایه خواهند ماند گفت بهتر است اختلافات با تهران را حل کنیم. محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در اظهاراتی گفت: ایران همسایه ماست و تا ابد همسایه باقی خواهد ماند، نه ما توان رهایی از ایران داریم و نه ایران توان رهایی از ما دارد.

وی تاکید نمود: بهتر است که اختلافات با ایران را حل کنیم و باید راه هایی پیدا کنیم که توان همزیستی داشته باشیم.

محمد بن سلمان در ادامه اظهار داشت که عربستان در چهار ماه گذشته گفت وگوهایی با ایران انجام داده است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "استقبال وزیر امور خارجه از اظهارات اخیر ولیعهد عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال وزیر امور خارجه از اظهارات اخیر ولیعهد عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید