این کوچولوهای دوست داشتنی شیک

به گزارش گلچینی از بهترین ها، علاقه به فولکس بیتل در میان مردم جهان ریشه در تاریخ این خودرو دارد. فولکس بیتل در طول تاریخ ساختش همواره خودرویی نوستالژیک و دوست داشتنی بوده که در ادبیات و موسیقی و فیلم های هالیوودی همواره تصویرش را دیده ایم. فروش تقریباً 21 میلیونی این خودرو در طول دوران فراوریش می تواند نشان دهنده محبوبیت این خودروی کوچک و دوست داشتنی باشد. شرکت فولکس با فراوری فولکس بیتل جدید و بعدازآن مدل کروک بیتل، توانسته صندلی خود را در میان خودروهای لوکس جهان حفظ کند. فولکس بیتل ابتدا توسط اشخاص و بعد توسط شرکت آراد خودروی هرمز در تعداد بسیار محدود وارد ایران شد و از همان ابتدا به دلیل قیمت بالا، فقط مورد توجه عده ای معدودی نهاده شد. تعداد خودروهای کروک در ایران زیاد نیست، اما رقبای فولکس بیتل کروک، خودروهای خاصی بوده اند که پیشینه و شرایط ایده آل تری داشتند. تویوتا GT86 کروک، بنز E کروک مدل 350 فول، بنز CLK کروک مدل 280 و ب ام و سری 1 کروک مدل 120i از رقبای بسیار مهم فولکس بیتل کروک هستند.

این کوچولوهای دوست داشتنی شیک

مقایسه با ب ام و سری 1 کروک مدل 120i

خودروهای آلمانی را می توان محبوب ترین خودروهای دنیا دانست. ب ام و یکی از جذاب ترین خودروهای آلمانی است که به دلیل قیمت بسیار بالای آن و محدودیت واردات، مختص قشر بسیار ثروتمند است؛ اما مدل های کمی ارزان قیمت تر ب ام و را می توان در بازار دست دوم خودروها پیدا کرد. ب ام و سری 1 کروک 120i یکی از این خودروهاست.

از نظر ظاهری فولکس بیتل کروک نسبت به ب ام و 120i، خودرویی اسپرت تر به نظر می رسد. طراحی ظاهری ب ام و 120i کمی خشن تر، کلاسیک تر و خشک تر از بیتل کروک درآمده است. درون کابین، چرم به کاررفته در ب ام و 120i از مرغوب ترین جنس و متناسب با شخصیت برند آن است، اما در خصوص فولکس بیتل کروک جنس چرم و پارچه به کاررفته در روکش جایگاه ها شاید خیلی راضی کننده نباشد. هر دوی این خودروها مجهز به موتورهای 4 سیلندر 16 سوپاپ هستند. ب ام و 120i با حجم موتور 2000 سی سی توان فراوری 170 اسب بخار در دور موتور 6700 و گشتاور 210 نیوتن متر را دارد. در سمت مقابل، فولکس بیتل کروک با حجم موتور 1984 سی سی توان فراوری 200 اسب بخار در 5100 دور در دقیقه و گشتاور 280 نیوتن متر را دارد. مصرف سوخت ب ام و 120i در هر 100 کیلومتر 8.9 لیتر و مصرف سوخت فولکس بیتل کروک 8.8 لیتر در 100 کیلومتر است که تفاوتی چندانی با هم ندارند.

از نظر امکانات رفاهی فولکس بیتل با 6 کیسه هوا جلوتر از 4 کیسه هوای ب ام و قرار گرفته است. در قسمت آپشن ها، ب ام و 120i هم مانند فولکس بیتل از امکاناتی نظیر کروز کنترل، سیستم استارت بدون دکمه، گرم کن جایگاه ها، سنسور باران و دیگر امکانات رفاهی این کلاس خودرو بهره می برد، اما از نظر قیمت در سرانجام سال 1397 قیمت فولکس بیتل کروک در بازار خودروهای کارکرده در ایران 500 میلیون تومان و قیمت ب ام و 120i، 300 میلیون تومان بوده که نشان از فزونی مدل ب ام و دارد.

مقایسه با بنز clk کروک مدل 280

کیفیت محصولات مرسدس بنز باعث محبوبیت و تحسین این خودروها توسط مردم در سرتاسر دنیا شده است. از نظر طراحی ظاهری بنز clk280 خودرویی کاملاً زیبا، لوکس و بدون هیچ نقصی است و تمام انتظار ما از یک مرسدس بنز را برآورده می نماید. طراحی ظاهری این خودرو تمامی المان های یک خودروی لوکس و جذاب را دارد. کیفیت متریال به کاررفته درون کابین از بهترین و مرغوب ترین جنس چرم و مواد دیگر است. جلوداشبورد زیبا و قرار دریافت تمامی ادوات در جای درست خود به گونه ای که به راحتی در اختیار راننده قرار داشته باشد، از ویژگی های این خودروی زیباست. موتور بنز CLK280 از نوع V6 و 16 سوپاپ است و با حجم 2996 سی سی توان فراوری قدرت 231 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و گشتاور 300 نیوتن متر در 2500 دور در دقیقه را دارد. این مشخصات موتور نشان می دهد که برنده رقابت فنی میان بنز و فولکس با حجم موتور 1984 سی سی قطعا برند لوکس بنز خواهد بود. بنز همچنین با 4 کیسه هوا، دستگاه های پایداری متنوع و امکانات رفاهی مانند کروز کنترل، سیستم جایگاه های برقی مجهز به گرم کن، قفل مرکزی، سیستم صوتی مجهز و سایر امکانات رفاهی با قیمت 440 میلیون تومان تا سرانجام سال 1397 در بازار خودروهای دست دوم درخشیده است.

منبع: دیوار

به "این کوچولوهای دوست داشتنی شیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این کوچولوهای دوست داشتنی شیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید