آنالیز دنیا جانی روداری

به گزارش گلچینی از بهترین ها ، برنامه دنیا جانی روداری به مناسبت یکصدسالگی جانی روداری سه شنبه (25 آذر99) از سوی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان برگزار می گردد و به آنالیز زوایای مختلف زندگی و آثار این برنده جایزه هانس کریستین آندرسن خواهد پرداخت.

آنالیز دنیا جانی روداری

این ویژه برنامه زنده با حضور غلامرضا امامی، دبیر مجموعه ترجمه آثار روداری،؛ شهرام اقبال زاده، منتقد و مطلع به نظرات جک زایپس درباره روداری؛ آبتین گلکار مترجم چیپولینو یکی از آثار منتشرشده روداری در ایران؛ محبوبه خدایی مترجم زبان ایتالیایی و مینا حدادیان ساعت 19 در لایو نویسک nevisak@ برگزار خواهد شد.

همچنین تهیه و انتشار پرونده ای برای جانی روداری شامل ترجمه دو مقاله درباره این نویسنده؛ یادداشت درباره معرفی های جانی روداری در ایران و آشنایی با آثار وی از دیگر بخش های این برنامه به شمار می رود.

جانی روداری نویسنده ادبیات کودک و نوجوان و روزنامه نگار مشهور ایتالیایی متولد 23 اکتبر 1920 و درگذشته 14 آوریل 1980 است. همه چیز با یک تمساح آغاز شد، ترجمه منوچهر صادق خانجانی، نشر سروش؛ ماجراهای پیازچه، ترجمه مرضیه شجاعی دیندارلو، نشر شهر؛ ماجراهای چیپولینو ترجمه آبتین گلکار، نشر چشمه؛ جلسومینو در سرزمین دروغگوها، ترجمه آندرانیک خچومیان، نشر افراز و داستان هایی برای سرگرمی، ترجمه چنگیز داور پناه، نشر قطره از جمله آثار اوست که به فارسی ترجمه شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "آنالیز دنیا جانی روداری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز دنیا جانی روداری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید