تبدیل کاروانسرای تاریخی مشهد میقان به اقامتگاه بوم گردی

به گزارش گلچینی از بهترین ها، کاروانسرای تاریخی مشهد میقان در شهرستان اراک به اقامتگاه بوم گردی تبدیل می گردد.

تبدیل کاروانسرای تاریخی مشهد میقان به اقامتگاه بوم گردی

سید محمد حسینی مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت:

اداره کل میراث فرهنگی در پی احیا، بازسازی و القای کاربری های تازه گردشگری، فرهنگی و اقامتی به این کاروانسراهای تاریخی است تا ضمن حفاظت از این مواریث تاریخی، فرصت های سرمایه گذاری و رونق مالی نیز ایجاد گردد.

کاروانسراها حاصل اندیشه ایرانیان و تبلوری از فرهنگ این مرز و بوم است به همین دلیل با توجه به ارزش والای مادی و معنوی این بناها، بازسازی بعضی کاروانسراهای استان را در دستور کار قرار داده شده که در حال حاضر بازسازی کاروانسراهای دودهک دلیجان و مشهد میقان اراک در مرحله اجرا است.

کاروانسرای مشهد میقان در جنب روستای مشهد میقان اراک واقع شده است، نام این کاروان از وجود آستان مبارک امامزاده محمد عابد (ع) نشات می گیرد.

پی گردی و خواناسازی پلان اصلی آن، آواربرداری و پاکسازی بنا، بازسازی جرزها و پایه های دیوارهای اصلی و حفاظت و بازسازی طاق های ضلع غربی و بعلاوه نصب درب ورودی برای حفاظت بیشتر بنا از مهم ترین اقدامات عملیاتی شده در این بنا است.

این کاروانسرا در سال 78 در لیست آثار ملی کشور ثبت شده و هم اکنون در اختیار دولت قرار گرفته است و در حال حاضر با صرف اعتبار یک میلیارد و 500 میلیون ریال، بازسازی و به اقامتگاه بوم گردی تبدیل می گردد.

منبع: کجارو / خبرگزاری مهر

به "تبدیل کاروانسرای تاریخی مشهد میقان به اقامتگاه بوم گردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبدیل کاروانسرای تاریخی مشهد میقان به اقامتگاه بوم گردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید