تغییر تاکتیک کرونایی پلیس

به گزارش گلچینی از بهترین ها، پلیس مشهد شگرد ها و شیوه های مبارزه با جرایم را به منظور مقابله با سوء استفاده مجرمان از جو کرونایی حاکم بر شهر های کشور تغییر داد.

تغییر تاکتیک کرونایی پلیس

به گزارش، رئیس پلیس مشهد روزگذشته در حاشیه نظارت بر عملکرد کلانتری ها برای مبارزه قاطعانه با سرقت از تغییر تاکتیک های پلیسی برای مقابله با جرایم خبر داد و گفت: همزمان با ایجاد بعضی نگرانی های شهروندان درباره ویروس کرونا، بلافاصله تعدادی از مجرمان و سودجویان به سوء استفاده از شرایط موجود پرداختند و ریشه جرایم خود را گسترش دادند.

سرهنگ عباس صارمی ساداتی افزود: بعضی از سارقان و کلاهبرداران با زدن ماسک های بهداشتی (نقاب) به در منازل شهروندان در یکی دیگر از شهر های کشور رفتند و به بهانه آموزش پیشگیری از کرونا، اقدام به زورگیری کردند یا سارقان معتاد با استفاده از خلوت بودن کوچه ها و خیابان ها به سرقت از محتویات داخل خودرو ها روی آوردند که همه این جرایم توسط گروهی از کارشناسان زبده در پلیس مشهد مورد تجزیه و تحلیل های اطلاعاتی و پلیسی قرار گرفت.

مقام ارشد انتظامی مشهد شرح داد: بلافاصله تغییر تاکتیک های عملیاتی و رصد های اطلاعاتی به نیرو های انتظامی اعلام شد و با تدابیر سردار محمد کاظم تقوی (فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی) گشت های نامحسوس و لباس شخصی نیز در همه کلانتری های مشهد تقویت شدند تا کوچه ها و خیابان های حرم را نیز به قرق خود درآورند.

سرهنگ صارمی ساداتی ادامه داد: نیرو های موتوری و خودرویی به صورت شبانه روزی در خودرو های حفاظتی مشغول گشت زنی و انجام وظیفه هستند و با هرگونه جرایم مشهود قاطعانه برخورد می کنند که به همین دلیل یکی از سارقان حرفه ای هنگام ارتکاب جرم هدف گلوله پلیس قرار گرفت و به شدت مجروح شد.

این فرمانده با تجربه که در بسیاری از عملیات های انتظامی حضور مستقیم دارد، در تشریح ماجرای دستگیری سارق حرفه ای گفت: در پی افزایش پرونده های سرقت در بولوار هدایت و ابوطالب، گروه ویژه گشت های نامحسوس و تجسس کلانتری شفای مشهد به فرماندهی سرگرد امارلو (سرپرست کلانتری) وارد عمل شدند و با استفاده از شگرد های تخصصی به ردزنی سارقان پرداختند. سرهنگ عباس صارمی گفت:درحالی که نیرو های گشت همه خودرو های پارک شده در اطراف خیابان ها را زیرنظر داشتند ناگهان در ساعت 5 بامداد و هنگام خلوت بودن کوچه ها، مردی را در هدایت 12 مشاهده کردند که به طرز مشکوکی اطراف خود را می پایید او در یک لحظه شیشه یک دستگاه پژو 405 نقره ای را شکست و فقط در چند ثانیه با سرقت لوازم داخل خودرو قصد فرار داشت که در محاصره نیرو های گشت افتاد.

فرمانده انتظامی مشهد افزود: سارق مذکور که راه فراری نداشت ناگهان قمه بزرگی را از کمرش بیرون کشید و به سمت نیرو های انتظامی حمله ور شد. ماموران با دادن اخطار های قانونی از وی خواستند توقف کند، اما او لوازم سرقتی مانند ضبط و پخش خودرو را از زیر پیراهنش بیرون آورد به سوی ماموران پرت کرد و با پای پیاده گریخت. او شیشه منزل یکی از شهروندان را نیز با قمه شکست تا وارد خانه مردم شود که در همین هنگام نیرو های گشت با شلیک تیر هوایی باز هم به او اخطار دادند، اما سارق مذکور همچنان برای باز کردن راه فرار به سوی ماموران حمله ور می شد تا این که یکی از نیرو های زبده کلانتری پای چپ سارق را هدف گرفت و با شلیک گلوله ای به زیر قوزک پا او را زمین گیر کرد.

کلیددار امنیت شهر مشهد افزود: همزمان با انتقال مجروح به بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد، تحقیقات درباره این سارق حرفه ای آغاز و معین شد که او لوازم زیادی را فقط در چند دقیقه از داخل خودرو ها سرقت کرده است. سرهنگ عباس صارمی ساداتی ادامه داد: در بازرسی بدنی از این سارق علاوه بر لوازم سرقتی که به سوی ماموران پرت کرده بود، یک دستگاه کنترل ضبط، تفنگ بادی و دو عدد کارت عابر بانک مربوط به افراد دیگر کشف و ضبط شد؛ و تحقیقات در دایره تجسس کلانتری زیر نظر ستوان آریایی ادامه یافت. این مقام ارشد انتظامی شرح داد: پلیس برای حفاظت از اموال مردم به هیچ سارقی رحم نمی کند و در صورتی که به اخطار های پلیس توجه نکنند، طبق قانون هدف گلوله قرار می گیرند تا شهروندان در آرامش و بدون دغدغه زندگی کنند. وی در پایان از شهروندان نیز خواست ضمن رعایت نکات ایمنی برای پیشگیری از سرقت و توجه به توصیه های پلیس، هر گونه موارد مشکوک را به مرکز فوریت های 110 گزارش دهند.

سرهنگ صارمی ساداتی با قدردانی از همکاری صمیمانه مردم برای مقابله با جرایم و به ویژه سرقت ها در مشهد گفت: تردد خودرو و موتورسیکلت های پلاک مخدوش یا حضور افراد ناشناس در محلات می تواند سرآغاز ارتکاب جرم باشد؛ بنابراین دست یاری به سوی مردم دراز می کنیم تا باخبر دادن این موارد به پلیس، فرزندان خود را برای مبارزه با جرم یاری دهند.

منبع: خراسان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تغییر تاکتیک کرونایی پلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر تاکتیک کرونایی پلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید